GeriKelebek Autodrom büyüdü, eğitim alma şansı İstanbul’dan sonra İzmir’e de geldi
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Yorumlar
    0
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Autodrom büyüdü, eğitim alma şansı İstanbul’dan sonra İzmir’e de geldi

Autodrom büyüdü, eğitim alma şansı İstanbul’dan sonra İzmir’e de geldi
refid:9905571 ilişkili resim dosyası

Türkiye’de ilklere imza atan ve kurulduğu günden bu yana büyük bir ilgi gören Autodrom eğitim üssü büyüyerek trafikte eğitim kültürünü yaymaya devam ediyor. Türkiye’nin sürüş teknikleri ve güvenli sürüş üssü olarak hizmet veren Autodrom, İstanbul’dan sonra İzmir’de de kapılarını açtı.

1997 yılından beri çeşitli organizasyonlarla yarış tutkunlarına ev sahipliği yapan ve aynı zamanda İstanbul Park Pisti’nden sonra Türkiye’nin en uzun pisti olan Pınarbaşı artık Autodrom üslerinden biri oldu. İzmir Pınarbaşı Pisti, bu aydan itibaren güvenli sürüş teknikleri eğitimlerinin yanı sıra yarış organizasyonları ve sürpriz projelerle tüm motorsporları tutkunlarına hizmet vermeye devam edecek.

SADECE bir saat otomobil kullanmak bile artık sinirlerin gerilmesi için yetiyor da artıyor bile. Trafik Kültürü konusunda ülkemizin içinde olduğu durum gerçekten de içler acısı. Artık herkes hızlı otomobil kullanmaya çalışıyor ve kimse kimsenin hakkına dikkat etmiyor. Tali yollardan ana yollara çıkanlar bile kendilerinin haklı olduğunu savunuyor ve hatasını söylemeye kalktığınız zaman iş istenmeyen boyutlara ulaşıyor. "Trafik Canavarı" hafızalarımızda bir sembol olarak yerleşmiş olsa bile giderek ülkemizdeki sürücülerin büyük bir çoğunluğu bu canavarın resmine benziyor. İşte böylesine trafiğin sorunlu olduğu ülkemizde eğitim adına önemli bir adım daha atıldı. Bu adımı sonuna kadar destekliyoruz ve keşke bu ve bunun gibi yerlerin sayısı her şehirde bir tane yerine her şehirde 50 tane olsa diyoruz.

YARIŞ TUTKUSUNU DA GİDERİYOR

Trafik Kültürü’nün ülkemizde oluşumu için faaliyet gösteren ve bu konuda da yıllardır hizmet veren Autodrom önemli bir görevi zaten yerine getirdi. İstanbul’da bulunan ve her türlü aktivitenin yapılabildiği alanı ile beğeni toplayan Autodrom aynı zamanda "yarış" tutkunu insanlar içinde çok önemli eğitimler veriyor. İleri sürüş ve güvenli sürüş eğitimleri ile birlikte ağır araç sürücülerine bile hizmet veren Autodrom tesisleri içinde bulunan kısa bir pist ve drag yarışı alanı ile motorsporları hizmeti de veriliyor. Yarış tutkusu olan sürücülerin ilgi gösterdiği bir alan olan Autodrom insanların caddelerde değil de pistlerde yarışması gerektiğini de uygulamalı bir şekilde anlatmaya çalışıyor.

Trafik Kültürü’nün anlatılması gibi önemli bir görevi kendisine hedef olarak seçen Autodrom şimdi bir yeniliğe daha imza atıyor. Autodrom, 1997 yılından günümüze kadar çeşitli organizasyonlarla yarış severlerin hizmetinde olan İzmir Pınarbaşı Pisti’nde, yeni projelerini hayata geçirmeye hazırlanıyor. İstanbul Park Pisti’nden sonra Türkiye’nin en uzun pisti olan İzmir Pınarbaşı Pisti, bu aydan itibaren güvenli sürüş teknikleri eğitimlerinin yanı sıra yarış organizasyonları ve sürpriz projelerle tüm motorsporları tutkunlarına hizmet vermeye devam edecek. Autodrom, İzmir Pınarbaşı Pisti’nde yaptığı yenileme çalışmaları sonucu oluşturduğu, uluslararası standartlarda karting pisti, Formula 3 Okulu, otomotiv sektörüne yönelik AR-GE çalışmaları için özel test ve eğitim alanları ile dikkat çekiyor. Yeni gelişmenin ardından pistin adı da Autodrom Pınarbaşı Pisti oldu.

PINARBAŞI’NIN YENİLİKLERİ

İzmir Pınarbaşı Pisti’nde tamamlanan yeni yapılanma sonrasında asfalt zeminli geniş bir padok alanı oluşturulmuş. Pit garajları arkasında yer alan ve giriş çıkış kapısı ile belirlenen bu alan, Türkiye Şampiyonası veya yarış organizasyonlarında pit garajı kiralayan takımların kullanımı için hizmet verecek. Formula 1’deki padok alanlarından esinlenerek yapılan bu bölüm seyircilerin ziyaret edemeyeceği bir alan olacak. Organizasyonlar garajın üstündeki tribünlerden izlenebilecek. Belirli saatlerde de yine Formula 1’de olduğu gibi "Pitwalk" uygulamaları ile pitin gezdirilmesi ve araçlar ile sürücülerin fotoğraflarının çekilmesi mümkün olacak. Pist üzerinde yapılan bir diğer yenilik ise tüm dünya pistlerinde olduğu gibi bir teşhir ve satış alanının oluşturulmuş olması. Bu alandan yarış izlemeye gelen seyirciler istedikleri eşyaları da satın alma şansı bulacak. Aynı zamanda organizasyon harici günlerde SKIDCAR eğitiminin gerçekleştirileceği yeni ve özel olarak asfaltı hazırlanmış bu geniş alanda organizasyon ve şampiyona yarış günlerinde firma tanıtımını yapmak ve ürününü tüketiciyle buluşturmak isteyen tüm firmalar için bir çalışma gerçekleştirilmiş.

