Amerika'nın en meşhur kurabiyeleri bunlar

Güncelleme Tarihi:

Amerikanın en meşhur kurabiyeleri bunlar
Oluşturulma Tarihi: Ekim 18, 2009 17:29

Sizlere iki hafta arka arkaya kapkek tarifleri verince, bu tür lezzetlere ilginin bayağı fazla olduğunu gördüm. O nedenle bu hafta da bazılarınızın iyi tanıdığı ama tarifini bilmediği, kiminiz içinse tamamen yeni olan bazı çok ünlü Amerikan kurabiyelerinin tariflerini vermek istiyorum. Kurabiyeye ABD ve Kanada dilinde cookie (kuki) deniyor. Diğer İngilizce konuşan ülkelerde ise kurabiyenin ismi biscuit. Bugün size üç tane çok ünlü kuki tarifi veriyorum. Tüm tariflerin yapılışı çok kolay ve başarı garantili; hepsini defalarca pişirdim.

Haberin Devamı

DAMLA ÇİKOLATALI KURABİYE

Özgün adı Chocolate Chip Cookies (okunuşu, çaklıt çip kukiys) olan bu kurabiye artık bizim memlekette de kafe tarzı pek çok yerde satılıyor. ABD’nin bu en ünlü kurabiyesinin bir başka ismi Toll House Cookies. Böyle denmesinin sebebi, bu kurabiyenin ilk kez 1934 yılında Massachusetts kentinde bulunan Toll House Inn adlı restoranda keşfedilmiş olması. Daha sonra Nestle firması bu tarife uygun çikolatalarının paketinde tarifi (telifini ödeyerek) yayınlayınca tüm ülkede tanınır olmuş. Bugün yüzlerce farklı tarif var ama ben size en geleneksel olanlardan birini vereceğim. Damla (draje) çikolata marketlerde kutu içinde satılıyor. Ama siz bitter çikolatadan parçalar keserek de yapabilir ya da beyaz çikolata parçalarıyla da deneyebilirsiniz. Bir de kurabiyenin içine, keyfinize göre, kırılmış ceviz, badem, fındık, hatta antepfıstığı koyabilirsiniz.

Haberin Devamı

MALZEMELER: 2 bardak (su bardağı veya Nescafe fincanı) un; 1 tatlı kaşığı karbonat (yemek sodası); 1 çay kaşığı tuz; 12 çorba kaşığı (170 gram) oda sıcaklığında tereyağı; 1 bardak esmer toz şeker; 3/4 bardak beyaz toz şeker; oda sıcaklığında 2 yumurta; 1 paket toz vanilya; 1-1/4 bardak damla çikolata; 3/4 bardak istediğiniz fıstık-fındık (kavrulmuş olmalı).

YAPILIŞI: 1. Fırını önceden 190 dereceye ısıtın. İki tane fırın tepsisinin içine yağlı kâğıt serin. 2. Un, karbonat ve tuzu orta boy bir kâse içine süzgeçten eleyin. 3. Bir mikserin karıştırma kabına (ya da büyükçe bir kâseye) tereyağı, esmer ve beyaz şekerleri koyup orta devirde krema haline gelene dek (2 dakika) çırpın. Kâsenin kenarlarını spatulayla ara sıra sıyırın. 4. Vanilya ve yumurtayı bir küçük kâse içinde çırpıp tereyağlı karışıma boşaltın. Mikserle çırpın. Mikseri düşük devire getirin ve unlu karışımı ekleyip düzgün bir hamur elde edene dek karıştırın. Kâsenin kenarlarını arada sıyırın. Çikolata damlalarını-parçalarını ekleyin, kullanacaksanız cevizleri de koyup spatulayla karıştırın. 5. İki çorba kaşığı kullanarak tepsi üzerine tepeleme birer çorba kaşığı hamur koyun. Hamurların arasında 7 santim boşluk bırakın çünkü fırında genişleyecekler. Fırında 13-15 dakika kadar pişirin. Ama ilk 7 dakikanın sonunda üstteki tepsiyi alt kata, alttakini de üst kata yerleştirin. Fırından çıkarınca, fırın ızgara teli üzerinde dışarıda soğutun.

