GeriKelebek Haftada 1 kilo vermek en sağlıklı zayıflama
Paylaş
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Yorumlar
    0
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Haftada 1 kilo vermek en sağlıklı zayıflama

Türkiye'nin tanınmış ayurveda ve transandantal meditasyon uzmanı Dr. Ender Saraç, arkadaşımız Yener Süsoy'a kilo vermenin ve sağlıklı zayıflamanın püf noktalarını anlattı. Dr. Saraç'a göre en sağlıklı zayıflama, sistmeli bir biçimde haftada 1 kilo vermekle gerçekleşebilir. Ama en önce ‘‘haraketi’’ gündelik yaşamımıza sokmak ve doğal yolları seçmek geliyor.

Sigarayı bırakmak

Birçok meslektaşımız anında ‘‘Sigarayı hemen bırak’’ der. Bir dakika, sigarayı nasıl bıraksın insanlar. Sigara onun gizli duygusal partneri, gizli depresyon ilacı. Başka şeyden alamadığı sevgi ve şefkat enerjisini sigaradan alıyor. Stres anında sigara içiyor, böylece belki de stresin daha büyük zararına engel oluyor. Bunu söylerken asla sigara içilsin demiyorum, yanlış anlaşılmasın. Ama, tedaviyle o enerji açığını kapayacak başka bir şey vermeden sigarayı bıraktırırsanız, hastaya gaddarlık yapmış olursunuz. Kimi hipnoz, kimi akupunktur yapıyor, ben belli noktalara yapılan aromatik gevşeme masajlarıyla sigarayı bıraktırıyorum. Bunun yanısıra hiçbir zararı, yan etkisi olmayan bitkisel antidepresanlar veriyorum.

HEKİM KONTROLÜ

En sağlıklı zayıflama haftada bir kilo vermektir. Hızlı kilo verirseniz, hızla geri alırsınız. Hekim ve diyetisyen kontrolü olmadan zayıflama yapılmamalıdır.

BEDEN ÇALIŞACAK

En başta bedenimiz çalışacak, mesela asansör kullanmayacağız, arabamızı park yerinin en uzağına bırakacağız, taksiyle, otobüsle gidiyorsak eve bir kilometre kala ineceğiz. Yürümek, bedenin sağlam olduğunun keyfine varmaktır.

KEPEKLİ ÜRÜNLER

Entegral dediğimiz tam buğday, tam kepekli unu kullanın. Tahılları kepek ve çeperleriyle tüketin.

ŞEKERİN KAYNAĞI

Şeker ihtiyacınızı daha çok bal, meyve gibi doğal kaynaklardan karşılayın. Bunlar kesmiyorsa, o zaman esmer şeker veya meyve şekeriyle yapılan tatlıları yiyin. Mesela çok keskin ve beyaz şekerle yapılmış baklava yerine bir meyve tatlısını tercih edin.

MAYALI GIDALAR

Mayalı gıdaları olabildiğince az tüketin. mesela; sirke, şarap, bira, yoğurt, peynir, pasta, kek, poğaça bir süre sonra sindirim sisteminde mantar iltihabına yol açar. Bu da bizi gereğinden fazla yedirir, yorgunluk, şeker düşmesi, hormonların farklı çalışması gibi durumlara yol açar. Bunu önlemek için; bira içerken salataya sirke koymayın, sirke varsa peynir yemeyin, peynir yerken şarap içmeyin.

İKİ LİTRE SICAK SU

Günde en az iki litre sıcak su için. Midenizde asit sorunu yoksa içine biraz limon sıkarsanız zayıflamaya daha da yardımcı olur. Sıcak su bilimsel olarak vücuttan çok fazla toksin atar, yağları eritir.

YAĞLARI ERİTEN ÇAY

Her gün tok karnına bir fincan funda çayı içmek hem zayıflamaya yardımcı olur, hem yağları eritir.

İKİ FİNCAN REZENE

Günde iki fincan rezene çayı hazmı kolaylaştırır, bağırsakları çalıştırır.

MAYDANOZUN FAYDASI

Ödem sökmek için mısır püskülü ve maydonuzu kaynatıp için.

YEŞİL ÇAY İÇİN

Her gün içilecek dört fincan yeşil çay hem zayıflatır, hem de mide ve akciğer kanserine karşı da koruyucudur. Ayrıca dokularda oluşan Serbest Radikal adlı tehlikeli maddeleri temizler.

ASİTLİ YİYECEKLER

Diyet asitli içecekler sanıldığının aksine şişmanlatır, ayrıca vücudun asit- baz dengesini bozar.

ÇAYLAR AÇIK OLSUN

Çayı çok açık içilmelidir. Özellikle tok karnına içilen koyu çay vücuttaki demiri bağlar. Kadınlarımız ırk olarak anemik eğilimli olduğu buna özellikle dikkat etmelidir.

C VİTAMİNİ DEPOSU

Kivi çok faydalı meyvedir, C vitamini ve demir deposudur.

ROKAYI KİMSE BİLMEZ

Rokada yüksek oranda demir içeren inanılmaz değerli bir bitki.

BİBER YAĞLARI ERİTİR

Taze yeşil sivri biber ile zencefilin acıları yararlıdır. Kırmızı pul biberin depresyona yararı vardır, yağı eritir ama, insanı ruhsal olarak aşağı çeker.


Yorumları Göster
Yorumları Gizle