Bu kış çoraplar Nil ve Tülin’den

Güncelleme Tarihi:

Bu kış çoraplar Nil ve Tülin’den
Oluşturulma Tarihi: Ekim 06, 2007 00:00

Çorap bu yıl kimlik değiştirdi. Artık pantolon neyse çorap da o... Hatta yüzlerce rengi ve deseni olduğu için pantolondan daha kullanışlı.

Fotoğraflar için tıklayın

Bu sebeple reklam kampanyası için Nil Karaibrahimgil’i seçtiler. Nil, bu kampanya için yazdığı şarkıyla tüm kadınlara zaten ruhumuz desenli, bacaklarımız da desenli olsun diyor. Bu arada çorap piyasasına yeni bir marka daha giriyor. Yıllardır H&M, Gap, Zara, Benetton, Marks&Spencer’a üretim yapan Bony Group’un markasının adı Muscade, reklam yüzü ise Tülin Şahin. Poz vermenin yanı sıra fotoğraf çekiminin stylingini de yapan Tülin Şahin kadınlara hangi çorabı nasıl giymeleri gerektiği hakkında ipuçları da veriyor.

Desenli çorap giymekten korkmayın çünkü ruhumuz desen desen

Teklif Penti’den geldi. Desenli çorap reklamlarında Nil Karaibrahimgil’in oynamasını istediler. Reklamda oynamakla kalmayıp bir şarkı besteleyecek, desenli çoraplar giyip bilboard’lara çıkacaktı. Penti’nin sahibi Sami Kariyo durumu Nil’e şöyle açıkladı: "Türk kadınları desenli çorap giymiyor. Çünkü desenli çorap cesaret işi. Biz giysinler, desenli çoraplar moda olsun istiyoruz. Bunu seninle yapabiliriz. Çünkü sen kadınlara yön veriyorsun. Onların söyleyemediklerini şarkılarında dillendiriyorsun. Kendilerini ortaya koymaları için önderlik yapıyorsun. Özgürsün, kendi ayaklarının üzerinde duruyorsun, modayı takip ediyorsun."

Bu güzel cümlelerden sonra Nil şöyle düşündü: "Evet Türk kadını desenli çorap giymiyor. Bırakın deseni renkli giymekten bile çekiniyor. Çünkü fazla göze batmak, hemen fark edilmek istemiyor. Onlara desenli olmaktan korkmayın, demem gerekiyor. Tamam ben bunu söylerim."

Oturdu hemen bir şarkı yazdı. Kadınların her sabah ayrı bir desenle uyandığından bahsetti. Bir gün seksi, bir gün spor, bir gün hüzünlü, bir gün hiperaktif... Ruhum desen desen diye biten şarkının erkeklere de bir mesajı vardı: "Bir sürü desensiz kadın var. Ama sen beni desenlerimden dolayı seviyorsun. Ne zannediyorsun?"

Şarkı tamamlandıktan sonra sıra reklam çekimlerine geldi. Oğuzhan Akay yazdı, Umur Turagay yönetti. Reklamda Nil sabah uyanıyor ve desenine karar
/images/100/0x0/55ea0e15f018fbb8f867f84f
veremiyor. O desen bu desen arasında gidip geliyor. Şarkıyı reklam için Ozan Çolakoğlu düzenledi. Bugünlerde tüm televizyon kanallarında rastlayabilirsiniz.

Nil Karaibrahimgil sonuçtan memnun. Peki Nil kadınları hedefleyen şarkılar yazmaktan memnun mu? Şöyle cevaplıyor: "Evet kadınlığı anlatan şarkılar yazıyorum. Zamanında kadınlara pırlanta almayı, toplanmayı, kariyer de, çocuk da yapmayı söyledim. Bazen konserlerde mitingdeymişim gibi hissediyorum. Kızlaaarrr diye bağırdığımda karşıdan öyle bir ses yükseliyor ki, hadi yürüyün desem gideceğiz bir yerlere. Amaç tabii ki bu değil. Böyle bir şeyi tahtaya kendime konu olarak yazmadım. Belki bir sonraki albümde hiç böyle şarkı yazmam. Şimdi yazıyorum demek ki hayattaki meselelerim bunlar. Yoksa yazamam."

NİL’İN DESEN ŞARKISI

Tamam tamam öyleyim

Bir öyle bir böyleyim

Her gün tanış benimle



Farkında bile değilsin

Seni cezbeden de bu

Niye beni seçersin, etraf

desensiz dolu?



Ben bugün nasılım, yakın mı

uzak mıyım ben?

Of ne bileyim

Açık bir kucak mı, yoksa

bir tuzak mıyım ben?

Bunu bir düşüneyim

Sakin ve serin mi, senin mi

benim miyim ben?

Birini seçeyim

Kalp miyim akıl mı,

aklı karışık mıyım ben?

