Diane teyzeleri onlar için tasarladı

Güncelleme Tarihi:

Diane teyzeleri onlar için tasarladı
Oluşturulma Tarihi: Mart 31, 2012 00:00

Dünya onu 18 yaşında henüz üniversitedeyken Alman Kraliyet Ailesinden Prens Egon Von Furstenberg ile evliliğiyle Furstenberg Prensesi olarak tanısa da, moda dünyasının kraliçesi olması 1970’li yıllarda icat ettiği anvelop elbise sayesinde gerçekleşti.

Haberin Devamı

Amerikan Moda Birliği’nin başkanlığı da yapan Furstenberg (65) şimdi de GapKids ve babyGap için özel bir koleksiyon hazırladı. DVF Koleksiyonu 28 Mart’ta dünyayla aynı anda Gap mağazalarında

Amerikalı kadınların moda ikonu Diane Von Furstenberg bu kez genç kızların hayallerini süsleyen kıyafetler tasarladı. Diane, Gap tasarım ekibiyle birlikte, anne ve büyükanne olarak tecrübeleriyle kendine özgü tarzını bir araya getirerek hem genç kızları hem de annelerini memnun edecek bir koleksiyon ortaya çıkardı. İkonik baskılar, markalaşmış çizgiler ve cesur renkler annelerinin tarzlarına özenen kız çocukları için kıyafetlere dönüşürken; tunik, atlet ve şort, kapri, tayt ve mayolar bir genç kızın yazlık gardırobunu tamamlıyor. Güneş gözlükleri, espadriller ve sandaletlerin yer aldığı aksesuvarlarsa genç kızların stil ve bireysel değişimlerinde eğlenceli bir deneyim sunuyor.
Koleksiyonun kalbinde Diane Von Furstenberg olduğu hemen anlaşılan amber çiçeği ve yaprak motiflerinden oluşan baskılar yer alıyor. Diane’nin motifleri Gap’in rahat stiliyle birleşiyor ve genç kızların cesaretlenip stilleriyle oynamalarını sağlıyor. Anvelop kesim, bebek ve küçük çocuk tulumlarında daha yüksek bel detayıyla tekrar keşfedildi. Elbise koleksiyonunda bulunan ve yaz ayları için pamuk elbiselerde, renkli baskılar, koton vual katmanlarla şık aplike ve zarif fistolar bir araya geliyor.
Gap’in her koleksiyonunun kalbini oluşturan pembe ve gri tişörtler, flip-floplar, babetler, atletler, taytlar, şapkalar, plaj çantaları ve gözlükleri, yeni Gap DVF motifini taşırken, koleksiyonun göz alıcı parçalarından lacivert çizgili ceket, Diane’nın ‘Love is Life’ mantrası, Gap DVF motifi, ‘Diane von Furstenberg’ arması ve rozetleriyle kişiselleştirilmiş. DVF baskıları, anneler ve küçük bebekleri için tulumlarda ve alt değiştirme çantalarında görülüyor.

Haberin Devamı

Bir kız çocuğu doğduğu an kadındır
DIANE VON FURSTENBERG

Gap bu projeyle geldiğinde çok eğlenceli olduğunu düşündüm. Her zaman sevdiğim bir marka. Genç kızlar için hazırlanan bu özel koleksiyon beni heyecanlandırdı. Ben her yaştan kadınlara tasarımlar yapıyorum. Şimdi de torunumun kuşağına göre bir şeyler tasarladım. Siyah-beyaz bir bahçe hayal edin, nasıl olurdu? Ürünlerimizde hem eğlenceli hem de dinamik birçok zengin renk ve baskı kullandık. Bir kız çocuğu doğduğu andan itibaren ileride olacağı kadındır aslında. Olmak istedikleri kadına dönüşmesi için hiçbir zaman erken değildir! Küçük bir kız çocuğunda bunun dışında hiçbir şey bu kadar iyi duramazdı. Genç kızlar giyinip süslenmeyi sever ama her zaman hareketlidirler. Bu yüzden gün boyunca rahat hareket edilebilecekleri kıyafetler çok önemli.

