GeriKelebek Babamızın markası küllerinden doğdu
Paylaş
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Yorumlar
    0
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Babamızın markası küllerinden doğdu

Babamızın markası küllerinden doğdu
refid:3456862-spot ilişkili resim dosyası

Markayı mutlaka hatırlarsınız. Babanız, amcanız ya da dayınızın Kip’ten bir takım elbisesi mutlaka vardır. Benim babam 80’li yıllarda sürekli ‘Kip’ten takım elbisesine’ iddiaya girerdi. Dönemin gözde birkaç markasından biriydi. İşte o Kip geri döndü. Beyoğlu’nda açtığı ilk mağazadan sonra, ikinci mağazasını geçen hafta Cevahir Alışveriş Merkezi’nde açtı. 2006 sonbahar-kış sezonunda gençleşen ve renklenen marka 25-45 yaş arasındaki erkekleri hedefliyor.

1970’li yıllarda İGS ailesinin içinde doğdu. 80’lerde çok tanındı. Türkiye’nin dört bir yanına mağaza açtı. Beymen, Vakko ve İGS ile rekabet etmeye başladı. Krizlerde çok kan kaybetti. 1994’te iki ortaklı bir şirket haline geldi. Yarısı Kip’in, yarısı Yemeniciler’in oldu. 1997’de tamamını Gürmen Grup satın aldı. Gürmen o dönemde toptan satışa yoğunlaştığı için markayı kullanmadı. 2004’te markayı tekrar canlandırmaya niyetlendiler. Kip 2005’in ilk aylarında, Gürmen çatısı altında ama özerk bir yönetime devredildi. Ekip yılların markasını sıfırdan yarattı. Mağazalar yeniden açılmaya başlandı. 2005 sonuna kadar mağaza sayısı 6’ya ulaşacak. 2006 kışı için hedeflenen rakam ise 25. Kip geçmişte nasıl bir markaydı, şimdi nasıl? Soruyu Marka Direktörü Namık Gökçeer cevaplıyor: ‘Tasarım yönü kuvvetliydi, renkleri ve kalıpları çok doğru kullanıyordu. Ne çok klasikti ne çok marjinal. Kip hálá klasik bir erkek giyim markası. Biz bunu unutmadık. Moda anlayışında çok büyük değişiklik yapmadık. Hedef kitlemizi gençleştirdik. Eskiden 35 yaş üstüne hitap ediyorduk. Artık 25-45 yaş arası askerliğini bitirmiş erkekler bizim müşterimiz. Kalıplarımız daha fit. Koleksiyonlarımız daha renkli.’ Namık Gökçeer Kip’i tekrar yorumlarken markanın algılanmasını değiştirmemeye çok dikkat ettiklerini söylüyor. Çünkü araştırma yaptırmışlar; kimse Kip’in yok olduğuna inanmamış. Şimdi amaçları bir yaşam stili oluşturmak: ‘Kip kültürümüze çok önem veren bir marka. Bu sezon ilk çekimleri Beyoğlu’ndaki tarihi dokuda yaptık. Yaz çekimlerini de Büyükada’da yapacağız. Böylece yaşama bakışımızı anlatacağız. Bu gelecek sezonlarda da devam edecek.’ KİP’İN TASARIMCISI AHMET KUPALErkeğin 16 saati için tasarım yapıyoruzKoleksiyonu hazırlarken müşterinin ne isteğini önemsedim. Eski markanın ruhuna sadık kalarak yeni trendleri takip ettim. Koleksiyonu üç ana başlık altında topladık. Klasik, casual ve spor. Seyahat eden ve günü dinamik yaşayan insanlar için buruşmaz, leke tutmaz teknolojik kumaşlar kullandık. Seremoni grubunda takım elbiseler ve smokinler var. Sezonun renkleri lila, yeşil, pembe, oranj ve mavi tonlarını gömlek, kravat ve trikolarda kullandık. Spor giyimde çift giyimli mont ve kabanlar, deri ceketler, rengarenk trikolar var. Biz hedeflediğimiz erkeğin 7 gün 16 saatine hitap ediyoruz. Şöyle hesaplıyoruz: Günde sekiz saat uyuduğunu hesap ediyoruz, pijama üretmiyoruz...’


Yorumları Göster
Yorumları Gizle