Haberin Devamı

FISTIK EZMELİ KURABİYE

Özgün ismi Peanut Butter Cookie (okunuşu, piğnat batır kuki) olan çok meşhur bir Amerikan kurabiyesi. ABD’de üretilen yer fıstıklarının yarısı fıstık ezmesi üretiminde kullanılıyor. İlk kurabiye tarifi 1920’li yıllarda yayınlanmış ve o ilk tarifte hamur toplarının çatalla bastırılarak düzleştirilmesi önerilmiş. O gün bugündür geleneksel Amerikan fıstık ezmesi kurabiyelerinde çatal ucu izleri bulunuyor. Ben tarifimde, zincir marketlerde satılan Peter Pan marka fıstık ezmesi kullandım. Kutu üzerinde Crunchy ibaresi yazan ezmeler kırık fıstık içerdiğinden, kurabiyeleri daha da güzelleştiriyor. Tarifte vermiyorum ama isterseniz içine bir miktar çikolata parçaları koyabilirsiniz.

Haberin Devamı

MALZEMELER: 1.5 bardak (su bardağı veya Nescafe fincanı) un; 1 çay kaşığı tuz; 1 tatlı kaşığı kabartma tozu; 1/2 bardak oda sıcaklığında tereyağı; 1 bardak fıstık ezmesi; 1/2 bardak beyaz toz şeker; 1/2 bardak esmer toz şeker; 1 paket toz vanilya; 1 yumurta.

YAPILIŞI: 1. Fırını önceden 180 derece ısıya getirin. 2. Un, tuz, kabartma tozu ve vanilyayı bir kâsenin içine süzgeçten eleyin. Kenara alın. 3. Bir başka büyükçe kâsenin içine tereyağı, fıstık ezmesi, beyaz ve esmer şekerleri koyun, elektrikli mikserin orta devrinde karışım krema haline gelene dek karıştırın. Bir yumurta ekleyin ve çırparak karışıma yedirin. 4. Unlu karışımı tereyağlı karışıma boşaltın ve dikkatlice çırparak homojen bir hamur elde edin. 5. İki tane fırın tepsisinin içine yağlı kâğıt serin. Hamurlardan bir çorba kaşığı kadar alıp avucunuzda yuvarlayarak 2.5 santim çapında (ceviz büyüklüğünde) toplar yapın ve topları birbirleriyle arasında 7 santim kalacak şekilde tepsideki kâğıt üzerine yerleştirin. 6. Bir tabağa bir tatlı kaşığı şeker koyun. Bir çatalı (yapışmasın diye) önce toz şekere batırıp sonra hamur toplarına bastırarak hamurları düzleştirin. Çatalla artı şekli verebilirsiniz. 7. Fırında 12 dakika kadar pişirin.

Haberin Devamı

YULAF EZMELİ KURABİYE

Bu çok ünlü Amerikan kurabiyesinin özgün adı Oatmeal Cookies (okunuşu, oot-miyl kukiys). Kurabiyenin anayurdu İskoçya ama ABD’ye göç eden İskoçlar sayesinde en fazla bu ülkede meşhur olmuş. O nedenle Amerikan kurabiyesi olarak biliniyor. Yulaf ezmesi Migros, Eti ve Doğa gibi markalar altında, paket halinde zincir marketlerde satılıyor. Esmer şekeriniz yoksa beyaz şeker kullanabilirsiniz.

MALZEMELER: 1 bardak oda sıcaklığında, yumuşak tereyağı; 1 bardak beyaz toz şeker; 3/4 bardak esmer toz şeker; 2 yumurta; 1 paket toz vanilya; 2 bardak un; 1 tatlı kaşığı karbonat; 1 çay kaşığı tuz; 1.5 tatlı kaşığı toz tarçın; 3 bardak yulaf ezmesi.

