GeriKelebek Halkın ekmeği sosyetik oldu
Paylaş
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Yorumlar
    0
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Halkın ekmeği sosyetik oldu

Halkın ekmeği sosyetik oldu
refid:6919250 ilişkili resim dosyası

Büyükşehir Belediyesi tarafından uygun fiyatla ve sağlıklı ekmek sunmak amacıyla 1978 yılında kurulan İstanbul Halk Ekmek, değişime ayak uydurdu, yenilenip ürünlerini çeşitlendirdi. Firma şimdilerde 30 farklı ekmek sunuyor. Satış noktaları da butik dükkanlarla birlikte lüks semtlere taşınıyor. Artık marketlerde de satılıyor.

Light ürünler pazarı büyüyor, çeşitlerini artırıyor. Ekmek, bu pazarın ilk ürünlerinden. Diyeti, hafifi derken çeşitlendi. Butik fırınlar, büyük ekmek markaları işin başını çekti. Pastaneler ekmek reyonları ekledi, light ürünleri dizdi. Sadece light ekmek mi, organiği, esmeri, domateslisi, cevizlisi, zeytinlisi derken temel gıda ekmek, şık çeşitlerle bir lezzet fırtınası estirdi. Sonunda halka ucuz ekmek satmak amacıyla kurulan İstanbul Halk Ekmek (İHE) de bu kervana katıldı.

İstanbul Halk Ekmek’te bulabileceğiniz farklı ürünlerin başında; organik, ruşeymli, patatesli, ayçekirdekli, zeytinli, üzümlü, glutensiz, glutensiz miks geliyor. Bu çeşitler arasında da en çok ilgiyi organik ekmek görüyor. Bütün satış noktalarında aynı ürünler satılıyor, ama farklı çeşit ürünler gelir düzeyi yüksek semtlerde daha çok talep görüyor.

570 BÜFE 750’YE ÇIKIYOR

Yeni çeşitlerin yanı sıra tost ekmeği, çavdar ekmeği, köy ekmeği ve kepekli light ekmek gibi klasik ürünler de satışta. Light ekmekler, diyet lifi oranı yüksek olduğundan kilo sorunu yaşayan, özellikle de diyet yapanlar tarafından talep görüyor.

Halk ekmeğin İstanbul’a yayılan 570 ekmek satış büfesi var. Bu sayının 750’ye çıkarılması hedefleniyor. Ayrıca Etiler, Zekeriyaköy gibi lüks semtlerde de yeni butik dükkanlar açılıyor. Bu da çoğunlukla dar gelirlilere hitap eden firmanın yüksek gelir grubunu da hedeflediği sorusunu akla getiriyor.

İHE Genel Müdürü Ömer Bilgiseven’den öğrendiğimize göre satış büfelerinin tümünde değişim yaşanıyor: "Önceleri fakir ve fukara ekmeği olarak bilinen Halk Ekmek şu an gelir düzeyi çok yüksek olan kişilerden de talep görüyor. En önemli lokomotif ürünlerimiz organik, ruşeymli ve light ekmek. Bu ürünlerle eski olumsuz imaj yıkıldı. Lüks semtlerden bile butik ekmek satış noktası talepleri alıyoruz."

Halk ekmeğe ulaşmanın en zor yanlarından biri satış noktalarının her mahallede olmamasıydı. Bunun için de bir çözüm bulundu. Ürünler Migros, Tansaş, Kiler, Metro, Makro Center ve Kim gibi zincir marketlere girdi. Bu pazarlama tekniği satışları da hızla arttırdı. Firma günde iki milyona yakın normal ekmek üretir hale geldi.

Yakın zamanda hava limanları, metro istasyonları ve deniz otobüsü iskelelerinde kurulacak kiokslarla, satış noktalarının sayısının bine ulaşması bekleniyor. Yedi gün 24 saat ekmek ihtiyacı duyanlara Edirnekapı Fabrikası’nın girişindeki fabrika satış mağazası hizmet veriyor.

İHE Genel Müdürü Ömer Bilgiseven
/images/100/0x0/55eac360f018fbb8f89524fe


Ekmeğe kakao tozu katarak esmer görünüm kazandırıyorlar

Ekmeğe yapılan her yatırım, sağlık harcamalarını düşürür. Biz sağlık üretiyoruz. Lifli ve posalı ekmekleri daha fazla tüketmemiz gerekiyor. Metabolizma hastalıkları 12 yaşına iniyorsa, ilaç harcamaları artıyorsa bunun temelinde beslenme vardır. Ekmek bazı ülkelerde artık tedavi amaçlı bile kullanılıyor.

Unda yüzde 14.2 rutubet idealdir. Bu rakamın altında veya üstünde ekmek yapılmaz! Bunu uygulayan, bilen kimse yok. Çavdar ekmeğinde de yüzde 90 çavdar olacak. Türkiye’deki ekmeklerin yüzde 99’unda bunların uygulandığını göremezsiniz. Ekmeğe kakao tozu katarak esmer görünüm kazandıran bir toplumda neyi, nasıl yaptıracaksınız!

Sosyal sorumluluk bilinciyle başka şirketlerin karlı görmediği ve üretimini bile aklından geçirmediği özel ürünler üzerinde çalışıyoruz. Dünyada her şey değişiyor, dönüşüyor. Biz de dünyadaki çalışmaları yakından izleyerek değişimi yaşıyoruz. Sürekli kendimizi yeniliyoruz.

SANAL ORTAMDA EKMEK SATILACAK

www.ihe.com.tr internet adresinden tüm fabrikalardaki üretim canlı yayınlanacak.

Sanal ortamda ekmek satışı yapılacak.

İstanbul’da tamamen doğal ürünlerden oluşan bir çarşı kurulacak. "Açık Kapı Günü" adı altında herkese fabrikanın tanıtımı ve üretim aşamalarının gezilip görüldüğü halk günü yapılacak.

Glutensiz Miks bütün dünya pazarına "İHE - GNK" (Glutensiz Nişastalı Karışım) markasıyla sunulacak. Doğal yolla vitamin desteği gerçekleştirilecek.

2007 yılı sonuna kadar tüm ürünlerde tamamen ekşi maya kullanılacak, böylece doğal yolla zenginleştirme sağlanacak.

2008’de uygulamalı eğitim yapılması hedeflenen "Fırıncılık" okulunun altyapı çalışmaları bitme aşamasında.

Ruşeymli ekmeğin formülü İHE’de gizli

Ruşeymli ekmek:
Ruşeym; buğday tanesinin yüzde 2.5’ini oluşturmasına rağmen en besleyici kısmı olan özü anlamına geliyor. Folat, tiamin, B6 gibi önemli vitamin kompleksleriyle, çinko, magnezyum, mangan gibi mineralleri içeriyor. Dikkat artırma, zihinsel gelişime yardımcı olma özellikleri yüzünden daha çok öğrenciler ve sporcular tarafından tercih ediliyor.

Organik Ekmek: Tam buğday unundan elde ediliyor. Rafine edilmemiş haliyle bir yığın besleyici öğenin de kaynağı. Karın ağrısı, bulantı, midede gaz, şişkinlik ve kabızlık şikayetlerini azalttığı görülüyor.

Ayçekirdekli ekmek: E, B, A, K vitaminlerini içeriyor.

Patatesli ekmek: Patates unu ve buğday karışımından elde ediliyor. Muzdan daha çok potasyum içermesine rağmen yağ oranı sıfır.

Çavdar ekmeği: Şeker hastalarının tercihi.

Köy ekmeği: Mide gazı ve şişkinliği olanlara faydalı.

Yorumları Göster
Yorumları Gizle