Haberin Devamı

70 ÜLKEDE 62 NOKTA

Amerikan modasının önde gelen isimlerinden Diane Von Furstenberg 1972’den beri tasarımcılık yapıyor. İmza baskılı tasarımlarıyla ünlü olan tasarımcı günümüzde global lüks yaşam markası olarak yoluna ediyor. Ofisi New York’ta. 70 ülkede 62 noktada satılılıyor.

Çuhacı Han’ın kara koyunu

/images/100/0x0/55eabe78f018fbb8f893eb84

Kapalıçarşı Nuri Osmaniye, Çuhacı Han’da küçücük bir atölye... Siz deyin 20, ben bonkör davranayım 30 metrekare. Hem satış hem üretim yapılıyor. Minik bir vitrini bile var. Burası altı yıldır takı tasarlayan Canan Alimdar’a ait. İşte karşınızda kuyumcularla dolu bir hanın modern takıcısı

Az buz değil tam 18 yıl sigortacılık yapmış Canan Alimdar. İstanbul doğumlu, aslen Karadenizli. Üniversite eğitimi işletme üzerine. Mezun olur olmaz da kendini ço uluslu şirketlerin personeline sağlık hayat sigortası satarken bulmuş. Takıya nasıl bulaştığına gelince: “Her zaman eskiye meraklıydım. Fincan ve bebek koleksiyonum var. Antika ve antika takı satan bir arkadaşım sayesinde sektöre ilgi duymaya başladım. O kadar seviyordum ki sattıklarını. Ben de yapabilir miyim diye sorgulamaya başladım. İşi bıraktım. Dükkanına daha sık gidip gelmeye başladım. Kapalıçarşı ikinci adresim oldu. Bir takı kursuna yazıldım. Mumda modelleme öğrendim. Takının modelini çıkarıyordum. Resim Heykel Müzesi’nde resim kursuna gittim. Birebir takı çizmeyi de bir takı tasarımcısından öğrendim. Çizerek tasarlamaya başladım. Kapalıçarşı’da bir atölyede dökümü, kaynağı, cilayı, mıhlamayı öğrendim, prova ettim. Eski takılardan ilham alabilmek için üç senedir her bulduğum sanat tarihi söyleşisine katılıyorum” diye anlatıyor.
Alimdar’ınki altı yıllık bir yolculuk. İnce ince eğitmiş kendini, birinci yılın sonunda ilk takısını üretmiş. Ama şunun şurasında iki yıldır satıyor. Kapalıçarşı’daki atölyeyse henüz üç aylık. Bu atölyeyle hem takılarını hem de bu işe ne kadar emek verdiğini paylaşmak istiyor. Anneannesinden kalma dikiş makinesinin üzerine mermer kestirerek kendine masa yapmış. Bir takı için haftalarını verebilecek kadar titizlikle işine bağlı. Duvarlarını çizimleri, raflarını takıları süslüyor. Her bütçeye göre üretim yapmaya dikkat ediyor. Bir tasarımın 8 ayar altınını da, gümüşünü de, 24 ayarını da yapıyor. Kişiye özel tasarlama fikrini çok seviyor.

Haberin Devamı

MİSTİK, GÖKKUBBE VE HÜMAYUN

Satışta üç koleksiyonum var. Hepsinin arkasında yaşadıklarım ve ruh halimle ilgili bir hikaye yatıyor. ‘Mistik’ ilk göz ağrım. İlk kalıplarımın hepsi kuş... Kuşlar özgürlüğümü simgeliyor. Yaratırken, profesyonel yaşamımı noktalayıp hayatımda istediğim bir işi, bir zanaatı yapabilmek özgürlüğünün, gönlümdeki kuşları uçurabilmenin büyük etkisi olduğunu düşünüyorum. ‘Gökkubbe’ koleksiyonu renklere ilgimden doğdu. Renkleri çok seviyorum fakat pırıltı sevmiyorum, canlı ama opak renkler kullanıyorum. Hindistan’a renklere ilgimden gittim. Aklımdaki renk cümbüşünü en iyi mineyle uygulayabileceğimi düşündüm, gökkuşağı renklerini kullandım. 925 ayar gümüşle ve mine uygulandı. ‘Hümayun’ tarihle, Anadolu’nun binyıllardır taşıdığı kültürle ilintili.