Haberin Devamı

YAPILIŞI: 1. Orta büyüklükte bir kâsede tereyağı, esmer ve beyaz şekerleri mikserle çırparak krema haline getirin. Yumurtaları birer birer kırıp çırpmaya devam edin. Vanilyayı ekleyip karıştırın. 2. Un, karbonat, tuz ve tarçını bir süzgeçten eleyin. Tereyağlı karışıma ekleyip mikserin orta devrinde çırparak homojen bir hamur elde edin. 3. Yulaf ezmesini ilave edip karıştırın. Üzerini streç filmle kapatıp buzdolabında iki saat bekletin. 4. Fırını 190 dereceye ısıtın. 5. İki tane fırın tepsisinin içine yağlı kâğıt serin. Hamuru ceviz büyüklüğünde toplar şeklinde avucunuzda yuvarlayın. Tepsiye yerleştirirken aralarında en az 5 santim aralık bırakın. Hamur toplarını, toz şekere batırdığınız çatalın dişleriyle bastırarak yassı hale getirin. 6. Önceden ısıttığınız fırında 12-14 dakika kadar pişirin. Fırın tepsisinde 5 dakika soğutup, ardından fırının içinden çıkan soğutma rafı üzerine aktararak soğumaya bırakın.

Gourmet dergisine elveda

ABD’nin dünyaca ünlü gurme dergisi Gourmet’nin 68 yıllık ömrü geçen hafta sona erdi. Bon Apetit ve Gourmet isimli ünlü yiyecek-içecek dergilerinin sahibi olan Conde Nast şirketi, üst tüketim gruplarına hitap eden Gourmet dergisini kapatacağını, daha orta tüketim gruplarını hedefleyen Bon Apetit dergisini yayınlamaya devam edeceğini açıkladı. Gourmet dergisinin başında uzun zamandır ünlü yazar Ruth Reichl vardı. Reichl, bir süre dinlendikten sonra Gourmet dergisindeki anılarını bir kitapta toplayacağını açıkladı.

Peki, Gourmet neden kapandı? Ekonomik krizden. Mevcut küresel kriz tüketici davranışlarında inanılmaz değişiklikler yaratıyor. Üstelik bu davranış değişimlerinin kriz sonrası dönemde de kalıcı olabileceği beklentisi giderek güçleniyor. Tüketici davranışlarında en önemli değişiklik tutum eğiliminin hızla öne çıkıyor olması. Gourmet dergisi, pahalı gıda ve mutfak ürünleriyle lüks seyahat ilanlarını artık cezbedemez hale gelmiş. Zira pahalı ürünler, yaygınlaşan tutum eğilimine aykırı düşüyor. İnsanlar artık daha fazla evlerinde yemek yiyor, evlerinde daha fazla vakit geçiriyor. Bunu yaparken de Gourmet dergisinde yayınlanan lüks tariflerden uzaklaşıyorlar. Bon Apetit dergisindeki tarifler ve ilanlar daha orta grup tüketiciyi hedeflediğinden, bu derginin işleri hala iyi.

Artık ABD’deki reklamlarda duyguların işlendiği sağ beyine değil, mantık ve hesaplamanın işlendiği sol beyin lobuna hitap etme eğilimi giderek artıyor. Bu dönemde reklama en fazla para harcayan gıda firmaları, tutum eğilimine ve haliyle sol beyine hitap eden temel gıda ürünleri satanlar. Heinz Ketçap reklam bütçesini bu yılın ilk yarısında yüzde 967 arttırmış; Hellman’s Mayonez yüzde 165.5; Jif Fıstık Ezmesi yüzde 39.8. Artık evlerde bu temel ürünler daha çok tüketiliyor. Bu yıl marka değeri en fazla yükselen şirketlerden biri Campbell çorbaları. İnsanlar pahalı hazır gurme yemeklerinden vazgeçip çok daha temel gıda ürünlerine yöneliyorlar. Bizim gıda reklamverenleri de artık reklamcıların duygulara yönelme falan gibi abartmalarına kulak tıkayıp, hayatın gerçeklerini görmeli. Tüketici davranışları radikal bir şekilde değişiyor, tutum öne çıkıyor, sol beyin tüketim kararlarında giderek daha hâkim olmaya başlıyor. İlgilenenlere duyurulur.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!