GeriKelebek Domuz gribi korkusu ekonomiyi de etkiledi
Paylaş
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Yorumlar
    0
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Domuz gribi korkusu ekonomiyi de etkiledi

Domuz gribi korkusu ekonomiyi de etkiledi
refid:13126799 ilişkili resim dosyası

Domuz gribi vakalarının artması ve ‘Yatakları ayırın’ uyarısı prezervatif satışlarının düşmesine neden oldu. Türkiye’nin alanında en büyük satış kanalı olan prezervatifalcom’da kasım ayında prezervatif satışları yüzde 40 geriledi. Eczane kanalında ise aynı dönemdeki satış gerilemesi yüzde 50’yi buluyor.

Domuz gribi aşısı efsaneleri / Foto Analiz

Domuz gribinin yayılmasını önlemek için ‘tokalaşmayın’, ‘öpüşmeyin’, ‘kucaklaşmayın’ önerilerine risk taşıyan çiftlerin yataklarını ayırması da eklendi. Grip salgınını kontrol altına almak için yapılan bu öneri kasım ayında prezervatif satışlarının önemli ölçüde gerilemesine neden oldu. Prezervatif satan kimi internet sitelerinin kasım ayınında yüzde 40 geriledi.

BÜYÜKŞEHİRLERDE DÜŞTÜ

Bu sitelerden birinin kurucusu Çağatay Işık, ekim ve kasım aylarının ilk 3 haftadaki satışlarını karşılaştırdıklarında İstanbul, Ankara, İzmir, Bursa ve Trabzon gibi büyükşehirlerden gelen siparişlerde, satın alınan prezervatif paket sayısında yüzde 40 oranında bir azalma yaşandığını söyledi. Işık, “Fakat site verilerini incelemeye devam ettiğimizde, Anadolu’dan gelen siparişlerde, illere göre herhangi bir azalma görülmediği de ortaya çıkıyor. Bu sonuçlar doğrultusunda, kalabalık yerlerde yaşayan insanların, domuz gribine yakalanma konusunda daha dikkatli davrandıklarını çünkü kalabalık bölgelerde hastalığa yakalanma riskinin daha yüksek olduğunu düşündüklerini tahmin ediyoruz” dedi.

CİNSEL BİRLİKTELİK AZALDI

Çağatay Işık, domuz gribinin cinsel yaşama etkisini şöyle yorumladı: “Domuz gribi vakalarının yayılmasıyla birlikte, medyada daha sık yer almaya başlayan doktorların cinsel birleşmeden uzak durma yönündeki uyarıları, prezervatif satışları üzerinde de etkisini gösteriyor. Özellikle son 3-4 haftadır, günlük alışveriş adetlerinde göze çarpan bir değişim olmazken, alışveriş başına sipariş verilen prezervatif adetlerinde önemli bir düşüş gözlemliyoruz. Bunu da, insanların cinsel hayatlarını daha seyrek cinsel birliktelik yaşayarak devam ettirdiği şeklinde yorumluyoruz.”

Bazı istatistiklere göre, prezervatif satan büyük markaların çok etkilenmediği bu durumdan eczaneler etkilendi. Prezervatif satışları eczanelerde yüzde 50 oranında geriledi.

YILDA 75 MİLYON PREZERVATİF SATILIYOR

Türkiye’de prezervatif pazarı 50 milyon YTL büyüklüğe sahip.
Türkiye’de yılda 75 milyon adet prezervatif kullanılıyor.
Bu erkek nüfusta kişi başına yılda 2 prezervatif tüketimi demek.
Prezervatiflerin yüzde 60’ı eczanelerde, yüzde 40’ı da marketlerde satılıyor.


Yorumları Göster
Yorumları Gizle