GeriKelebek Diyet savaşı nasıl kazanılır?
Paylaş
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Yorumlar
    0
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Diyet savaşı nasıl kazanılır?

Şu sıralar kadınlar fazla kilolarının derdine düşmüş görünüyorlar. Harıl harıl diyet reçeteleri seçiliyor; spor salonlarının kapıları aşındırılıyor. Malumunuz yaz geldi; bakım ruhu sarıp sarmaladı. Şimdi tek hedef, kilo vermek...

Kilo vermek konusunda gerçekten büyük bir faaliyet var. Ancak diyet uygulayarak kilo vermek sanıldığı kadar da kolay değil. Aslında kadınlar diyet uygulamaya karar verdikleri zaman büyük bir savaşa girmeyi de göze alıyorlar. Diyet savaşını kazanabilmek için bazı zorlukların yenilmesi , problemlerin çözümlenmesi gerekiyor. Başka bir deyişle diyet kazanılması pek de kolay olmayan bir savaş.

Diyet uygulayanların karşılaştıkları problemler aslında savaşın birer parçası. Bu problemlere bir göz atalım . Diyet savaşını kazanmanız için uzmanların önerdikleri taktikleri gözardı etmeyin.Gerçekten isterseniz ve savaşı kurallarına göre sürdürürseniz yaz gelmeden fazla kilolarınızdan kurtulursunuz.

Problem

Sevdiğiniz yiyeceklerden uzak kalmak.

Daha önce de diyet uygulamış olmalısınız. Bir an için o günleri yeniden gözlerinizin önünde canlandırın. Diyete başlamadan bir hafta önce sevdiğiniz yemekleri birer birer tatmamış mıydınız? Diyetten önceki yemek bir son yemek niteliğini taşıyordu değil mi? Sonra da sevdiğiniz yiyeceklerden ayrı kalmayı bir süre daha göze alamadınız ve diyet yapmayı bir ay ertelediniz. Bu arada daha da fazla kilo almış olmalısınız.

Çözüm

Diyet yapmak denilince aklınıza gelen ilk sözcük işkence olmasın. Belli bir hedefe ulaşmak istediğiniz için bazı sıkıntılara da katlanmayı göze almalısınız. Bu arada sevdiğiniz yiyecekleri yasaklar listesine almanıza hiç gerek yok. Sadece bu yiyeceklerin içerdikleri kalori miktarını öğrenin ve sevdiğiniz yiyeceklerden oluşan bir yemek programı hazırlayın

Problem

Değişiklik yapmaya zaman kalmayabilir

Araştırmacılara göre yeni bir alışkanlık edinebilmek zaman alır. İnsanlar ancak defalarca tekrarladıkları şeylere alışmaya başlarlar. Fazla yemek yemek, bir alışkanlıktır, duygusal sorunları gidermek için yemek yemek bir alışkanlıktır, tabağa fazla yemek almak bir alışkanlıktır. Diyet uygulayan kişilerin yaptıkları en büyük hata ise zararlı alışktanlıklarının yerine yeni alışkanlıklar edinmeye zaman bulamamaktır.

Çözüm

Alışkanlık edinme aceleye gelmez. Kilo vermek için de sabırsızlanmak sizi hatalı bir tutuma sürükleyebilir. Sağlığınıza zarar vermeden zayıflayabilmek için yeni beslenme alışkanlıkları gerekecek. Bu alışkanlıkların yerleşmesi de zaman alacaktır. Azar azar kilo vermeye çalışmak kilolarla savaşın zaferle sonuçlanmasını sağlar. Bu sorunun çözümü büyük ölçüde göstereceğiniz sabıra bağlıdır.

Problem

Duygular iştah açıyorsa

Bir başarıyı kutlamak, yıldönümlerini kutlamak ya da rahatlamak için yiyeceklerden yararlanıyorsanız, sizin duygusal açıdan yemeklere bağımlı olduğunuz anlaşılır. Aslında bir bakıma hepimiz için duygularla aldığımız besinler arasında bir bağ bulunduğu söylenebilir. Fakat bazı kişiler stresden kurtulmak için kendilerini oyalamaya çalışacak yerde, çikolatalı dondurmayla avunurlar. Duygusal sorunların çözümü için yemek yemekten vazgeçmeniz gerektiğini anladığınız zaman da çok sevdiğiniz ve size büyük yardımlarının dokunduğuna inandığınız bir arkadaşınızdan ayrıldığınıza inanırsınız. Ve böyle bir arkadaş kaybedilince kim üzülmez?

Çözüm

Yeni uğraşlar bulmalı

Herşeyden önce, hangi sorunlar yüzünden boyuna yiyecek atıştırmak istediğinizi saptayın. Bu sorunların bir listesini yapın. Listedeki sorunlardan biriyle karşılaştığınız zaman hemen ’’ne yesem?’’ diye çevrenize bakınmayın. Kendinizi oyalayıp kafanızı kurcalayan sorundan kurtulmak için neler yapabileceğinizi araştırın. En önemlisi böyle zamanlarda boş durmamaktır. Elinizi şakağınıza dayayıp düşüncelere dalınca bir şeyler yeme isteğine karşı koyamazsınız.

Problem

Savaşı kaybetme korkusu

Siz besin yoluyla aldığınız kalori miktarını kısıtlamaya çalışırken vücudunuz da bukısıtlamaya karşı bir savunma sistemi oluşturur. Bilim adamları bu savunma sistemlerinin nasıl faaliyet gösterdiklerini henüz saptayamadılar. Fakat savunma sistemlerinin faaliyete geçmesi üzerine bazı sorunlar ortaya çıkıyor. Vücudun su tutması ve metabolizmanın yavaşlaması gibi. Diyet uygulayanlar önceleri kiloları sürekli azalırken birdenbire bir durgunluk dönemine girince endişelenirler. Diyet uyguladıkları halde vücut ölçüleri değişmeyince de insanlar haklı olarak paniğe kapılıyorlar. Oysa gerçekte vücudunuz aç kalma tehdidi almıştır ve bu olasılığa karşı mücadeleye girişmiştir.

Çözüm

Rahatlayın, diyet hala işe yarıyor

Size belki garip gelecek ama kilo vermenizin zorlaşması, aslında diyetin işe yaradığına işarettir. Vücudun savunma sisteminin faaliyeti gelip geçicidir. Önceleri kilo vermeniz kesilir ama bir süre sonra savunma sistemi etkisiz hale gelir ve siz yeniden kilo vermeye başlarsınız. Çok fazla kilolu olanlar beslenme alışkanlıklarını değiştirince kısa sürede kilo verirler ama sonra birdenbire zayıflama durur ya da çok azalır.Bu gelişmeden endişe duyulmamalı. Sabırla diyete devam edilmeli.


Yorumları Göster
Yorumları Gizle