Doğayı ve insanları kurtaran alışverişler

Güncelleme Tarihi:

Doğayı ve insanları kurtaran alışverişler
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 11, 2007 00:00

Alışveriş yaparken hem çevreyi koruyabilir, hem de çocukların eğitimine katkıda bulunabilirsiniz. Ya da kredi kartıyla çevreyi korumaya yardım edebilir, parfümünüz sayesinde AIDS’le mücadele edebilirsiniz. Artık markalar bu kapsamda sosyal sorumluluk projeleri için özel koleksiyonlar hazırlıyor. Bu koleksiyonlardan aldığınız ürünlerin gelirlerinin bir bölümü çeşitli kampanyalara aktarılıyor.

AÇEV GÖNÜLLÜSÜ TAKILAR

B Point’te satışa sunulan, üzerinde "Annem ve Ben" yazılı kolye ve bileklikler kırmızı, sarı ve beyaz altının yanı sıra 925 ayar gümüşten tasarlandı. Sonsuzluğu anlatan takıların bir ucu tek bir beyaz pırlantanın bulunduğu kalp şeklinde hazırlandı. Koleksiyonda konyak ve siyah pırlanta, ametist, fosil taşı gibi değerli ve yarı değerli taşlar kullanılarak yapılan küpeler ve yüzükler de var. Bilgün Dereli’nin Anneler Günü’ne özel olarak tasarladığı bu takıların satışından elde edilecek gelir AÇEV’e (Anne Çocuk Eğitim Vakfı) bırakılacak. Koleksiyon, Beymen Nişantaşı ve Akmerkez mağazalarında da satılıyor. Sanatçı Günseli Kato da geliri AÇEV’in "7 Çok Geç" kampanyasına aktarılmak üzere özel bir koleksiyon tasarladı. Tişört, bilezik ve kolyeden oluşan çalışmaları Marks&Spencer mağazalarında bulabilirsiniz.

RENKLİ BİLEZİKLERİN İYİLİĞİ

Uzun zamandır moda olan rengarenk bilekliklere yurtdışında Awarenes (farkındalık) Bileziği deniyor. Bileziklerin farklı renkleri var. Her farklı renkteki bilezik, toplumsal bir soruna işaret ediyor. Her şey bisikletçi Lance Armstrong’un, üzerinde Live Strong (Güçlü Yaşa) yazan sarı plastik bilezikleriyle başladı. Armstrong kansere yakalanan diğer insanlara yardım için kendi adını taşıyan bir de vakıf kurdu. Nike’la anlaştı ve bu sarı bileziklerden tüm dünyada satmaya başladı. Ardından başka bilezikler çıktı ortaya. Artık meme kanserine dikkat çekmek isteyenlerin pembe, ilik bağışı için çalışanların mavi, AIDS’le mücadele edenlerin kırmızı bilezikleri var.

İNTERNETTE AÇIK ARTIRMA

www.gittigidiyor.com Anneler Günü özel açık artırması düzenliyor. Atıl Kutoğlu, Cemil İpekçi ve Rıfat Özbek’in son defilelerinde tanıttığı elbiseler, Günseli Kato’dan tişört ve aksesuarlar, Cem Geylani imzasını taşıyan iki adet gelinlik ve Ferhat Göçer’in imzalı son CD’si açık artırmada yer alacak ürünler arasında. 15-18 Mayıs tarihleri arasında düzenlenecek etkinliğin tüm geliri Anne Çocuk Eğitim Vakfı’na (AÇEV) bağışlanacak.

ÇOCUKLAR ŞİDDET GÖRMESİN DİYE

The Body Shop’un UNICEF’le birlikte dünya genelinde yürüttüğü kampanyayla, çocukların şiddetten uzak, güvenli ve kalıcı bir ortamda büyümeleri amaçlanıyor. Proje, ailesi tarafından fiziksel ve psikolojik şiddete maruz kalmış çocuklara yardım eden Geleceğimizin Çocukları Vakfı (GÇV) ile birlikte yürütülüyor. Projeye katkı sağlamak için papatya logolu ürünlerden satın almanız gerekiyor. Özel ambalajlarla sunulan naneli dudak bakım ürünü ve sabunların fiyatı 6.90 YTL. Makyaj veya cilt bakımı yaptırırsanız da GÇV’ye katkıda bulunmuş oluyorsunuz.

