GeriKelebek ‘Hafif ticaride Volkswagen’in en önemli ikinci pazarı olduk’
Paylaş
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Yorumlar
    0
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

‘Hafif ticaride Volkswagen’in en önemli ikinci pazarı olduk’

Volkswagen Ticari Araçlar Genel Müdürü Vedat Uygun, hafif ticari araç segmentinde Türkiye’nin Avrupa’nın 5’inci büyük pazarı olduğunu hatırlatarak, ‘Volkswagen için ise Türkiye, Almanya’dan sonra İngiltere ve Hollanda ile birlikte en önemli pazarlar arasında yer alıyor. Hatta ikinci pazar diyebiliriz’ dedi.

Uygun, 2005 yılında 30 bin adetlik satış ve yüzde 13’lük pazar payı hedeflediklerini belirterek, Türkiye’de 3’üncü marka konumunda olduklarını söyledi. Uygun, Otoyaşam’ın sorularını yanıtladı.

Son açıklanan ODD rakamlarına göre Ocak-Ağustos döneminde binek otomobil satışları yüzde 12.8 azalırken, hafif ticari araç da ise yüzde 7’lik bir artış söz konusu. Bunu neye bağlıyorsunuz?

Pazar geçen yıl öngördüğümüz şekilde seyrediyor. Binek otomobillerde yüzde 15-20’lik bir azalma bekliyorduk ve öyle oldu. Hafif ticari araç pazarının daralmasını ise öngürmüyorduk. Çünkü hükümet programına göre bu yıl ekonomi en az yüzde 5 büyüme gösterecek. Yüzde 5 büyümenin olduğu bir ekonomide de ticari araç pazarı daralmaz, aksine büyür. Dolayısıyla biz de bütçe ve planlarımızı bu doğrultuda yapmıştık. Hafif ticari araçta 150 bin adetlik bir ertelenmiş talep vardı. Bunun yarısından fazlası geçen yıl karşılandı. Bu yıl da geri kalanı pazara yansıyor. Önümüzdeki yıl ise hafif ticari pazarı büyüme göstermeyebilir.

2000 yılında Türkiye’de 250 bin adetlik bir hafif ticari araç pazarı olması gerektiğini söylüyorduk. Sonuçta pazar bu seviyelere ulaştı. 250-260 binler Türkiye için normal. Çünkü KOBİ ağırlıklı bir ekonomimiz var. İstihdamın yüzde 66’sı KOBİ’ler tarafından sağlanıyor. Örneğin esnaf, gündüz halı taşıyor, akşam ailesini gezdiriyor. Zaten böyle olması gerek. Hafif ticari araçların binek otomobil konforu ve güvenliğini sunması bunda etkili oluyor. Güvenli ve konforlu bir araç varken, hafif ticari sahipleri niye ikinci bir araç satın alsın?

Türkiye hafif ticari pazarının Avrupa’daki yeri ve Volkswagen için önemi nedir?

Türkiye hafif ticaride Avrupa için en önemli pazarlardan biri. Türkiye Avrupa’nın 5’inci büyük pazarı. Bu nedenle de Türkiye Avrupa’nın ticari araç merkezi konumuna geliyor. Avrupa’ya önemli oranda ihracat gerçekleştiriliyor. Hafif ticaride ithalat ve ihracat birbirini dengeliyor. VW için de Türkiye, Almanya’dan sonra İngiltere ve Hollanda ile birlikte en önemli pazarlar arasında yer alıyor. Hatta ikinci pazar diyebiliriz. Geçen yıl yüzde 11.5 civarında bir pazar payı elde ettik ve 27 bin adete yakın satış gerçekleştirdik. Bu yıl yüzde 13’lük pay ve 30 binlik satış hedefliyoruz. Türkiye’de 3’üncü marka konumundayız.

Türkiye’de önemli oranda hafif ticari araç üretimi ve ihracat yapılıyor. İthal bir marka için pazarda 3’üncü konumda yer almak zor mu?

Aslında değil. Eskiden ithal ve yerli pazarı diye ayrımlar yapılırdı. Artık böyle bir şey söz konusu değil. Gümrük Birliği sonrası Türkiye marka paylaşımı açısından Avrupa pazarlarına benzemeye başladı. Rekabet de aynı doğrultuda ilerliyor. Artık bütün markalar Türkiye’de. Şirket içi raporlarımızda ithal ve yerli ayrımı yapmıyoruz. Bizim için bir tane pazar var.

Hannover-İstanbul hattında Guinnes rekoru kırılacak

Caravelle, Guinnes Rekorlar Kitabı’na girecek bir rekor denemesinde kullanılacak.

Evet, Caravelle ile en ekonomik sürüş rekoru kırılacak. Dünya çevresini en hızlı ve en ekonomik şekilde kat etmesiyle Guinnes Rekorlar Kitabı’na giren Avusturyalı gazeteci Gerhard Plattner, Caravelle ile yeni bir rekor denemesi yapacak. Plattner, Hannover’den İstanbul’a kadar en ekonomik şekilde ortalama 80 km hızla sadece bir kez yakıt ikmali yaparak 2 bin 500 kilometre yol alacak.

Yöneticilerartık servisle işe gidecek

Son olarak yeni Caravelle modelini piyasaya sundunuz. Bu modelden, hedef kitlenizden ve satış hedeflerinizden bahseder misiniz?

Caravelle temel olarak 9 yolcu ve bir sürücü için tasarlanmış bir araç. Bu anlamda ayrı bir segment yaratıyor. Carevelle sahip olduğu; motor sessizliği, konforu artıran süspansiyon sistemi, otomatik vites, ABS, ASR, klima, otomatik açılır kapılar, katlanır aynalar, park sensörü, sürücü ve yolcu hava yastıkları gibi özellikleri sayesinde insanların daha güvenli ve konforlu bir şekilde yolculuk etmesini sağlıyor. Ayrıca Caravelle, rekabetçi fiyatıyla da önemli bir avantaj sunuyor.

Sunduğu konfor ve sahip olduğu donanım seviyesiyle Caravelle, turizm sektörüne yönelik tasarlanan bir araç. Caravelle’de öncelikli hedef kitlemiz ise VIP turistler. Bunun yanında Caravelle, büyük firmaların üst düzey yöneticilerine de servis hizmeti verebilecek bir araç. İstanbul gibi trafiği yoğun bir şehirde, şirket yöneticileri otomobil kullanmak yerine gayet konforlu bir şekilde servisle işe gidebilecekler. Bunu uygulayan birçok firma da var. Tabii bir de kalabalık ailelere ulaşmayı hedefliyoruz.

Yorumları Göster
Yorumları Gizle