GeriKelebek Diyetinizi tanıyın
Paylaş
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Yorumlar
    0
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Diyetinizi tanıyın

İki tür diyet var, düşük kalorili ve çok düşük kalorili. Düşük kalorili olanlar da birkaç çeşit. İlki dengelenmiş diyetler. Bu grupta, karbonhidrat, yağ, protein oranı ideal denebilecek oranda biraraya getiriliyor. Tüm diyetler arasında en sağlıklı olanı denebilir. Tüketilen yiyecek miktarının yavaş yavaş azaltılmasıyla şişmanlıktan kolaylıkla kurtulmak mümkün. Eğer 1200 kalorinin altına düşülürse, bir tane multivitamin, mineral almak gerekiyor. Eğer davranış terapileriyle birlikte uygulanırsa, bu diyetle verilen kiloların tekrar geri alınmadığı da biliniyor.

Tek yiyecek diyetleri de düşük kalorili rejimler arasında bulunuyor. Sıkıcı, basit, monoton bir beslenme şekli. Seçilen tek yiyecek dışındaki besinler, diyeti bozuyor. Uzun vadeli kilo vermek ve kiloyu korumak için uygun değil. Çok kısa süreli tedaviler için tercih edilebiliyor. Tek yiyecek diyetlerinin en ünlüsü, pirinç diyeti. Buradaki risk, hayati önem taşıyan besinlerin alınamaması.

SİHİRLİ FORMÜLLER

Vejetaryen diyetlerde ise protein, demir, kalsiyum, D vitamini gibi eksikliklere dikkat etmek gerekiyor. Formül diyetler grubunda protein, karbonhidrat dengesi sağlanıyor, yağdan kaçınılıyor. Suya karıştırılarak hazırlanan genellikle toz halindeki formüller, günlük vitamin, mineral ihtiyacını karşılayacak şekilde hazırlanmalı. Ancak sadece bu tür formüller değil bazı yiyeceklerde alınmalı. Kullanımı kolay ancak uzun süre uygulanması sakıncalı.

Bir de ‘‘sihirli’’ diyetler var. Bazıları yağı yok etmeyi, bazıları kalorinin yakılmasını hedefliyor. Greyfurt diyeti buna iyi bir örnek. Çoğu insan sadece greyfurt yiyerek, kilo bile alıyor. Bu tür diyetleri mutlaka doktora danışmak gerekiyor. Fayda yerine zarar verebiliyor. Bir ya da daha fazla besinin elenmesi ya da azaltılmasını öngören beslenme rejimleri de mevcut. Düşük karbonhidrat rejimlerinde protein ve yağın aşırı tüketilmesi kişinin kolesterolünün yükselmesine, böbrek rahatsızlıklarına neden olabiliyor. Tam tersi düşük proteinli diyetler de vücuda zararlı olabiliyor.

400-800 KALORİ

İkinci ana grup olan çok düşük kalorili diyetlerin hedefi ise hayati öneme sahip yağsız vücut kütlesinin korunarak mümkün olan en fazla kilonun verilmesini sağlamak. Ancak çok dikkatli olmak gerekiyor, ölüme bile neden olabiliyor. Özellikle çok şişman olmayanlar ve doktora danışmayanlar için risk daha fazla. Bunun da en iyi örneklerinden biri Amerikalı ünlü televizyoncu, Oprah Winfrey. Televizyona çıkıp, tıbbi kontrol altında dört ay içinde 30 kilo verdiğini söyledi ve Amerika'da yer yerinden oynadı. Ancak yapılan araştırmalarda çok düşük kalorili diyetlerin ölüme neden olabileceği anlaşıldı.

Önümüzdeki günlere incecik girmek istiyorsunuz.

Çeşitli zayıflama rejimleriyle karşı karşıyasınız. Hangisine karar vereceksiniz? Bu alanda çalışan Haluk Saçaklı, farklı diyetler hakkında bilgi verdi.

Tanıyın, kendinize uygun olanı seçin.


Yorumları Göster
Yorumları Gizle