DOĞAYI SEVEN KOLEKSİYON

Takı sanatçısı Zeynep Erol, sera gazlarının etkisiyle giderek ısınan ve hızla kuraklaşan dünyaya dikkat çekmek amacıyla, budanmış ağaç dallarından ve toprakla sudan toplanan taşlardan oluşan "Doğa’nın Duruşu" isimli bir koleksiyon hazırladı. 28 parçalık koleksiyonda yağmur çağıran kadamba ağacı, kutsal abanoz ağacı, saflığın simgesi mercanlar ve huzur veren turkuvaz gibi ürünler kullanıldı. Erol, küresel ısınmaya tepkisinin simgesi olarak bu çalışmadan elde edilecek gelirin bir kısmını TEMA Vakfı’na bağışlıyor. Ayrıca alacağınız her takının yanında TEMA Vakfı’na bağışı simgeleyen bir sertifika da hediye ediliyor.

ÇEVRECİ KREDİ KARTI

Garanti Bankası, doğanın korunmasına katkıda bulunmak isteyen kredi kartı kullanıcıları için çevreye duyarlı Bonus Card hazırladı. Klasik Bonus Card’ların tüm özelliklerine sahip ve çevreye duyarlı bir ürün olarak tasarlanan kartın, Plus ve Premium olarak iki çeşidi bulunuyor. Kart, kullanıcıların harcama tutarına ve kart çeşidine göre kazandıkları bonusun yüzde 10 ila 30’u arasında değişen kısmıyla, Doğal Hayatı Koruma Vakfı’nın (WWF) çalışmalarına katkıda bulunuyor. Kartın yapımında, mümkün olan en az seviyede PVC kullanılarak, doğada daha hızlı yok olması sağlanıyor. Bonus’un iletişiminde kullanılan zarf, mektup ve broşürler gibi tüm basılı malzemeler, geri dönüşümlü kağıttan üretiliyor. Hesap ekstrelerinin sadece e-posta yoluyla gönderilmesi, kağıt tasarrufunun yanı sıra WWF-Türkiye’ye ekstra bağış da sağlıyor.

ENGELLİLERE DESTEK

"Özel Olimpiyatlar Türkiye Organizasyonu"na 4 yıldır destek veren Migros ve Procter&Gamble, 25 Haziran’a kadar düzenledikleri kampanyayla bu yıl da 500 engelli sporcuya destek oluyor. Kampanya süresince, Migros mağazalarında satılan Procter&Gamble’nin Ace, Alo, Ariel, Blendax, Discreet, Duracell, Gillette, Head&Shoulders, İpana, Koleston, Mr. Proper, New Wave, Oral-B, Orkid, Pantene, Prima, Pringles, Rejoice, Wella ürünlerinden elde edilecek gelirin belli bir bölümü Özel Olimpiyatlar’a aktarılacak. Böylece bu ürünleri tercih ederek engelli sporculara destek olacaksınız.

KIZLARIN OKUMASINA KATKI

Oriflame’in Çağdaş Kızlar Kampanyası kapsamında satılan renkli rozet ve kolyelerin fiyatları 2-4 YTL arasında. Aldığınız ürünlerle birçok kızın okul hayallerinin gerçekleşmesine yardım edebilirsiniz.

KIRMIZI AL

Sosyal duyarlılık içerikli alışverişin yurtdışında da pek çok örneği var. En dikkat çekeni de Bono’nun başını çektiği Buy Red (Kırmızı Al) kampanyası. RED projesinin amacı Afrika’daki AIDS’le savaş için toplum bilincinin artırılması ve Küresel Fon’a destek için özel sektörün de katkısının sağlanması. Ürünleri üzerinde (RED) işareti yer alan şirketler, o ürünün satışının belirli bir yüzdesiyle Afrika’daki AIDS programları ve özellikle kadın ve çocuk sağlığı programlarına katkıda bulunuyor. Mevcut ortaklar arasında Motorola, American Express, Armani, Converse, Apple ve GAP bulunuyor. Bu ürünlerden bazılarına Türkiye’de de ulaşmanız mümkün.

Converse, Afrika’da AIDS’e yardım için Red Foundation Projesi kapsamında Red Core Canvas Chuck Taylor All Star koleksiyonunu tasarladı. Sınırlı sayıda sunulan ayakkabılar, kırmızı ve siyah deriyle beyaz renkte kanvastan üretiliyor. Elde edilen gelirin yüzde 5’i doğrudan Küresel Fon’a aktarılacak. Red projesinde Emporia Armani’de yer alıyor. Ganalı sanatçı Owusu Ankomah tarafından tasarlanan parfümlerin satışından elde edilecek gelirin yüzde 40’ı kampanyaya bağışlanıyor.

Motorola da Red girişimine destek vermek için özel bir seri hazırladı. Serinin ilk telefonu kırmızı renkli Motorola L7. Ürünün satışlarından elde edilecek gelir, Küresel Fon’un (Global Fund) Afrika’da AIDS, tüberküloz ve sıtmayla yürüttüğü mücadelede kullanılacak. İPod ise projeye İPod nano (Product) RED’le katılıyor. Bu son iki ürün henüz Türkiye’de yok.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!