GeriKelebek Dersimiz çiğ yemek
Paylaş
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Yorumlar
    0
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Dersimiz çiğ yemek

Yemek yapma sanatının inceliklerini ustalardan öğrenmek, yaratıcılığın sınırlarını zorlamak, yoğun iş temposunun dışında stres atmak isteyenlerin yeni hobileri yemek okulları.

Bu akımın İstanbul’da, Kalamış’taki örneği, Electrolux’ün Cake Studio ile birlikte açtığı Electrolux Studio Yemek Okulu.

Electrolux Studio Yemek Okulu’ndaki en ilginç dersi Alman aşçı Mark Decker veriyor. İki yıldır Türkiye’de yaşayan 32 yaşındaki Decker, çiğ beslenme (raw food) felsefesini benimseyen bir aşçı. Bu derslerde doğal işlenmemiş malzemelerle daha vitaminli, mineralli, lifli yemeklerin nasıl yapıldığını öğretiyor.

Decker, diyet yemeklerin sıkıcı ve tatsız olduğunu ancak çiğ yemeklerin "Hem sağlıklı hem de lezzetli" olduğunu iddia ediyor. Kuru yemişlerin bile yenmeden önce 6-12 saat süreyle suda bekletilip enzim hareketinin başlaması gerektiğini savunuyor. "Lezzet çok önemli. İnsanlar yediklerinden keyif almalı. Ama aynı zamanda sağlıklı ürünler yemeli. Benim tarzım çiğ yemek. Rafine edilmiş ve beyazlatılmış ürünler olan beyaz şeker ve un gibi maddeleri kullanmak yerine doğal lezzetli ballar, pekmezler kullanıyorum. Hiçbir yemeği vücut ısısından daha fazla pişirmemek gerekiyor. Çünkü gıdaların içindeki biyoaktif maddelerin yaşar halde tüketilmesi lazım."

BU İŞİN EĞİTİMİNİ GÖRDÜM

Almanya’da doğal, işlenmemiş malzemelerle daha vitaminli, mineralli ve lifli beslenme şekli olan whole food (bütün gıda) konusunda eğitim görmüş Decker. Yemekleri nasıl yaptığını şöyle anlatıyor: "Çiğ yemek aynı zamanda bir detoks beslenme şekli. Kanserin veya diğer hastalıkların risklerini azaltan bir beslenme yöntemi. Daha sağlıklı malzemelerle, tatları kaybolmadan Türk ve Osmanlı yemeklerini çiğ yemek şeklinde yapmak mümkün. Çiğ yemeklerin 40 derecenin altında hazırlanması gerekiyor. Amaç az yemekle çok enerji almak. Yediğimiz besin vücudumuza tam değerlerini yansıtıyor. Sebzelerde yapraklar çok önemli. Güneş enerjisiyle temas eden yapraklar sebzenin en faydalı yeri. Bunları pişirip yok etmemeliyiz. Canlı gıdalar içinde enzim, su, mineral ve enerji barındırıyor. Vücudumuzun ph değeri düştüğünde vücut hastalıklara açık oluyor. Çiğ besinlerle ph değerini sabit tutuyoruz. Enzimler gerekli enerjiyi en iyi şekilde sağlıyor. Böylece gençlik daha uzun sürüyor."

İstanbul Marriott Oteli Executive Şefi Eyüp Kemal Sevinç’in danışmanlığını yaptığı yemek okulunun yöneticileri Açalya Kulaksızoğlu ve Naran Erten de çiğ yemek kurslarına yoğun ilginin yoğun olduğunu söylüyor. Yemek okulunda firmalara yönelik toplu eğitimlerin yanı sıra, bireysel veya ailelerin çocuklarıyla birlikte katılabileceği kurs programları da var. Pazar hariç haftanın her günü 10.30-14.00 arasında açık olan okulda otlarla ve baharatlarla detoks yemekleri, klasik pastacılık, geleneksel Türk mezeleri, Akdeniz mutfağı, soslar, salatalar konusunda da dersler veriliyor.

Cahit AKYOL cakyol@hurriyet.com.tr

ÇİĞ HAMBURGER (6 kişilik)

Malzemeler: Yarım su bardağı ceviz, ayçiçeği içi, tuzsuz badem. 3 su bardağı kuru mantar. 1 büyük kuru soğan. 3 yemek kaşığı soya sosu, bir tutam çekilmiş karabiber, 3 taze soğan.

Yapılışı: Ceviz, badem, mantar ve ayçiçeği içlerini suyun içine atıp en az 4 saat bekletin. Sonra sularını süzün. Süzdüğünüz malzemeleri kuvvetli ve hızlı bir şekilde karıştırarak öğütün. Püre haline gelen malzemeyi yağlı kağıt üzerine döküp yuvarlak şekiller verin. Fırının ısısını 40 dereceye ayarlayın. Köfteleri fırına koyun. Bir tarafını 12 saat diğer tarafını da 12 saat olmak üzere 24 saat fırında ısıtın. Bu arada bir bardak kuru, bir bardak da taze domatesi yarım limon, bir yemek kaşığı zeytinyağı, bir tatlı kaşığı bal ile birlikte öğütüp karıştırın ve ketçap elde edin. Köftelerin yanına döküp afiyetle yiyin.

Yorumları Göster
Yorumları Gizle