GeriKelebek Hamilelikte az ve sık beslenin
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Yorumlar
    0
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Hamilelikte az ve sık beslenin

Hamilelikte az ve sık beslenin
refid:10324571 ilişkili resim dosyası

Diyetisyen: Tuğçe Altan Bahçe: Hamilelikte günlük 2-3 bardak süt ürünü tüketimi bebeğin sağlığı için önemli.

Sağlıklı bir bebek sahibi olabilmek için, gebeliğin ilk dönemlerinden itibaren tükettiğiniz besinlerin çeşidine ve miktarına dikkat etmelisiniz. Çünkü bu bebeğin beslenme sağlığı açısından oldukça önemli.

Anne karnındaki bebeğin gelişimini tamamlayabilmesi için, hamile olan kişinin protein içeriği olan besinleri yeterince tüketmesi gerekir. Bunun için günlük beslenmenize ek olarak vücudun her bir kilosu için 2 gr. protein tüketimi önerilir. Süt ürünlerini 2-3 su bardağı, yağsız et-tavuk-balık çeşitlerini 5-6 köfte, haftada 2-3 defa 1 adet yumurta ve hafta 2-3 defa 1-2 porsiyon kuru baklagil çeşidi olan besinleri tüketmeniz protein açısından beslenmenize destek sağlar.

Anne karnında gelişmekte olan bebeğin kemik gelişimi, diş gelişimi ve büyümesi için gerekli olan kalsiyum minerali ihtiyacı artar. Bu nedenle günlük olarak 2-3 su bardağı kadar süt çeşidi olan besinleri tüketmeniz kalsiyum depolarının korunmasını ve bebeğin ihtiyacı olan kalsiyumun sağlanmasına yardımcı olur. İleri yaşlarda bu durum bebek için büyük avantaj sağlar.

Artan demir gereksiniminizin karşılanabilmesi için yumurta, et, kuru baklagil, kuru meyve çeşitlerinin, pekmezin günlük beslenmenizde yer alması ve bu besinlerin C vitamini kaynağı olan portakal, limon, domates, biber ve yeşil yapraklı sebzeler ile bir arada tüketilmesi gerekir.
Hamilelikte görülen sorunlara karşı beslenme önerileri..

Mide bulantısı ve kusma: Bulantı ve kusmalar ilk hamileliğini yaşayanlarda daha fazla görülmekle birlikte bu bir kural değildir. Hamileliğe bağlı bulantı ve kusmalar genellikle gebeliğin 6. haftası gibi başlar ve 14-16 hafta arasında şiddetleri giderek hafifler ve kaybolur. Bununla birlikte bazı kadınlarda belirtiler 4. haftada başlayıp tüm hamilelik boyunca da devam edebilir.

Az ve sık beslenmek, kuru ve kolay sindirilen besinleri (ekmek, makarna, pilav vb.) tüketmeyi tercih etmek, bu sıkıntınızın azalmasını sağlar. Çok fazla sıvı tüketiminiz ve ani hareketlerde bulunmanız kusma hissini daha fazla hissetmenize neden olur.

Kabızlık: Hamileliğin ilk dönemlerinde besin tüketiminize dikkat etmemeniz kabızlık sorununun artmasına yol açar. Bu nedenle her gün bol sıvı tüketmeniz, lif içeriği yüksek meyve- sebze çeşitlerini yeterli tüketmeniz gerekir. Tam tahıl çeşidi olan ekmekleri yeterli miktarda tüketmeniz ve kuru baklagil çeşidi olan besinleri haftada 2-3 defa 1-2 porsiyon tüketmeniz bu sorunun oluşumunu engellemenize yarımcı olur.

Ödem: Hamilelik döneminde aşırı şişkinlik hissetmemeniz için tuz tüketiminizi azaltmak ve yemeklere ek tuz eklememeniz gerekir. Tuz tüketimini sınırlandırabilmek için et suyu tabletlerini, salamura besinleri, tütsülenmiş besinleri ve konserve çeşitlerini tüketmemeniz gerekmektedir.

Mide yanması: Bu sorunu çözümleyebilmeniz için az, sık beslenmeli ve ara öğün yapma alışkanlığı kazanmalısınız. Ayrıca yemeklerle birlikte fazla sıvı tüketmemeniz bu sıkıntınızın azalmasına neden olacaktır.

Kilo artışı: Hamile bir kadın günde fazladan 300 kaloriye ihtiyaç duyar. Bu yaklaşık 2300 kaloridir. Hamilelikte kalori tüketimi, ilk üç ayda en az düzeydeyken bu dönemden sonra hızlı bir artış gösterir. Sağlıklı bir anne adayına tüm hamilelik boyunca önerilen kilo artışı, 11-13 kg'dır. Bu 11 kilonun altı kilosu anneye 5 kilosu ise bebeğe aittir. Hamilelik döneminde aşırı kilo alımı söz konusu ise  anne adayının bir beslenme uzmanından yardım alması gerekir. Hareketsizlikle ve yanlış beslenme sonucu ortaya çıkan  kilo artışı doğumu da riske eder.

False
Haber Yorumlarını Göster
Haber Yorumlarını Gizle