GeriGurme Aslıhan Yıldırım ile Nazlıgül Ünal kardeşlerin zeytinyağı macerası
Paylaş
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Yorumlar
    0
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Aslıhan Yıldırım ile Nazlıgül Ünal kardeşlerin zeytinyağı macerası

Aslıhan Yıldırım ile Nazlıgül  Ünal kardeşlerin zeytinyağı macerası
refid:29404226 ilişkili resim dosyası

Önemli markalara iletişim danışmanlığı hizmeti veren Aslıhan Yıldırım ile Nazlıgül Ünal kardeşler, Kumyaka – Mudanya’da eski Rumlardan kalma taş baskı yağhaneyi baştan yaratarak taş baskı sistemiyle ürettikleri zeytinyağıyla dünya markası olmayı hedefliyorlar.

Aslıhan Yıldırım ve Nazlıgül Ünal iki kız kardeş. Yıllardır İstanbul'da iletişim sektöründe faaliyet gösteriyorlar ve firmalarıyla önemli şirketlere hizmet veriyorlar. 2011 yılında tarihi yağhaneyi büyük emek vererek baştan aşağıya yenileyen iki kardeş, çok zorlu bir üretim tekniği olan taş baskı sistemiyle, XI.XI Sonsuzluk Premium, XI.XI Sonsuzluk Gurme , XI.XI Sonsuzluk Erken Hasat ve X.X Bütünlük Naturel Sızma markalarıyla 4 farklı tür zeytinyağı üretmeye başlamışlar.

İki kız kardeşin hedefi çok büyük. Dünyanın önemli gurme şarküterilerinde, restoranlarında Kumyaka ve Mudanya’nın enfes kalitedeki sofralık zeytininden elde edilen zeytinyağını tanıtmak. Tarihi yağhanede nefis zeytinyağı kokusu altında gerçekleştirdiğimiz sohbette sorularımızı yanıtladılar.

Öncelikle üretim yaptığınız bu mekanı nereden buldunuz?

Kumyaka köyü eski bir Rum köyüdür. Dolayısı ile 1930 lü yıllardan beri bölgede taş baskı ile zeytinyağı üretilmekteymiş. Ancak zaman içinde baskılara dayanamayan pek çok işletme ya kapanmış ya da fabrikasyon sisteme dönmüş. 10 sen önce bu işe girmeden önce yaptığımız araştırmalar ve yabancı danışmanlarımız bize bu bölgeyi önerdi.

-Biz çok uzun araştırmalar sonunda bu işe başladık. İspanya, İtalya, Yunanistan zeytinyağında çok önemli ülkeler. Pazar liderliğini İspanya yapıyor, dolayısıyla biz İspanya’da bir çok üretici ile görüştük ve danışmanlar ile çalıştık. Oradaki küçük köyleri gezdik, özellikle güney tarafında taş baskı yapan hala bir iki yağhane var. Ve ürettikleri zeytinyağları gurme statüsünde yağlar. Ve fiyatları da oldukça yüksek, sebebi ise bu sistemle üretim yapmanın çok zor , zahmetli ve maliyetli olması.

- Neden taş baskı? Önemi nedir biraz bahseder misiniz?

- 6000 yıl evvelinde de zeytini ilk bu şekilde işliyorlardı. O zamanlar modern makinalar yoktu tabi. Zeytin çok mucizevi bir meyve, doğru şekilde işlenirse inanılmaz şifalı, sağlıklı bir yağ çıkabiliyorsunuz. En önemlisi metal ile temas etmiyor, ısıl işlemden geçmiyor, su ile temas etmiyor, zeytin en dogal hali ile sızmaya bırakılıyor. Bunun da sonucunda çok sağlıklı, çok şifalı hem de çok lezzetli bir yağ elde ediyorsunuz

Nedir sizi diğer zeytinyağlarından ayıran özellikler?

Biz 6.000 yıl önce nasıl üretiliyorsa o teknikle üretiyoruz. Üretim de 300 yıllık taş değirmen kullanıyoruz. Asla metale değmeden, filtre edilmeden, kimyasal ve en önemlisi ısıl işlem kullanılmadan 4 farklı ürün çıkarıyoruz. Tarihi küplerde dinlendiriyoruz. Ayrıca en kaliteli, el ile toplanan zeytinlerden üretim yapıyoruz. Zeytinler kendi bahçelerimizden, tamamen doğal gübre kullanılarak özenle bakılıyor. Hiç bir kimyasal ilaç kullanmıyoruz.Butün bunlar bir araya geldiğinde zeytinyağına çok daha farklı bir aroma ve lezzet katıyor ve ortaya hem saf , sağlıklı hem de lezzetli bir ürün çıkmış oluyor. En önemlisi zeytinde bulunan çok önemli antioksidanlar, vitaminler vücut için sağlık kaynağı fenoller içinde kalıyor.

