Bu çoraplarla bacaklar daha çekici daha seksi

Güncelleme Tarihi:

Bu çoraplarla bacaklar daha çekici daha seksi
Oluşturulma Tarihi: Aralık 11, 2004 00:00

Bu yıl çorap altın çağını yaşıyor. Güllüsü, dallısı, allısı, morlusu, filesi, örgülüsü derken bacaklarımız panayır yeri gibi ÅŸenlendi.Türkiye’nin en büyük çorap üreticisi Penti de trende uydu ve 50 yıldır ilk kez koleksiyonunda renklere ağırlık verdi,  çok renkli ve desenli modeller üretti. Penti’nin tasarım ve marka direktörü Ebru Ertüreten ‘Eskiden çorapları ayaklarımızı sıcak tutsun diye giyerdik, ÅŸimdi ise çorabımızın renk ve desenine göre kıyafetlerimizi belirlemeye baÅŸladık’ diyor.Penti ilk desenli çorabı 5 yıl önce üretti. Ama o günlerde renk yoktu, bugün hala çok popüler olan baklava desenlerinin siyahı ve kahvesi yapıldı. Çorapların renklenmesi ise üç yıl önceye dayanıyor. Özellikle geçen kış mus çorap adı verilen kalın külotlu çorapların kırmızısı ve fuÅŸyası çok talep gördü. Bu yıl renkler daha da canlandı.BAKLAVA VE GÃœL GÖZDEPenti 2004-2005 sonbahar kış koleksiyonu 35 modelden oluÅŸuyor. YeÅŸil, bronz, altın, gümüş, mor, pembe ve mavi gibi renkler var. Desenlerde ise geometrik formlar, çemberler, puantiyeler ve çiçek motifleri en çok göze çarpanlar. Bu yılın en popüler desenleri baklava ve gül. Kendilerini kadınsı hissetmek isteyenler çiçek motiflerini tercih ediyor. Daha az iddialı ancak sofistike bir görünüm için küçük baklava desen öneriliyor. Dinamizm ve eÄŸlence arayanlar renkli iç içe baklavaları, spor görünmek isteyenler de enine çizgili renkli çorapları giyiyor. Penti’nin bir de ithal markası var. Re-Life iddialı ve seksi kadınlara hitap ediyor. Markanın sonbahar-kış koleksiyonundaki ürünler adlarını kahvelerden alıyor: Siyah üzerine mor gül motifleriyle süslü Espresso modeli; kadife ve dantellere uygun, vintage görünümü veren Capuccino modeli; bu sene altın çağını yaÅŸayan tüvitler için tasarlanmış Tiramisu modeli; kürk ve benzeri iddialı kıyafetlere uygun mine çiçekleriyle çevrili transparan Amarotte modeli. Koleksiyonu yaratan ve pazarlayan ekipEbru Ertüreten (30): (Çorapları iri gül desenli) Penti’nin tasarım ve marka direktörü. BoÄŸaziçi Ãœniversitesi Mühendislik mezunu. Ä°talya’da Domus Academy’de moda kurslarına katılmış. AyÅŸegül Özkaraoglu Temel (25): (Çoraplari pembe üstüne file) Istanbul Ãœniversitesi Uluslararası IliÅŸkiler mezunu. Ä°ngiltere’de Central St Martins’de moda tasarım kurslarına katılmış. IÅŸil Çolpan (25): (Çoraplari çizme görünümünde siyah beyaz) Marmara Ãœniversitesi Ä°ÅŸletme mezunu. Paris’deki American Academy’de moda tasarım kurslarına katılmış. Penti Çorab’ın yanısıra dikiÅŸsiz iç çamaşır markası Penti Nü’nün tasarımından sorumlu, ithal marka Re-Life’in seçimini de o yapıyor. Dilek Üçyıldız (34): (Çorapları çiçek motifli, etek uzun) Okullu deÄŸil alaylı. Tüm koleksiyonların aksesuvar, baskı gibi malzemelerini o tedarik ediyor. Bacakları kalın olan dikine çizgili eÄŸri olanlar sarmal desenli giysinÇorap her kadında farklı duran bir aksesuvar. AyÅŸe’nin bacaklarını sütun gibi gösteren bir çorap Fatma’nın bacaklarını bir çift soyulmuÅŸ sosise benzetebiliyor. Penti’nin tasarımcılarından Işıl Çolpan, neye göre çorap almamız gerektiÄŸini şöyle anlatıyor:‘Sarmal desenler, enine ya da boyuna çizgiler kullanıyoruz. Enine çizgiler daha toplu gösterir belki ama bacağı da daha düzgün gösterir. Toplu bacaklı kadınlar dikine çizgili modelleri satın almalı. Bacakları eÄŸri olanlar ie sarmal geometrik desenleri tercih etmeli. Kısa boyluların daha ufak desenlere yönelmesinde fayda var.’ H&M, Zara, Marks&Spencer için de çorap üretiyorlarPenti’nin hikayesi 1952’de baÅŸlıyor. Mois ve Yasef Kariyo kardeÅŸler bir naylon çorap firması kurarlar. Yasef Kariyo aslında iç hastalıkları uzmanıdır. Kariyo kardeÅŸler firmalarına ‘Öğretmen Çorap’ adını verir çünkü o yıllarda külotlu çorabı en çok öğretmenler tüketmektedir. 1972’de firma Penti adını alır. Yasef Kariyo’nun kendisi gibi doktor olan oÄŸlu Sami Kariyo 1985’de mesleÄŸini bırakarak çorap iÅŸine girer ve günlük kullanılacak Penti Süper Ä°nce adında bir çorap üretir. Çok tutulan ürün 15 yıl boyunca hep satılır. Åžimdi Penti, Gürcistan, Yugoslavya, Rusya gibi ülkelere ihracat yapıyor, H&M, Kaufhoff, Karlstadt, Marks &Spencer ve Zara gibi markaların çorap koleksiyonlarını üretiyor. Türkiye genelinde 5 bin satış noktasında satılıyor. KIÅž AYLARI İÇİN YENÄ° BÄ°R BULUÅžAltına renkli çorap, üstüne baÅŸka renkte file çorapÇok deÄŸil bundan beÅŸ yıl önce file çorap giymek öyle herkesin harcı deÄŸildi. File çorap giymeye kalkışan ‘hafif kadın’ diye aÅŸağılanırdı. Sokak Kızı Ä°rma’ydı file çorap giyen. Ama moda sayesinde bu önyargı yok oldu. Artık kadınlar en ciddi iÅŸ toplantılarına bile file çorapla gidiyor. Penti’nin tasarımcısı AyÅŸegül ÖzkaraoÄŸlu kışın da file çorap giyilebilmesi için ‘Do it your self’ i (Kendin Yap) yarattı: Mikro 40 kalınlığında renkli çorabın üzerine farklı renkte iri file çorabı giyiyorsunuz. Renklerin birbiriyle uyumlu olması önemli. 5 ayrı renk kombinasyonunda hazırlanan çoraplar ikili paketlerle satılıyor.Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!