BoraJet geliyor

Güncelleme Tarihi:

BoraJet geliyor
Oluşturulma Tarihi: Kasım 14, 2009 16:47

Turboprop yani pervaneli uçaklarla havayolu yolculuğu başka bir keyiftir.

Haberin Devamı

Avrupa’da vızır vızır işleyen bu uçaklar neden Türkiye’ye getirilmez?
Düşük maliyetlerle küçük havaalanları neden birbirine bağlanmaz?
Neden Adana-Antalya arasında ya da İstanbul-Bursa arasında düzenli seferler olmaz?
Neden hazırda bekleyen Gazipaşa Havalimanı’yla İstanbul ya da Şam arasında seferler düzenlenmez?
Örnekleri Nevşehir’den Siirt’e kadar çoğaltabiliriz...
BoraJet, Türkiye’nin havacılığında yeni bir sayfa açıyor.
Havayolu yolcu taşımacılığının bölgesel boyutu gerçek oluyor...
Yakın gelecekte, 66 koltuklu çift PWC127F motorlu ATR72-500 tipi BoraJet uçakları bizi başka kentlere, görmediğimiz havaalanlarına götürecek.

HAVAYOLU HARİTASI DEĞİŞECEK

İstendiğinde yarı hazırlanmış pistlere bile inip kalkabilen bu uçaklarla Türkiye’nin havayolu haritası değişecek. Birbirine bağlanan kasaba havaalanları, kentlere kafa tutacak.
Aslında Boston’da yaşayan ve mütevazı hayat süren dahi bir adam bu işe el attı.
MIT (Massachusetts Institute of Technology) gibi kurumlarda bile adı önemli bir yerde olan Yalçın Ayaslı, yıllardır Türkiye’nin
tanıtımı için uğraşan çok varlıklı bir işadamı. Tek derdi ve sevdası Türkiye.
Şirketin başına getirdiği Peker kardeşlerden Kaptan Pilot Kadir Peker projeyi anlatırken heyecandan sesi titriyor.
Önce İstanbul Atatürk Havalimanı’nda bir hangar satın almışlar. Daha sonra üç adet ATR72-500 uçağını satın alıp Köln’de C bakımına sokmuşlar. 66 koltuklu uçakların koltuk derileri bej, halısı kahverengi ve kabini ışıl ışıl olmuş. Koltuk aralıkları 32 inch (81.3 cm). Yani normal jet uçaklarındaki business aralığına yakın. Bacak bacak üstüne atıp oturun.
İlk uçak 15-18 Aralık arasında Atatürk Havalimanı’na inecek. İkincisi 25 Aralık, üçüncü uçak ise Ocak 2010 başlarında İstanbul’da olacak.
Havayolunun işlemleri tamamlanınca Türkiye’nin değişik noktalarına uçuşlar planlanacak. Zonguldak, İstanbul’a bağlanacak. Bursa içindeki eski havaalanının yeniden çalıştırılmasıyla şehrin merkezindeki meydanlara da uçuş başlayacak. Yani Türkiye’nin havayolu uçuş çizgi ağı Arapsaçına dönecek. Bu, ülkenin kalkınmışlığının yeni çizgileri olacak.
ATR72-500, sıkıştırılmış toprak meydanlara bile inebiliyor. 1200 metrelik pist, iniş kalkış için yeterli. Öyle her yeri uzun uzun betonlamaya bile gerek yok. Örneğin Çeşme Alaçatı’daki gibi atıl havaalanları, uçak yüzü görmeye hazırlanacak... Marmaris, Fethiye belki uçak yolculuğu yapılacak yerler olacak.

Haberin Devamı

DARISI DENİZ UÇAKLARINA

Haberin Devamı

Bu, benim hayalimdi. Turboprop uçaklarla zor hava şartlarında, zor meydanlara uçuş yapılması ile Türkiye’nin ulaşımı gökyüzündeki yerini bulacak. BoraJet ucuz fiyatı, düzgün servisiyle kalkışa hazırlanıyor... Umarım bundan sonra da deniz uçakları ile sahil kasaba ve kentlerimizin birbirine bağlandığını görürüz.
Ne güzel değil mi? Boston’da yaşayan ama gönlü ülkesinde bir işadamı risk alıyor ve heyecanını yerli profesyonellerle paylaşıyor. “Türkiye uçacak“ sözünden geri kalanları da uçurmak için heyecan verici bir projeye imza atıyor...

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!