GeriKelebek Fransız öpücüğü Türk markası oldu
Paylaş
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Yorumlar
    0
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Fransız öpücüğü Türk markası oldu

Fransız öpücüğü anlamına gelen İngilizce French Kiss sözü marka oldu. 30 yıldır gecelik ve pijama üreten Aysa Tekstil’in kurduğu markanın hedef kitlesi 15-35 yaş arası genç kadınlar. Tasarımcısı Banu Bora ‘Bu markanın ruhu yeniyetme’ diyor.

Koleksiyonun genel hatlarını renkli-çiçekli iç çamaşırları, fistolu etekler, dantelli pijamalar, kadife eşofmanlar oluşturuyor. French Kiss pijamaları yatarken de, evde aylaklık ederken de, sinemaya giderken de giyilebiliyor. Bedenler XS’dan başlıyor. Bazı modellerde XL var bazılarında yok. Haftaya ilk mağaza Bağdat Caddesi’nde açılıyor. Yakın zamanda Nişantaşı, Bodrum, Antalya ve Marmaris’te de karşınıza çıkacaklar.

French Kiss markasının yaratıcısı Aysa Tekstil 30 yıllık bir geçmişe sahip. Nurettin ve Günay Erçin çiftinin kurduğu şirket Türkiye’nin ilk gecelik üreticilerinden biri. Firma 1988’den beri Triumph, Calida, Schiesser, Natori gibi dünyaca ünlü yabancı markalar için üretim yapıyor. Geçen yıl bu gidişe bir dur demeye, kendi markalarını yaratmaya karar verdiler. Fikir ailenin sivri çocuğu Sadettin Erçin’den çıktı, karısı Gamze Erçin ile birlikte marka yaratmak için kolları sıvadı.

Gamze Hanım hikayeyi şöyle özetliyor: ‘Marka olmak için olmazsa olmaz şartın iyi bir tasarımcıyla çalışmak olduğunu biliyorduk. Bir arkadaşımızın aracılığıyla Banu Bora ile tanıştık. Uzun uzun konuştuk, tartıştık, anlaştık. Sadettin, ben ve Banu bir hayal kurduk ve bu hayal önümüzdeki hafta mağazamız açılınca gerçek olacak.’

Sadettin ve Gamze Erçin’le tanıştığı sırada Banu Bora, Boyner Holding’deki görevinden yeni ayrılmıştı. Kendine ait bir tasarım ofisi kurmak üzereydi. İlk müşterisi Erçin ailesi oldu. Banu Bora, kendi adını verdiği tasarım ofisini heyecanla anlatıyor: ‘Endüstriye tasarım desteği vermek için yola çıktım. İtinayla konsept belirlenir, marka yaratılır.’

SUTYEN SUTYEN İHTİYACINI KARŞILAMIYOR GÖMLEĞİ YA DA ŞORTU TAMAMLIYOR

Gamze Erçin ve Banu Bora markayı yaratırken neredeyse 24 saatlerini birlikte geçirmişler. Fuar fuar, ülke ülke dolaşıp, gerektiğinde aynı yatakta yatmışlar. ‘Bütün taşları elbirliğiyle yerine oturttuk’ diyorlar. Şu soruyla yola çıkmışlar: ‘Piyasada ne eksik?’ Eksik olanı nasıl bulduklarını anlatmaya Banu Bora başlıyor: ‘Ben kendi hayatımdan yola çıktım. Etrafımdaki insanları, arkadaşlarımı gözlemledim. Bence tasarım, eksikliği estetik çerçevede gidermek anlamına geliyor. Aysa Tekstil Türkiye’deki en iyi gecelik üreticilerinden biriydi. Ama French Kiss yalnızca bir gecelik markası olamazdı. Çünkü artık hiç birimiz gecelik ve pijama almak için alışverişe çıkmıyoruz. Herhangi bir tişörtle uyuyoruz. Onu evin içinde yatarken de giyiyoruz, markete de giyiyoruz, eve misafir geldiğinde de aynı tişörtle karşısına rahatlıkla oturabiliyoruz. Böyle daha modern hissediyoruz kendimizi. Bu noktadan hareket ettik. Dışarıda da giyilebilecek ev giysileri tasarladım. Göstermek için giyilen bir koleksiyon yaptım. Bugüne kadar iç giyim ve pijama gizliydi. French Kiss ürünleri hem evde hem dışarıda giyilebilecek.’

Markayı anlatmaya Gamze Erçin devam ediyor: ‘Bizde bu yatarken giyilir bu çalışırken gibi bir ayırım yok. Bizim sutyenimiz sutyen ihtiyacını karşılamak için değil zaten. Gömleği ya da şortu tamamlıyor.’

Markanın ismi en son koyulmuş. Öyle uzun uzun düşünüp taşınmamışlar. Sadettin Bey bir beyin fırtınası sırasında ‘French Kiss olsun’ demiş. Markanın hedef kitlesi 15-35 yaş arasında değişiyor. Ama mağazanın kapıları herkese açık. French Kiss’teki fiyat yelpazesi epey geniş. 9 YTL’ye de bir külot alabilirsiniz 30 YTL’ye de. Fiyatlar kullanılan kumaşlara ve aksesuvarlara bağlı olarak değişiyor.

KELEBEK Mİ OLMAK İSTERSİNİZ BAKİRE Mİ?

French Kiss koleksiyonu 6 line’dan oluşuyor.

Be a ranch bebe (Çiftlik bebeği olmak) Kısa kot eteklerle kombinlenen dantel üstler, Western etekler

Be a boyfriend (Erkek arkadaş olmak) Erkek arkadaşın üzerinden alıp giymişsin gibi tasarımlar. Çizgili pijamalar, boxer’lar, koton atletler...

Be a vintage queen (Eski zaman kraliçesi olmak) Danteller, nostaljik çizgiler...

Be a butterfly (Kelebek olmak) Pastel renkler, romantik baskılar...

Be a virgin (Bakire olmak) Pembeli beyazlı, mavili beyazlı pötikareli iç giyim...

Be a beach babe (Plaj bebeği olmak) Rengarenk etekler, plaj çantaları...

Yorumları Göster
Yorumları Gizle