GeriKelebek Etkili Performans Yönetimi için 6 İpucu
Paylaş
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Yorumlar
    0
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Etkili Performans Yönetimi için 6 İpucu

“Kişilerin başarılı olması için, organizasyonun da başarılı olması gerekir.” Watson Wyatt Worldwide danışmanı Jane Weizmann’dan 6 ipucu.

“Kişilerin başarılı olması için, organizasyonun da başarılı olması gerekir.” Watson Wyatt Worldwide danışmanı Jane Weizmann’dan 6 ipucu.

Örnek organizasyonlarda harcanan enerji ve emeğin en azı değerlendirme aşamasına harcanıyor. Büyük bir kısmı ise planlama aşamasına harcanıyor. İşte Weizmann’ın bu enerjiyi optimum biçimde yönlendirmenize yardımcı olacak önerileri:


1) Performans yönetimi takvimini organizasyonun iş takvimine bağlayın.
Performans planlama organizasyonun tüm kademeleri için yapılmalıdır. Bütün çalışanlara organizasyonun dönem hedefini açıklayın ve herkese düşen görevi belirtin. Çalışanların gelişmelerine olanak verin. Çünkü bireysel başarılar arttıkça işletmenin de başarısı artacaktır.

2) Yıl ortasında değerleme yapın.
Dönemin ortasındaki finansal verilere dayanarak planları yeniden gözden geçirin ve gerekli değişiklikleri yapın.

3) Rol temelli yetenekleri belirtin.
Öncelikle, organizasyondaki her kişinin iş tanımlarına göre başarı için gereken 6 –7 yeteneği bilmesini sağlayın. Daha sonra bu yetenekleri performansa dönüştürme metodlarını anlatın. Böylece çalışanların rolleri kesin olacak, liderlerin kendilerinden ne beklediğini açık olarak anlayacaklardır.

4) Çalışanlara kariyer planlama ile rehberlik hizmeti verin.
Çalışanların organizasyondaki gelişme fırsatlarını bilmesini sağlayın. Daha sorumluluk gerektiren veya daha yüksek pozisyonlara terfi hakkında destek verin

5) Performansı yazılı değerlendirmekle yetinmeyin.
Yazılı sonuçlar performans değerlendirmeyi kolaylaştırır. Ancak değerlendirme bu sonuçlar ile son bulmaz. Çalışan ve yönetici arasında yapılan yüz yüze mülakatlar performans değerlemede etkinliği arttırır.

6) Liderliğe odaklanın.
Liderin yaptığı bir işte çalışanların beklentilerini karşılamak. Çalışanların ihtiyaçlarıyla işletmenin amaçlarını aynı çizgide tutun. İstediklerinizin olması için ihtiyaçlara cevap vermeniz gerekir.

Workforce Magazin

Yazının orjinali için tıklayın!


Yorumları Göster
Yorumları Gizle