GeriHayat Depresyon uykusuyla başa çıkmanın yolları
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Yorumlar
    0
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Depresyon uykusuyla başa çıkmanın yolları

 Depresyon uykusuyla başa çıkmanın yolları

Sosyal medyaya şöyle bir baktığınızda ‘Depresyon Uykusu’ terimiyle karşılaşacaksınız. Özellikle yabancı etiketi olan ‘Depression Sleep’e bakmanızı önerebiliriz.

Depresyon uykusu aslında istenmeyen duygu ve düşüncelerden uzaklaşmak için yarattığınız bir kaçış zamanıdır. Cleveland Clinic’te Uyku Uzmanı olan Michelle Drerup bu uyku trendinin sosyal medyada büyük oranda yayıldığını ve adeta bir fenomen haline geldiğini söylüyor.

Örneğin; 23 yaşındaki Nina Braca, gergin ve sinirli hissettiğinde uykusunda dönme eğilimi gösteriyor. Uykuya dalmanın iki ila dört saat sürdüğünü ve hafta sonları ise hiç uyuyamadığını söylüyor.

Ohio, Clolumbus’tan 24 yaşındaki Trey Longo ise istenmeyen duyguları önlemek için uykuyu tercih edenlerden biri. Gün içinde 4-6 saatlik bir zaman dilimini uyuşukluk içerisinde geçiriyor. Depresyon uykusunun depresyondan kaçmak için en iyi yol olduğunu düşünüyor.

Depresyon uykusuyla başa çıkmanın yolları

Peki depresyon uykusu gerçekten faydalı mı?

Hastalıkla başa çıkmanın bir yolu gibi görünse de uzmanlar bu uykulu sürecin daha büyük bir problemi maskeleyebileceğini söylüyor. Kısa bir uykudan kaçınılacak bir şey yoktur ancak depresif bir uyku zihinsel refah için yararlı olmayabilir.

Pittsburgh Üniversitesi'nden psikiyatri asistanı olan Adriane Soehner de bu şekilde düşünüyor. Bu sosyal medya reçetesinin tedavi sürecini daha sorunlu hale getirebileceğini vurguluyor. Birkaç saat uykuda olmanın bu kişilere yardımcı olabileceğini ama uyandığında bu insanların yine kendileriyle başbaşa kalacaklarını belirtiyor.

Soehner, "Depresyonu uzak tutabilmenin harika olduğunu biliyoruz, fakat biz aslında bunun olmadığını biliyoruz” diyor ve ekliyor: "Eğer uykunuz sağlıklıysa ve zihinsel olarak sağlıklıysanız, bu uyku hali endişe verici değildir. Ancak depresyonda gözlemlemek istediğimiz bir şey değil."

Depresyon dönemlerinde insanların sıkıldığını hissettiği faaliyetlerden kaçınmak istemesi durumu ortaya çıkıyor. Uzmanlar bu nedenle bu olumsuz duygu ve düşüncelerden uzaklaşmak için bu uyku yöntemlerinin kullanılabileceğini ama uzun vadede depresyon tedavi edildiğinde bu defa da uyku problemleri yaşanabileceğini söylüyor.

Ayrıca bozulmuş uyku düzeninin depresyonu daha da kötüleştirebileceği üzerinde de durulması gerekiyor. Bu nedenle sonuçta depresyon uykusu gibi kısa vadeli çözüm arayışları yerine depresyonla ayık kafayla başa çıkmaya çalışmak gerekiyor.

Depresyon uykusuyla başa çıkmanın yolları

False
Haber Yorumlarını Göster
Haber Yorumlarını Gizle