En yaratıcı moda fuarı Bread&Butter’dan üç haber

Güncelleme Tarihi:

En yaratıcı moda fuarı Bread&Butter’dan üç haber
Oluşturulma Tarihi: Temmuz 30, 2005 00:01

Aslında Bread&Butter’lar demeliydik, çünkü bu yaz iki tane Bread&Butter düzenlendi. İlki 8-10 Temmuz’da Barcelona’daydı, ikincisi 22-24 Temmuz’da Berlin’de. Her ikisini de yaklaşık 50 bin kişi ziyaret etti. Dünyanın en önemli moda fuarları arasında yer alan ve sıradışı bakış açısıyla diğer fuarları reddeden Bread & Butter’dan önümüzdeki sezona ait bir dolu tüyo ile döndük.

1 Nike, şalvar, takım elbise, papyon yaptı

Barcelona’daki Nike stantları, spor giyimin dünyadaki gidiş yönünün bir habercisiydi. 2006 ilkbahar koleksiyonunu iki ayrı stantta sundu. Stantlardan biri futbol kültürünün etkisiyle tasarlanan Nike’ın teknoloji odaklı ürünlerine ayrılmıştı. Diğer stantta ise Nike marka takım elbiseler, papyonlar ve kol düğmeleri vardı. Nike Skate & Golf etiketiyle satılacak bu ürünler şimdilik yalnızca Japonya’da piyasaya sürülecekmiş.

Nike’ın kadın koleksiyonu ise fuar alanının dışında bir partiyle tanıtıldı. 2006 ilkbahar-yaz kadın koleksiyonundaki giysiler, teknolojik özelliklerini korurken farklı kesimleri ve detaylarıyla şaşırtıcıydı. Asimetrik kesimli ceketler, kısa şalvarlar, sırtı açık bluzlar, mini jean etekler ve korse efektli bustiyerler Nike kadınını hiç olmadığı kadar seksi gösteriyordu. Gelelim önümüzdeki yazın ayakkabılarına. Koleksiyon üç ana bölümden oluşuyor. Nike Sprint Sister adlı temada orta ve kısa mesafe koşu ayakkabıları var. 28 farklı desenden üretilen ayakkabılar zarafet ile sporu birlikte sunuyor. Nike Zoom Blazer High temasında ise 70’li yılların efsane basketbol ayakkabısı Zoom Blazer geri dönüyor. Teknolojik özelliklerinin yanı sıra, yenilenmiş modelleriyle yılın en hit ayakkabılarından birisi olmaya aday. Hem de şu an erkekler kadar kadınları da heyecanlandıracak kadar çekici. Son temanın adı Nike Shox Rival. Şehirli kadının, stilini korurken rahatlığından da ödün vermeme arzusu dikkate alınarak tasarlanan Shox Rival, tabanındaki minik kolonlar sayesinde ayağın gün boyu konforlu olmasını sağlıyor. Michael Johnson’un altın ayakkabısından Shawn Crawford’un Atina’da giydiği ayakkabısına kadar uzanan bir dönemin çizgilerini yansıtan ayakkabı, renk tutkunları için çok seçenek sunuyor.

2T-Box milli oldu

Türkiye’nin muzır markası T-Box bu yıl ilk defa Berlin’de düzenlenen Bread&Butter’a katıldı. Ürünlerinden ambalajına, iletişim dilinden felsefesine kadar sıradışı ve orijinal duruşu ile Avusturalya ve Papua Yeni Gine’de bile tüketicilerle buluşan T-box, bütün dünyadan insanların katıldığı Bread&Butter’da en çok ilgi çeken stantlardan biriydi. T-box, fuardaki standında ‘sokak modası’ konseptiyle ilgi çekti. Fuar boyunca, ‘Arnavut Kaldırımı’ zemin üzerinde kurulan ‘T-box Tepesi’ndeki ürünler, ziyaretçilere hediye edildi. Fuarın son gününde ‘T-box Tepesi’ eridi ve böylece stant kendi kendini yok etmiş oldu. Ayrıca ziyaretçileri stanta çekmek için bir zincir mektup dağıtıldı. Mektuptaki davetkar cümleler şöyle: T-Box standının önünde 4,5 dakika durursanız aklınıza moda dünyası için devrim yaratacak bir fikir gelecek. 4 kişiye T-Box’dan bahsederseniz iki dakika içinde hayatınızın aşkına rastlayacaksınız. Bu mektubu yırtarsanız iki dakika boyunca tepenizde kara bulutlar gezecek.

3 Mavi Jeans Akdenizli olduğumuzu kanıtladı

Fuara kabul edilen ilk Türk markası Mavi Jeans her sezon birbirinden çarpıcı stantlara imza atıyor. Bu sezonki Mavi standı Türkiye’nin de Akdenizli bir ülke olduğunu herkese gösterdi. Dekor mavi-beyazdı. Köşelerde saksı saksı mor begonviller vardı. Stant duvarlarını Türkiye’nin sahil kasabalarından manzaralar, tekneler ve balıkçı fotoğrafları süslüyordu. Mavi Jeans’in 2006 ilkbahar-yaz koleksiyonu da tamamen Akdeniz esintileri taşıyor. İsmi Maviterian. Şile bezi benzeri el işi örgüler, soft renkler, ipek elbiseler ve birbirinden iddialı jeanlerden oluşan koleksiyon yine çok konuşulacak.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!