Haberin Devamı

Uvvah uvvah efsanesi geri dönüyor

/images/100/0x0/55eabe78f018fbb8f893eb86

1908’de Doğu Londra’da Middlesex Street’te 94-96 numaradaki harap binalarda doğan Lee Cooper markası Avrupa’nın en eski denim markalarından. 80’lerdeki efsane reklam filmini ve ‘Uvvah uvvah muck muck Lee Cooper’ sloganını unutmak imkansız. Şimdi efsane geri dönüyor. Türkiye için özel bir koleksiyon hazırlayan Murat Süter yeni Lee Cooper’ı anlattı

Bize yeni koleksiyondan bahseder misiniz?
- Üç bölüme ayrılmış. İlk bölümde 50’lere geri dönüyoruz. 1950 ve 60’ların film posterleri koleksiyonun ilham kaynağı. Bu görüntüler günümüzün minimalist tavrıyla birleşiyor. Beyazla başlayan renk paleti, sarı, fuşya, orman yeşili, kırmızı, gece mavisi ve bejlerle devam ediyor. Kadında tulum, 50’lerin kabarık etekli elbiseleri ve ‘bell bottom’ denim pantolonlar ön planda. İkinci bölüm sakinliği ve saflığı temsil ediyor. Workwear’de görmeye alışık olduğumuz silüet, yıpranmış finish’lerle daha modern ve daha belirleyici bir stille buluştu. Erkekte beyaz kaplamalı denim ceketler, yağ yıkama üstler; kadında yine beyaz baskılı ve trok detaylı denim ceketler, dantel, yıpranmış görüntülü denim pantolonlar, gold baskılı denim gömlek, pantolon ve elbiseler... Turuncu, pembe, gri mavi, tas, haki ve ekruyla birleşiyor. Üçüncü bölümse çok net ve kararlı: Kırmızı, gece mavisi ve grinin yalın birlikteliği. Rinse denimler ön planda. Neredeyse tamamıyla denim giyinip, ofiste ön plana çıkma hali.
Jean trendlerinden bu yaz hangisi ön plana çıkacak?
- Bu sezon denimde temiz görüntü hakim. Denim kumaşın gelebileceği her tür mavinin rinse yıkanmış ya da tek tona indirgenerek bleach yapılmış halleri... Buz mavisi ve baby blue, Lee Cooper efsane renkleri olarak geri dönüyor. Vintage yıkamalar her zaman olduğu gibi devam ediyor. Kaplamalar giderek yaygınlaşıyor, ya olduğu gibi bırakılıyor ya da üzerine tekrar yıkama yapılıp daha yaşanmış hale getiriliyor. Kadında skinny, bell bottom, straight, bootcut, flare, ve boyfriend kalıplara şort ve bermudalar eşlik ediyor. Erkekte straight, slim, skinny, regular, relax, bootcut, chino ve carrot kalıpları bermudalar var.
Renkli jeanler nasıl giyilmeli?
- Renkli denimleri her türlü denim gömlekle giymeyi tercih ediyoruz. Koyu yıkamadan açık yıkamaya uzanan renk skalası içinde bu denim gömlekler, kuvvetli renklere sahip denim pantolonları nötrleyici etkiye sahip oluyorlar. Ayrıca beyaz gömlek veya tişört üzerine denim blazerlarla da renkli denimler son derece kuvvetli bir görüntü oluşturuyor.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!