Ruhum hep desen desen

Nil Karaibrahimgil, Turkcell’in özgür kızından sonra ilk kez bir reklam filminde rol alıyor. Çorap Nil Karaibrahimgil için vazgeçilmez bir aksesuvar. Ama Penti’nin bu kadar çok çeşidi (150 farklı desen) bulunduğunu daha önce bilmiyormuş.

Reklam filmi Çırağan Sarayı’nın Kaftan Odası’nda çekildi.

Bacakları uzatmak için dikine çizgili düzgün göstermek için sarmal desenli

 Dış giyimde kullanılan desenlerin çoraba yansıması çok önemli. Yakası puantiye elbisenizi puantiye çorapla tamamlarsanız on puan alıyorsunuz.

 Her desenli çorap herkese yakışmaz. Bu altın kuralın unutulmaması gerekiyor. Bacağını olduğundan uzun göstermek isteyenler dikine çizgili çorapları, daha düzgün göstermek isteyenler ise sarmal desenli olanları giyecek.

 Geometrik desenler ve ekose çoraplar çok trendy. 

Türk kadını yaprak ve çiçek desenli çorapları çok seviyor. Penti yetkilileri tüm zamanların en çok satan çorabının bacağında zarif bir gül deseni bulunan anemon modeli olduğunu söylüyor.

 Dore lame modası çorapta da etkisini gösteriyor.

 Diz altında bitenlerin şortlarla, tayt gibi kalın olanların mini elbise ya da eteklerle giyilmesi öneriliyor.
/images/100/0x0/55ea0e15f018fbb8f867f851

 Renk ıskalaları çok geniş ama parlak mor, zeytin yeşili ve kırmızı bu kışın öne çıkan renkleri.

MUSCADE’NİN YÜZÜ TÜLİN ŞAHİN

Bu kış pantolon ve etek almama lüzum yok

Bony Group ve Muscade markasından önce şirketin sahibi Hasan Gülkaya’dan bahsetmek gerekiyor. Gülkaya’nın hayatı tam bir başarı hikayesi. İşe 1965’te İstanbul’da, Kapalıçarşı Örücüler Kapısı’nda 15 metrekarelik bir dükkanla başladı. Gemilerde çorap sattı. Sermayesini artırdı. Bayrampaşa’da küçük bir atölye kurdu. Ürettiği çorapları Migros, Ordu Pazarı ve Sümerbank’a sattı.

Bugün Çorlu’da 50 bin metrekarelik çorap fabrikasında 700 makineyle, ayda 7.5 milyon çift çorap üretiyor. En sadık müşterileri arasında H&M, Gap, Zara, Marks&Spencer geliyor. Bony Group, geçen yıl Türkiye’deki ihracatçı firmalar arasında 300. oldu. Gülkaya da vergi
/images/100/0x0/55ea0e15f018fbb8f867f853
rekortmenleri listesine girdi. Üç yıldan beri Çorlu Anadolu Kız Meslek Lisesi’nde açılmasını sağladığı Çorap Bölümü’nde öğrenci yetiştiriyor.

Hasan Gülkaya nihayet kendine ait bir marka yaratmaya karar verdi. Çünkü yıllardır çalıştığı tüm markalara hem üretim hem tasarım hizmeti veriyordu. Piyasanın en yaratıcı çorap tasarımcılarını elinde tutuyordu. Neden kendi markasını yaratmasındı?

Gülkaya, markasına Cezayir’de bir nehir olan ’muscade’ adını verdi. Slogan olarak da ’özgür şıklığın adresi’ cümlesini benimsedi. Çoraplar Bonyland adını verdikleri mağazalarda satılacak. Şu anda Türkiye genelinde 11 mağazaları var. Ayrıca yakın zamanda Vakko, Beymen, İpekyol gibi satış noktalarında da bulunmayı hedefliyorlar.

MİNİ ELBİSELERLE KOMBİNE EDİN

Muscade 2007-2008 sonbahar-kış koleksiyonunda reklam yüzü olarak manken Tülin Şahin’le anlaştı. Firma yetkilileri Şahin’in aynen marka

gibi renkli ve zarif olduğunu düşünüyor. Çekimlerde styling de yapan Tülin Şahin koleksiyonu şöyle yorumluyor: "Muscade’nin çorap koleksiyonunu gördükten sonra bu kış çok sayıda pantolon ve etek almama gerek yok dedim. Çünkü uzun tuniklerle ve mini elbiselerle kombine edildiğinde harika duran çoraplar var. Diz üstü modeller gece şık bir davet için uygun. Gri ve siyah renkteki yünlüler ise soğuk kış günleri için ideal. Fuşya, mor ve kırmızı koleksiyonun ana renkleri. Dikkat çekici ve çekici!"
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!