GeriKelebek Gözlükmania: Görmek ve görülmek için
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Gözlükmania: Görmek ve görülmek için

Kırılgan 18. Yüzyıl gözlükleri... Camların ilk kez renklendiği günlere ait gözlükler... İyi görmeyi sağlayan ama rahatsız denebilecek olanlar... 1387'den kalma, bakırdan yapılmış bir gözlük... Makas şeklinde, kalp şeklinde modeller, gümüş camlar, ipek çerçeveler... Tahtadan, kıvrılabilir altından, rengarenk desenli gözlükler... Kadın için, erkek için, mafya üyeleri için, katiller için, ofis için, bilgisayarda kullanmak için gözlükler... Çapkınların tercih ettiği modeller... Türlü çeşit, milyonlarca... Gözlükler 1300'den beri var. Ama çoktandır sadece görmek için değil, tam tersine görülmek için de kullanılıyor. Ve biz onlara bayılıyoruz. Ama başlangıçta daha iyi görmek için icad edilen gözlüğün nerelere geldiğinin farkında mıyız? Mesela, Amerikalılar'ın, Prosophic Analysis adı verdikleri ve insanların yüzlerinin gözlükleriyle uyumunu inceleyen yeni bir bilim dalı ortaya çıkardıklarını hiç duyduk mu? Ya da insanların artık yüzlerinin biçimini ortaya çıkaracak ya da değiştirecek türden gözlükler kullanmaya başladıklarını? Yani dudaklarınızı daha etli göstermek istiyorsanız açık renk gözlükler tercih etmeniz, büyük burnunuzu yok etmek, birbirine yakın gözlerinizi fazla ortaya çıkarmamak için orta bölümleri daha gösterişli olan gözlükleri kullanmanız gerektiğini... Böyle bir dolu ayrıntıyla üretiliyor artık gözlükler. Dünya üzerinde satılan her dört gözlükten biri İtalyan yapımı. Ama üçüncü dünya ülkeleri de montaj pazarının neredeyse tamamını ellerinde bulunduruyor. Gözlük tüketiminin büyük bir kısmı Avrupa ve Amerika'da gerçekleşiyor. Birincilik her zaman imzalı gözlüklerde... Ünlü modacıların gözlükleri insanları peşlerinden koşturuyor.Laboratuvarlarda bu ünlü gözlüklerin nasıl yapıldıkları anlaşılmaya hatta taklit edilmeye çalışılıyor. Gözlük markaları saymakla bitmiyor ama İtalya'nın Cadore bölgesinde üretilen gözlükler ilk sırayı kimselere bırakmıyor. Günümüzün gözlükleri çok küçük ayrıntılarla farkedilebiliyorlar. Gözlükler hakkında karar vermek içinse fiyatlarındaki sıfırlara bakmak yeterli. Haklı bir ün elde etmiş gözlükler kazandıkları ünü koruyabilmek, sağlam kökler salabilmek, stratejilerini geliştirebilmek için yeni pazarlama yöntemleri, stil değişiklikleri ve servis hizmetleri sunuyorlar.