Erkekler kırışıklarla ilk savaşa eşlerinin kremleri ile başlıyor

Güncelleme Tarihi:

Erkekler kırışıklarla ilk savaşa eşlerinin kremleri ile başlıyor
Oluşturulma Tarihi: Haziran 15, 2008 00:00

Anti-aging (yaşlanmayı geciktiren) kozmetik ürünler arasında kısa süre sürede sivrilen OHT Peptite CEO’su Kevin Passey, erkeklerin erkeksi hisleri uğruna yaşlanmayı geciktirici ürünlere başlamakta geç kaldığını söyledi.

Passey, "Fakat evli olanlar önce eşlerinin kremlerini kullanarak başlıyor. Sonra da kendi kremlerini ediniyorlar" dedi.

ANTİ-aging (yaşlanmayı geciktiren) kozmetik ürünler arasında kısa süre sivrilen ve 250 milyon Euro gibi hatırı sayılır bir ciroya ulaşan OHT Peptite CEO’su Kevin Passey, metroseksüel trendlere rağmen erkeklerin büyük kısmının kozmetik ürünler alırken çekingen davrandığını söyledi. Özellikle anti-aging ürünlere erkeklerin büyük kısmının eşlerinin kremlerini kullanarak başladığını, hatta bazı erkeklerin bunu gizili gizli yaptığını anlatan Kevin Passey, "Eşinin kremini keşfeden erkek bir süre sonra kendisi için ürün almaya başlıyor. Tabii eşinin kremini kullanarak başlamayan, kendi bilinçli tercihi ile cildine önem veren erkekler de var. Kadınlar bu işin büyük kısmını oluşturuyor ama cildini önemseyen erkeklerin oranı da her geçen gün artıyor" dedi.

OHT Peptide ürünlerini dünyada kullananların sadece yüzde 15’i erkeklerden oluşuyor. OHT Peptide’nin Türkiye temsilcisi Emek Ecza Deposu’nun sahibi Korhan Acar, Türkiye’de de erkek kullanıcı oranının aynı olduğunu söyledi.

Türkiye’de 6 kat büyüdü

Türkiye’de 2004 yılında 4-5 milyon dolar ciro elde ettiklerini belirten Kevin Passey, "2008 yılında ise 2007 yılına kısayla yüzde 30 büyüyerek 30 milyon dolar ciro hedefliyoruz. Yıl sonunu bu rakamla kapatmamız halinde, girdiğimiz yıldan beri ciroyu 6 kat büyütmüş olacağız" dedi. Passey, sadece eczanelerde satılan ürünlerine şu anda Türkiye’de 680 civarında eczanede ulaşılabileceği bilgisini de paylaştı.

Hiç öngörümüz yoktu

Dermakozmetik alanında faaliyet gösterdiklerini hatırlatan Pessey, şunları söyledi: "Türkiye pazarına ilişkin bir beklentimiz yoktu. Hiçbir öngörümüz olmadan geldik. Sadece çok büyük bir potansiyel olduğunu biliyorduk. Türkiye dermakozmetik bakımından genç ve dinamik bir pazar. Türkiye genel olarak da genç ve dinamik bir pazar. Şu anda elde ettiğimiz rakamları çok daha fazla büyütebileceğimizi öngörüyoruz."

En büyük 5’inci pazar

Yılda 100 bin ürün satan OHT peptidenin en büyük pazarları şöyle sıralanıyor: ABD, Güney Afrika ve Asya ülkeleri. Türkiye markanın en büyük 5 pazarından biri. Jennifer Lopez, Angelina Jolie’nin kullandığı ürünleri Türkiye’de ise Nükhet Duru, Gönül Yazar, Çağla Şikel ve Mehmet Ali Erbil gibi ünlüler de kullanıyor. Kevin Passey, Türk ve Avrupalı kullanıcılar arasında bir fark olmadığını anlatarak, "İhtiyaçlar aynı. ABD gibi pazarlarda ağız yoluyla alınan tablet gibi ürünler de çok tercih ediliyor. Türkiye ve Avrupa’da dışarıdan uygulanan kremler daha çok kullanılıyor" dedi.

Yatırım yapmak için artık daha kolaysınız

KEVIN Passey Türkiye pazarını şöyle değerlendirdi: "Türkiye çok değişken bir pazardı. Sürekli inişler çıkışlmar olurdu. Sonra istikrar kazandı. Güvenilir yerli bir ortakla birlikte iş yapmak için artık daha kolay bir ülke Türkiye. 2004 yılında ilk ürünümüzü Türkiye pazarına sunduk. Türkiye’de bugüne kadar sattığımız ürünlerin toplamı 250 bini geçmiştir."

Güzel görünmek herkesin derdi

OHT Peptide Ceo’su Kevin Passey kozmetik pazarının sürekli olarak büyümesiyle ilgili şunları söyledi: "Dünyada daha çok insanın parası var. Zenginlikler artıyor. Ev alıyor; otomobil, gıda, elbise, ayakkabı alıyor. Nasıl göründüğü çok önemli. Çünkü bu kendini iyi hissetmesini sağlıyor. Kişisel bakıma ilgi artıyor. Herkesin tek bir derdi var: Daha genç görünmek. Ve daha güzel."

Tabletler Türkiye ve Avrupa’da aynı anda piyasaya sunulacak

SADECE ABD’de kozmetik sektörünün 40 milyar dolarlık büyüklüğe sahip olduğunu ve dermakozmetiğin bundan yüzde 5-10 arasında pay aldığını anlatan Kevin Passey, şunları söyledi: "Küçük bir pazar olar dermakozmetik hızlı büyümesi ile dikkat çekiyor. Biz ciromuzun yüzde 10’unu Ar-Ge’ye ayırarak yeni ürünler geliştirmeye odaklanıyoruz. Tablet ürünler üzerinde çalışıyoruz. Türkiye’de ve Avrupa’da aynı aynda piyasaya sunacağız. Eylül ayı gibi piyasada olacak."
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!