GeriKelebek Çok şey vaat eden ürünlere dikkat edin
Paylaş
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Çok şey vaat eden ürünlere dikkat edin

Dr. Olivier Courtin Clarins (51) 1995’ten beri ailesinin şirketi olan Clarins’te yönetici olarak çalışıyor. Kozmetik üreticisi Clarins Paris’in Türkiye’de piyasaya yeni sürdüğü inceltici Total Lift Minceur’un tanıtımı için İstanbul’daydı. Kadınlara önerisi, ‘mucizeler vaat eden’ ürünlerden uzak durmaları.n Kozmetik alanında sürekli yeni ve iddialı ürünler piyasaya veriliyor. Bu kadar ürün ve reklam bombardımanı arasında en doğru seçimi yapmak için kadınlara önerileriniz nedir? -En önemlisi bu alanda uzun zaman çalışan firmaların ürünlerini tercih etmeleri. Ve tabii özellikle vücut ürünleri üzerine çalışan firmalarınkini. Bir de çok şey vaat eden ürünlere dikkat edin derim. Bunların vaat ettiği mucizeleri bekler durursunuz. n Tercih yaparken nelere dikkat etsinler?-Her şeyden önce ürünün bir eşantiyonunu denemiş olsunlar. Bir de sürerken keyif aldığını tercih etmeliler. Çünkü o ürünü sürmekten keyif alırsa düzenli olarak kullanır. Bir de ürüne duydukları güven önemli. n Kadınların kozmetik ürünlerden beklentileri gerçekçi mi? -Ürünlerimiz etkili. Ama bunun yetmeyeceğini kadınlar bilmeli. Hayat hijyenine dikkat de şart. Kremler, losyonlar tek başına yetmeyebilir. n Hayat hijyeni dediğiniz nedir?-Beslenmeye dikkat etmek ve spor yapmak. Örneğin bizim inceltici kremimiz lokal. Halbuki hayat hijyeni yani sağlık kurallarına uygun yaşam sürmek tüm vücudu etkiliyor. n Kadınları memnun etmek kolay mı?-Çok kolay olmasa da çok hoş. Kadınları tatmin etmek keyif veriyor. Sadece Fransa’da günde 300’den fazla kadın bize teşekkür mektubu atıyor. n Plastik cerrahlar, dermatologların çoğunluğu selülite karşı üretilen, inceltici kremlerin çok etkili sonuç vermediğini savunuyor. Bunun bir hastalık olduğunu düşünüyor... -Ben hastalık fikrine katılmıyorum. Selülit lafını da bir hastalık ifade ettiği için kullanmıyorum. Selülit yerine ‘kapiton’ (yağ hücrelerinin büyümesi sonucu derinin üst tabakasında oluşan portakal kabuğu görünümü) demeyi tercih ediyorum. Bu sorun, ister ince ister kilolu olsunlar kadınların yüzde 95’inin sorunu. n Hastalık olarak kabul edilmemesi, daha kolay baş edilebilir anlamına mı geliyor? - Maalesef kadınların yağ tabakası erkeklerden fazla. Doğum için bu yağa ihtiyaçları var elbette. Ama gerekenin üzerine çıktığında göze hoş görünmüyor doğrusu. n Mart ayıyla birlikte firmalar incelticileriyle ilgili tanıtım ataklarına geçiyor. Mayo ve bikini sezonu başlıyor. Peki bu kadar kısa süre bunları kullanmak sorunlarla baş etmek için yetiyor mu? - Ben sürekli kullanılmasını isterdim tabii! Kadınlar giyinik oldukları zaman kendilerini çok rahatsız hissetmiyorlar. Denize gidecekleri veya vücutları daha fazla görüneceği zaman rahatsızlıkları artıyor. Aslında bu kremlerin uzun süre düzenli hatta sürekli kullanılması gerekiyor. n Kozmetiklere başlama yaşı giderek düşüyor mu?- Evet yaş giderek düşüyor. Örneğin selülit ergenlik dönemiyle başlıyor. Bu yüzden ilgili ürünlerin daha büluğ çağında başlaması gerekiyor. n Yaşlanmayı yavaşlatan kremlere ne zaman başlamak gerekiyor? Neşterin pabucu dama atılabilecek mi? - Yaşlanmayı yavaşlatmak mümkün. Ama durdurmak mümkün değil. Ben kadınların estetik ameliyatlar olmalarına, liftinglere karşı değilim. Ama emin olduğum bir şey var ki yüz gerdirme ameliyatlarından sonra, bunu muhafaza etmek için eskisinden çok daha fazla kozmetik ürün kullanacaklardır! Ameliyatla elde ettiği etkiyi mümkün olduğu kadar uzun süre koruyabilmek isteyecekler. 18 yaşından itibaren, çevre kirliliğine, güneşe karşı koruyan, nemlendiren ürünlere başlamak şart. Hatta yaşlanmaya karşı olan kremlerin de kullanımına 18 yaşından itibaren başlamak lazım. Yine aman geç kaldım, denmesin. Başlansın. Cironun yüzde 3’ü Ar-Ge’yeÜrünlerimiz 150 ülkede satılıyor. Ciromuz 550 milyon Euro. Bunun yüzde 3’ünü Ar-Ge çalışmalarına ayırıyoruz. Makyaj ürünlerinin payı yüzde 18, incelticiler yüzde 17, yüz bakımı ürünleri yüzde 50’nin üzerinde. Yüzde 5’i de erkeklere yönelik. Bunun dışında kalanlar güneş ürünleri, losyonlar vs.