GeriHayat Kaybetme korkusuyla başa çıkabilmenin 5 yolu
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Yorumlar
    0
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Kaybetme korkusuyla başa çıkabilmenin 5 yolu

 Kaybetme korkusuyla başa çıkabilmenin 5 yolu

Yaşadığımız hayatın ne denli stres yüklü olduğunu anlatmaya gerek yok. Geçim derdinden, statümüzü elimizde tutma derdine bir çok dertle başa çıkmaya çalışıyoruz. Dolayısıyla geçmiş yüzyıllarda yaşayan insanlara oranla daha fazla şeye sahip olmak biz mutlu değil tam tersine endişeli bir insan haline getiriyor. Bunun nedeni ise tüm bu sahip olduğumuz şeyleri kaybetmenin korkusu ve bu korkunun bize yaşattığı endişeli ruh hali. Ancak tabii ki bu vücuttaki stresin daha da artmasına neden oluyor ve bu duyguyla başa çıkmaya çalışmak kaçınılmaz oluyor.

Kendinizi sakinleştirmeyi öğrenin

Kaybetme korkusunun gerçek olmayan bir korku olduğunu kendinize sık sık hatırlatın ve bu gibi endişe durumları yükseldiğinde bu duyguya ya da düşünceye kapılıp sürüklenmek yerine, başka bir şeye odaklanarak kendinizi sakinleştirmeye çalışın. Derin nefes egzersizleri ve o an düşünceyi sadece nefese odaklamak basit ama etkili bir yöntemdir.

Kaybetme korkusuyla başa çıkabilmenin 5 yolu

Nedenini bulun

Yaşadığınız kaybetme korkusunun altında ve derinlerinde neyin yattığını bulmak onu çözmek için çok etkili olacaktır. Bu nedenle hayatınızı cehenneme çevirmek yerine profesyonel birinden yardım almaya çalışmalısınız. Ailenizde yaşanan bir durumdan ya da çocuklukta yaşanmış bir olaydan ötürü bugün böyle hissediyor olabilirsiniz. Nedeninizin derinine inmek çözümü getirecektir.

Kaybetme korkusuyla başa çıkabilmenin 5 yolu

Çözüm odaklı olun

Endişenizin nedenlerini öğrendikten sonra hemen ortadan kalkmayacaktır. Ancak siz neden böyle endişeli hissettiğinizi bildiğiniz için bu duyguya ya da düşünceye kendinizi kaptırmadan çözüme odaklanabilirsiniz. Çözüme odaklanmak sizi çok daha güçlü hissettirir ve bir süre sonra çok daha rahat hissettiğinizi farkedersiniz.

Kaybetme korkusuyla başa çıkabilmenin 5 yolu

Sonsuza kadar devam etmeyecek

Bu korkunun ve endişenin hiç geçmeyeceğini düşünüyorsunuz biliyoruz. Oysa gerçek bu değil. Günün birinde -ve o çok yakın bir zamanda olabilir- kendinizi çok daha iyi hissedeceksiniz ve bu yaşadığınız şeyden çok büyük bir tecrübeyle ayrılacaksınız. Unutmayın insan olmanın gereklilikleri bu hislerimiz. Siz de kendinize sık sık bunu tekrar edin. Geçeceğini bilin ve en az hasarla atlatmanın yollarını bulmaya çalışın.

Rahatlama tekniklerini uygulayın

Meditasyon gibi tekniklerin kaygılar üzerindeki etkisi çok büyüktür. Siz de bu şekilde gevşeme tekniklerini uygulayarak kendinizi rahatlatabilirsiniz. Diyaframdan alınan nefesler ve kas sıkıp gevşetme yöntemleri de oldukça etkili yöntemlerdir.


Yorumları Göster
Yorumları Gizle