GeriHayat Jet lag’le başa çıkabilmenin 5 yolu
Paylaş
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Yorumlar
    0
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Jet lag’le başa çıkabilmenin 5 yolu

Jet lag’le başa çıkabilmenin 5 yolu

Uzun mesafeli uçuşlardan sonra başımıza gelen bu garip durumdan kurtulmak için hem doğal hem de kimyasal yöntemler var. Bir nevi zaman yolculuğu yan etkisi olan jet lag, insan bedeninin kurallarına ve alışkanlıklarına ne kadar bağlı olduğunun da bir göstergesidir. Uçaktan indiniz ve üzerinizde bir sıkıntı başladı. İşte bu durumdan kurtulmanın yolları.

1- Yolculuk öncesi egzersiz

Fiziki egzersizlerin hemen her şeye iyi geldiği biliniyor. Uçak yolculuğundan bir kaç gün önce başlayacağınız, bol oksijenli egzersizler sayesinde bedeniniz bu duruma daha rahat adapte olabilir. Ayrıca hormonlarınızdaki hareketlenme de okyanusun karşısındaki bir havaalanında rahatlamanıza sebep olabilir. Koşan kazanır.

Jet lag’le başa çıkabilmenin 5 yolu

2- Uçakta uyumamak

Bilinen en popüler yöntem uçak yolculuğu sırasında uyumamak ve bütün uykuyu bir sonraki güne saklamaktır. Saatler süren bir uçak yolculuğunda tüm yolcular mışıl mışıl uyurken buna nasıl dayanılır, bilmiyoruz. Saat farkının yol açtığı bu durumu atlatmak için üst üste 5 film seyredeni bile duyduk. Sanat kazanır.

Jet lag’le başa çıkabilmenin 5 yolu

3- İlaçlar

Yapılan araştımalarda insanların jet lag ile baş etmek için en çok başvurdukları yöntemin ilaç kullanmak olduğu görülüyor. Listede uyku hapları, sakinleştirici bitkisel haplar ve cinsel gücü artıran ilaçlar bile var.

Jet lag’le başa çıkabilmenin 5 yolu

4- Alkol kullanmama

Uçuş sırasında alkol almamak hem uçakta hem de sonrasında rahat etmenizi sağlayabilir. Alkol sizi susuz bırakacaktır. Jet lag olmuş bir bünyenin isteyeceği son şeyin mide sıkıntıları olacağını düşünürsek, alkol kullanmamak doğru bir yaklaşım olabilir.

Jet lag’le başa çıkabilmenin 5 yolu

5- Saatleri ayarlama

Jet lag ile baş etmenin en komplike yolu uçuştan bir kaç gün önce saatlerinizi gideceğiniz yerin saatine ayarlamak olacaktır. Bu düzene göre yemek yiyebilir ve uyuyabilirsiniz. Kolay görünse de ciddi bir disiplin isteyen bu kısa süreli ayarlamalar, uçaktan bir pilot edasıyla inip, ‘taksi’ diye el kaldırmanızı sağlayabilir.


Yorumları Göster
Yorumları Gizle