GeriGurme Diyet yapanların vazgeçilmezi: Buharda pişirme tekniği
Paylaş
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Yorumlar
    0
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Diyet yapanların vazgeçilmezi: Buharda pişirme tekniği

Diyet yapanların vazgeçilmezi: Buharda pişirme tekniği

Sağlıklı beslenmeye dikkat edenlerin ve diyet yapanların en çok tercih ettiği yöntemlerin başında buharda pişirme geliyor.

Buharda pişirme tekniği, diyet yapanların sıklıkla tercih ettiği bir pişirme yöntemi. Sadece diyet yapanların değil, sağlıklı beslenmek isteyenlerin de ilk tercihi olması gereken bu yöntem birçok besinde kullanılabilmesi ve kısa sürede lezzetli yemekler oluşturabilmesiyle de dikkat çekiyor.

Buharda neler pişirilebilir?

Fırında buğulama yöntemiyle pişirilebilen her şeyi buharda pişirme yöntemiyle pişirmeniz de mümkün. Çoğu sebze çeşidi buharda pişirmeye müsait. Örnek verecek olursak; patates, kabak, karnabahar, brokoli, havuç, kereviz, yeşil ve kırmızı biber, patlıcan, taze fasulye, taze bakla, kuru soğan, Brüksel lahanası, pancar, bal kabağı, enginar ve taze börülceyi sayabiliriz. Sebzeler dışında; tavuk, kırmızı et ve balık da buharda pişirilebilecek besinlerdendir.

Diyet yapanların vazgeçilmezi: Buharda pişirme tekniği

 

Buharda pişirme işlemi nasıl olur?

Buharda pişirme için gereken malzemeler tencere ve tencerenin büyüklüğüne uygun bir süzgeç ya da buharda haşlama işlemi için özel olarak üretilmiş delikli aparatlardır. Tencereye su koyup kaynatın. Tencereyi ocaktan almadan üzerine süzgeci ya da buharda haşlama aparatını yerleştirin. Haşlayacağınız besinleri yıkayın ve soymanız gereken sebzeler varsa soyun. Daha sonra, kolay haşlanmaları ve iyice yumuşamaları için ürünleri küçük parçalara ayırın ve aparatın üzerine yerleştirin. Tencerenin kapağını aparatın üzerine kapatın ve bu şekilde ocakta bırakın.

Besinlerin haşlanma durumlarını kontrol etmek için 10-15 dakika kadar bekleyin. Eğer tencerenin kapağını sık sık açarsanız, buharın dışarı çıkmasına neden olursunuz. Bu da besinlerin haşlanma sürelerini uzatır. Besinleri haşlarken aynı sürede haşlananları gruplamanız ya da geç haşlanacak olan var ise onları daha küçük parçalara ayırmanız faydalı olacaktır. Böylece bazılarının haşlanmasını beklerken, diğer besinlerin de çok fazla yumuşayıp eriyecek kıvama gelmelerini önlemiş olursunuz. Örneğin, havuç geç haşlanan bir sebzeyken, kabak çok daha çabuk haşlanan bir sebzedir. Eğer bu iki sebzeyi aynı anda haşlayacaksanız, havuçları çok küçük, kabakları da daha büyük doğrarsanız hemen hemen aynı sürelerde haşlama işleminizi tamamlayabilirsiniz.

Diyet yapanların vazgeçilmezi: Buharda pişirme tekniği

 

Besinlerin iyice haşlandığından emin olduktan sonra tencereyi ocaktan alın. Buharda haşlanmış besinlerinizi yemeklerinizde, salatalarınızda, çorba ya da atıştırmalıklarınızda rahatlıkla kullanabilirsiniz.

Buharda pişirmenin faydaları nelerdir?

Buharda pişirme, yağ içermediği için çok daha sağlıklı bir alternatiftir. Buharda pişirme yöntemiyle pişen besinlerin içerisindeki bakteriler ölür. Besinlerin içerisindeki yararlı içerik suyla haşlamadaki gibi suya karışmaz ve besinin içerisinde tutulur. Besinler daha canlı ve diri kaldıkları için tatları da daha lezzetli olur. Kalorisi diğer pişirme yöntemlerine göre daha az olduğu için de hafif bir öğün alternatifidir.


Yorumları Göster
Yorumları Gizle