FORMULA HAYAL DEĞİL

Yenilenen İzmir Pınarbaşı Pisti’nde otomobil kullanma kabiliyetini daha ileriye taşıyacak eğitimlerle birlikte Formula 3 otomobili kullanma ve eğitimi alma gibi bir fırsatta sunuluyor. Böylelikle büyük çoğunluğun zevkle izlediği ve kullanabilsem diye hayalini kurduğu Formula araçlarını kullanmak mümkün olacak. Bu eğlenceli eğitim sırasında pisti tanıma, aracı tanıma, kullanım teknikleri ve pist sürüşü gibi eğitimler veriliyor. Sabah saat 09:30’da başlayan program aynı gün 17:30’da tamamlanırken, minimum 10 kişilik gruplarla gerçekleştirilecek bu aktivitede, yarış tulumu, ayakkabılar, kasklar, eldivenler Autodrom tarafından temin edilecek. Servis ve mekanik destek, akaryakıt, lastikler gibi donanımlar ise şampiyonluklar yaşamış bir garaj tarafından karşılanacak.

Genim: Sırada ANTALYA var

Motorsporlarında düzenlediği cup organizasyonları ile adından söz ettiren ve son yıllarda Autodrom ile gündemde olan şirketin sahibi Ethem Genim ise konu hakkında yaptığı açıklamada şunları söylüyor: "Autodrom, bugüne kadar yaptığı çalışmalar ile konusunda marka olmayı başarmış bir tesis. Markalaşma ile birlikte, sorumluluklarımız ve gelen talepler de artmakta. Bu anlamda, Autodrom’u İzmir gibi önemli bir kente daha taşımış olmaktan dolayı mutluyuz. Yakında Antalya tesisimiz de faaliyete geçecek. Amacımız, sadece İstanbul, Ankara, İzmir değil Türkiye’nin her yerinde hizmet vererek, trafik kültürünün oluşmasına katkıda bulunmak. Bunun için İstanbul Park bile dahil olmak üzere çalışmalarımıza devam ediyoruz."

2500 YTL’YE ANTİTERÖR EĞİTİMİ

İstanbul’daki Autodrom’da olduğu gibi İzmir’de de Renault’nun katkısı var. İzmir’de 13-14 Eylül tarihlerinde düzenlenen pist yarışları ile birlikte resmi açılışını da yapan Autodrom’un ilk gününde Renault Mais Genel Müdürü İbrahim Aybar’da yer aldı. Renault satın alan herkesi daha güvenli birer sürücü olabilmeleri için kendi davetlileri olarak Autodrom’a yönlendirdiklerini belirten Aybar, kurulduğu 5 yıllık süre içinde 50 bine yakın Renault otomobil satın alan sürücünün burada eğitim aldığı belirtildi. Autodrom’da eğitimin fiyatları ise 150 ile 2 bin 500 YTL arasında değişiyor. 150 YTL’ye temel eğitim alınırken 2 bin 500 YTL’ye ise antiterör eğitimi veriliyor.

İtalya’da sürprizler yağdı

Vettel
günün kahramanı oldu

Formula 1 Dünya Şampiyonası’nın İtalya ayağına yoğun yağış ve Toro Rosso pilotu Sebastien Vettel damgasını vurdu. Sıralama turlarında McLaren Mercedes pilotu Lewis Hamilton ve Ferrari pilotu Kimi Raikkonen 10 kişilik final turuna kalma hakkını kazanamayıp elenirken, bir diğer Ferrari pilotu Felipe Massa ise son anda elenmekten kurtuldu. Yoğun yağış nedeniyle önemli sürprizlerin olduğu sıralama turlarında en iyi zamanı ise hiç beklenmedik bir şekilde Toro Rosso pilotu Sebastien Vettel yaptı. Son yarışlarda yükselen bir performans sergileyen Toro Rosso Takımı ve Vettel böylelikle en önemli başarılarına imza attı. Herkes yarış başladığında Formula 1 kahramanlarının ön sıralara çıkacağını düşünüyordu. Fakat Sebastien Vettel’in hızını kesmek mümkün değildi. Yarış boyunca çok başarılı bir pilotaj sergileyen Alman pilot İtalya’da kariyerinin en önemli şovunu yaparak birinciliği elde etti. Tarihin en genç yarış kazanan pilotu unvanını da ele geçiren Vettel, bize göre geleceğin en önemli pilotlarından biri olacak gibi görünüyor.

Ferrari ve McLaren Mercedes Takımları bu yarışta büyük bir şok yaşarken, Heikki Kovalainen ikinci, Robert Kubica ise üçüncü sırada finiş gördü. Bu yarışın ardından Formula 1’in bu sezonki Avrupa macerası sona erdi. Geride kalan dört yarış Singapur, Japonya, Çin ve Brezilya’da koşulacak.


Yorumları Göster
Yorumları Gizle