GeriHayat RTÜK’ün 50 tonu
Paylaş
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Yorumlar
    4
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

RTÜK’ün 50 tonu

RTÜK’ün 50 tonu

Konu cinsellikse bilirkişi RTÜK... Amacı toplumun aile yapısını, çocukları korumak. Ama ceza keserken yazdıkları gerekçeler sanki sakıncalı görünen eserlerden bir tık daha iç gıcıklayıcı! Yoksa bize mi öyle geliyor? Sözü RTÜK’e, kararı size bırakıyoruz...

TELEFON İLE ARKADAŞLIK HİZMETİ

RTÜK’ün 50 tonu



Gülşen’in ‘Dan Dan’ isimli yeni şarkısının klibinde şarkıcıya klipte ‘eskort’ gibi davrandığı yönünde bir imada bulunulunca, Gülşen de isyan etti ve dava açacağını söyledi. Rapordan: “Otel görüntülerinde, şarkıcının üzerinde göğüs dekolteli kırmızı bir mayo ve dizlerinin üzerine kadar çıkan kırmızı deri çizmeler bulunmaktadır. Kırmızı mayoya benzeyen kıyafetiyle bedenini cesurca sergileyen şarkıcının yatağın üzerinde gösterdiği davranışlar telefon ile arkadaşlık hizmeti veren kadınların reklam karelerine benzemektedir.”


TEOMAN’LA ŞEHVET OYUNLARI 

RTÜK’ün 50 tonu

Yine iki yıl evvel Teoman’ın ‘Tek Başına Dans’ klibi de RTÜK’ün dikkatinden kaçmadı! Meseleyi Kurul’un kendisinden dinleyelim: “Klip, gece kulüplerinde striptiz yapan kadınlar ve bu kadınların erkekleri baştan çıkarmak için ortaya koydukları şehvet oyunları görüntülerinden oluşmaktadır. İç çamaşırı ve erotik kıyafetlerle striptiz yapan kadınların insan bedenini cinsel tahrik unsuruna indirgediği görülmektedir.’’

YATAKTA RİTMİK KIVRILMALAR

RTÜK’ün 50 tonu



RTÜK, Shakira ve Rihanna’nın düet yaptığı ‘Can’t Remember To Forget You’ şarkısını yayımlayanlara ceza keserken rapora yazdığı ifadelerle olaydan haberdar olan İspanyol gazeteleri (El Mundo, La Razon, ABC) “RTÜK, Shakira ve Rihanna’dan daha erotik” diyerek dalga geçti. “Klipte, Shakira bir yatağın içerisinde ellerini sık sık bacaklarının arasına götürmekte, iki kadın sanatçı aynı yatağın içerisinde, vücutlarının yarısı açık biçimde, son derece açık saçık giysilerle ve ritmik hareketlerle kıvrılmaktadır. Shakira ve Rihanna sırtını-kalçasını duvara sürterek olumsuz görüntüler veriyor.”

 

BİRBİRLERİYLE SEVİŞİYOR GİBİLER

RTÜK’ün 50 tonu



Teoman’ın klibini incelemişken, Demir Demirkan’ı da es geçmedi RTÜK. ‘Aşktan da Öte’ isimli şarkının klibi için ceza keserken, ayrıntıya girmenin ‘şehvetine kapılmış’ gibiydi: ‘’Klipte iki kadının yaptığı dans ve yarı çıplak yatarken verdikleri pozlar, kadınların birbiriyle seviştiği izlenimi uyandırmaktadır. Kadınların Demir Demirkan’ın üzerine yattığı da görülmektedir.”

 

BİR TÜR ÖYKÜ YUMAĞI 

RTÜK’ün 50 tonu

Cüneyt Arkın ve Meral Orhonsay’lı ‘En Büyük Yumruk’a RTÜK uyarısı film çekildikten 30 yıl sonra geldi. “Cinsellik ikonografisinin filmin birçok sahnesine hâkim olduğu, duygusal boyutundan arındırılmış sevişme sahnelerinin sunulduğu görülmüştür. Striptiz denilen cinsel gösteri niteliğindeki görsel ikonografik öğelerle zevk yaşayan gençlerin deneyimlerinin, bir tür öykü yumağı içinde sunulduğu görülmüştür.” 

 

MUHTEMELEN LEZBİYEN

RTÜK’ün 50 tonu



Alman asıllı şarkıcı Andre Tanneberger’in ‘Could You Believe’ adlı klibini ele aldığında, Kurul tahminlerini bizlerden esirgemiyordu. Bakalım: “Lezbiyen oldukları tahmin edilen kadınlar, yalnızca iç çamaşırları kalacak şekilde birbirlerini soymuşlar, birbirlerine tahrik edecek dokunuşlarda bulunmuşlardır.”

 

GÜLŞAH’IN ÖZEL KIYAFETLERİ 

RTÜK’ün 50 tonu

‘Umutsuz Ev Kadınları’ dizisi için yazılan rapordan:  “Dizide Gülşah ve Kudret isimli karı-koca bebek sahibi olmaya karar verirler. Gülşah özel kıyafetlerle Kudret’in yanına gelir ve ona önce güzel bir yemek yiyeceklerini, daha sonra da tatlıya geçeceklerini söyler. Tatlıya geçeceğini söylerken Kudret’in ellerini kendi vücudunda gezdirerek aslında başka bir şey kastetmek istediğini anlatır.”

 


Yorumları Göster
Yorumları Gizle