GeriKelebek Her biri bir derde deva
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Yorumlar
    0
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Her biri bir derde deva

Her biri bir derde deva
refid:23629243-spot ilişkili resim dosyası

Hangi meyvenin vücudumuza ne gibi faydası var ? Sağlıklı beslenmek için hangi meyvelerden faydalanabiliriz ? Tüm bu soruların cevabını Uzman Diyetisyen Serkan Tutar anlatıyor.

Vişne: Diğer meyvelere göre daha düşük şeker içeriğinin olması nedeni ile glisemik indeksi kısmen daha düşüktür. Yani karın bölgesi yağlanması yapmaz. Özellikle ödem sıkıntısı olan kadınların tüketmesi çok önemlidir. Çünkü iyi bir idrar söktürücüdür. Ayrıca kalsiyum, fosfor, potasyum, C vitamini içeriği yüksektir.

Kavun: Su içeriği yüksek olan karpuzun aksine şeker içeriği yüksek olan kavunun ortalama bir porsiyon kavun 150 gr’dır ve 57 kalori civarındadır. Özellikle diyet uygulandığında sinir sistemindeki yıpranmaları azaltır. Çünkü fazla miktarda potasyum içeriği bulunmaktadır. Kavun fazla miktarda tüketildiğinde kan şekerini hızlı yükselteceği için karın bölgesi ve bel çevresinde problemlere neden olabilir. Ayrıca barsak hareketini hızlandırdığı ve damar tıkanıklığına da iyi geldiği bilinmektedir.

Dut: Keyifle tüketilen meyvelerin başında gelen dut şeker içeriği en yüksek olan meyvelerden biridir. Şeker içeriğinin yüksek olması karın bölgesinin yağlanması ve bel çevresinin genişlemesine neden olur. Aynı zamanda potasyum, kalsiyum, magnezyum ve fosfor içeriği de bulunmaktadır. Ülkemizde hem beyaz dut hem de kara dut olarak iki çeşidi bulunmaktadır. Beyaz dut barsak temizleyici özelliği vardır ve kan seviyesini arttırıcı etkisi vardır. Karadut ise bağışıklık sistemini güçlendirici etkisi bulunmaktadır.

Şeftali: Keyifli ara öğünlerden birisi de şeftalidir. 200 gr’lık orta boy bir şeftali 80 kaloridir. Folik asit içeriğinin yüksek olması özellikle gebelik düşünen kadınlar için ekstra önem taşıyan bir meyvedir. Potasyum, fosfor, magnezyum, kalsiyum mineralini bünyesinde bulunduran şeftali aynı zamanda A ve C vitaminini de içermektedir. Yine idrar söktürücü etkisi nedeni ile ödem sıkıntısı olan kadınlar içinde önemlidir.

Karpuz: Sıcak yaz günlerinde en fazla tercih edilen ve fazla miktarda tüketilen karpuzun aslında su içeriği çok yüksektir. Ama fazla miktarda tüketilmesi daha fazla kalori alımına neden olacağı için karın bölgesi yağlanmaya da neden olabilir. Ortalama bir porsiyon karpuz 150 gr’dır ve 40 kaloridir. Vücuda direnç vermesi yanı sıra idrar söktürücü özelliği de olan karpuzun beslenme programında bulunması önemlidir.

Kayısı: Kayısı iyi bir kalsiyum kaynağı olması nedeni ile zayıflamada ve sağlıklı beslenmede önemli bir meyvedir. Magnezyum minerali içeriğinin yüksek olması da barsak hareketinin daha hızlı olmasını sağlar. Bu da kabızlık sıkıntısı yaşayan kadınlar için önemlidir. 3-4 adet kayısı (150 gr) bir porsiyon meyveye denk gelmekle birlikte 57 kaloridir. Ayrıca kan seviyesi düşük olan bireylerinde kayısı tüketmeyi ihmal etmemelidir.

Mango: Son zamanlarda daha fazla tüketilmesine karşın aslında besin değeri açısından diğer meyvelerden daha önemlidir. Özellikle böbrek sağlığı için önem arz eden mango, aynı zamanda kabızlık sıkıntısı yaşayan bireyler içinde tüketilmesi gereken besinlerdendir. Bir porsiyon içerisinde zengin miktarda A vitamini ve potasyum bulunmasına ek olarak folik asit, c vitamini, kalsiyum, magnezyum ve fosfor bulunmaktadır.

İncir: Dut gibi yüksek şeker içeriği olan incirin 2 tanesi (130 gr) 1 porsiyon meyvedir ve 85 kaloridir. Aynı miktardaki kuru inciri düşündüğünüzde ise 370 kaloriye denk gelmektedir. Özellikle gebe kadınlarda alınması önemli olan folik asitin zengin kaynaklarından biri olan incirin ayrıca yüksek lif içeriği bulunmaktadır. Kabızlık sıkıntısı olan bireylerin sabah kalkar kalkmaz 1 su bardağı ile incir tüketmesi yaşadıkları bu problemi çözecektir. Ayrıca bağışıklık sisteminin güçlenmesi içinde az ama düzenli tüketimi önemlidir. İncir içerisinde potasyum, kalsiyum, magnezyum ve fosfor bulunmaktadır. İncirin kalp sağlığına iyi geldiği de bilinmektedir.

Ananas: 1 porsiyon ananas 125 gram ve ortalama 75 kaloridir. İçeriğinde A ve C vitamini ile potasyum, kalsiyum, magnezyum ve fosfor bulunur. Protein sindiriminde görev alan ananas aynı zamanda barsak hızlandırıcıdır. Ayrıca iltihaplanma durumunda bunun için savunmayı arttırır.

Üzüm: Ülkemizde genelde siyah ve sarı üzüm tercih edilir. Sarı üzümün şeker içeriği siyah üzüme göre daha yüksektir. Ayrıca siyah üzüm çekirdeği nedeni ile fazla tercih edilmemesine karşın çekirdeğinin kırılarak tüketilmesi sonucu bağışıklık sistemini güçlendiren lesveratrol maddesi açığa çıkar. Bir porsiyon üzüm ortalama 150 gram ve 110 kaloridir. Potasyum, kalsiyum ve fosfor içeriği yüksek olan üzüm bağışıklık sistemini güçlendiricidir. Ayrıca siyah üzüm kan seviyesinin yükselmesini destekler.

Papaya: Hayatımıza yeni yeni giren ve tüketmeye başladığımız papayanın diğer meyvelerden en önemli farklı protein içeriği diğer meyvelere göre daha fazladır. Protein içeriği yüksek olan diyetleri uygulamak daha hızlı kilo kaybı sağlandığı bilinmektedir. Ortalama 1 porsiyonu 150 gram olan papaya 20 kaloridir. Ayrıca diyet süresince zayıflama ihtimali olan bağışıklık sisteminizi güçlü tutacak A ve C vitamini içeriği yüksektir.

 

 

 

False
Haber Yorumlarını Göster
Haber Yorumlarını Gizle