Kac Farklı Ürününüz bulunmakta?

11.11 Premium, 11.11 Gurme, 11.11 Gurme Erken Hasat ve 10.10 Bütünlük olmak üzere 4 farklı ürünümüz bulunmakta.Premium yılda sadece 1.000 şişe üretilmekte. Daha fazlası çok zor. Zaten müşterilerimiz ürün daha çıkmadan siparişle ayırtıyorlar ve 3 ay icinde tükenmiş oluyor. Gurme ve Erken hasatta limitli üretimler. Hiç birisi prese girmez su ve metal ile temas etmez. Doğal kendi halinde sızmaya bırakilir. Gerçek naturel sızmadır.

10.10 Butunluk ürünümüzün farkı ise, sadece bir kere preslenir. Yine hic bir sekilde su ve metal ile temas etmez.Hepsi cok saglikli ve antioksidan kaynagi urunlerdir. İşlenmemiş gerçek zeytinyağlarıdır.

Aslıhan Yıldırım ile Nazlıgül Ünal kardeşlerin zeytinyağı macerası

Peki taş baskı yapan başka firmalar yok mu?

- Bu kriterde, bu emsalde taş baskı yağhane ne ülkemizde başka bir yerde kalmadı . Artık bu tip işletmelere gıda izninin alınması, çalışma ruhsatlarının alınması, çed raporlarının alınması çok zor. Bu şartnameyi yerine getirebilmek için bu tarz bir işletmeye çok ciddi bir yatırım yapılması gerekiyor. Bu yatırımı yapabilmek önemli ve tabi ki bunun için de belli bir vizyona sahip olmak gerekiyor. Biz bu yağhaneyi ele aldığımızda ‘Tekrar eski dokusunu koruyarak işlevsel hale getirelim ’ dediğimiz zaman bunların hiç biri çok kolay olmadı. Çok zorlu süreçlerden geçtik. Biz resmi izinleri olan, sağlık ve hijyen koşullarına uygun tek taş baskı uretim yapan firmayiz.

SONSUZLUĞA AÇILAN KAPI

-Neden XI.XI. 11.11?

- Aslında 11 rakam olarak çok sihirli bir rakam, numeroloji de sonsuzluk demek, spirituel anlamda ise Tanrı’nın sonsuz şifasına açılan kapı demek, Pisagor felsefesine göre ise, aklın ve insanın simgesi ve 11.11 yanyana geldiği zaman, sonsuzluğu simgeleyen , sonsuz şifaya açılan kapı oluyor, aynı zamanda 10 rakamı da öyle evrenin mükemmel bütünlüğü demek Pisagor’a göre. Zeytin de tüm kadim dinlerde ve kitaplarda bahsedildiği gibi ölümsüz bir ağaçtır sonsuz yaşar ve şifa kaynağı mucizevi bir meyvedir. Oradan esinlenerek XI.XI Sonsuzluk ismini aldık, herkese sonsuz şifa versin istedik.

Aslıhan Yıldırım ile Nazlıgül Ünal kardeşlerin zeytinyağı macerası

- Peki dünya markası olma yolunda mı nedir? O yönde neler yapılıyor?

- Zaten bu yola çıkarken aslında çıkış noktası da buydu . Biz Türkiye’nin en iyi, en sağlıklı, en kaliteli zeytinyagını üretmek ve bunu dünya markası yapmak için yola çıktık.Ve zeytinyağımızı kullanan herkes bizi onurlandırdı, bize ilettikleri güzel sözler ile bize güç verdiler, destek oldular. Türkiye genelinde 2.000 adeti aşkın sadık muşterilerimiz bulunmakta.

Hepsi ile tek tek görüşüyor ve konuşuyoruz. ‘Çocukluğumuzdaki tada kavuştuk, lütfen bırakmayın bu işi’ diye çok telefon alıyoruz. Kimi müşterilerimiz ise şifa amaçlı kullanıyor. İşlenmemiş tek zeytinyağ olduğu için her sabah bir kaşık içen müşterilerimiz bizi teşşekkür etmek için arıyor.

Bunlar bizi çok mutlu ve motive ediyor, çünkü iki kadın olarak, hem üretimde hem de ticari hayatta olmak çok kolay değil.

Türkiye genelinde gurme marketlerde ve gurme market zincirlerinde yer alıyoruz. Bunun dışında Macaristan’a gectiğimiz yıl ihracata başladık. Özellikle Avrupa ve Amerika’dan bir çok talep alıyoruz. Önümüzdeki sezon kapasite artırımına giderek markalı ürün ihracatına başlıyor olacağız.


Yorumları Göster
Yorumları Gizle