GeriKelebek Alman ve Arap turist cömert, İngiliz ve Rus turist cimri
Paylaş
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Yorumlar
    0
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Alman ve Arap turist cömert, İngiliz ve Rus turist cimri

Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi’nde yayınlanan bir araştırmaya göre, Kuzey Amerikalı, Alman ve Arap turistler iyi alışveriş yapıp iyi bahşiş bırakırken, İngiliz, Rus, İspanyol ve İsrailli turistler fazla alışveriş yapmıyor ve bahşiş bırakmıyor. Araştırma, Kuzey Amerikalı, Alman, İngiliz, Rus, İspanyol, Arap, İsrailli ve Türk Turist profilleri olmak üzere, ülkelere göre turist davranışlarını ortaya koydu.

Kuzey Amerika’dan gelen turistlerin daha çok 5 yıldızlı otelleri tercih ettikleri belirtilen araştırmada, turistlerin seyahatleri boyunca iyi alışveriş yaptığı, daha çok halı ve antika satın aldıkları ve memnun olup olmamalarına bakmaksızın iyi bahşiş bıraktıkları kaydedildi. Kanadalı ve Avustralyalı turistlerin de Kuzey Amerikalı turistlerle aynı özelliklere sahip oldukları belirtilen araştırmada, bu grubun tatillerde şarap ve viskiyi tercih ettikleri ancak kontollü içtikleri için seyahatleri sırasında pek sarhoş olmadıkları ifade edildi.

Alman turistlerin de alışveriş ve bahşiş konusunda cömert olduğu belirtilen araştırmada, tatillerinde fazla bira tüketen Almanların, erken yatıp erken kalkma, otobüse ve uçağa tam zamanında gelme davranışlarıyla çok disiplinli oldukları kaydedildi. Araştırmaya göre iyi bahşiş bırakan Araplar ise mücevher alışverişine düşkün.

Gençlerinin kum-deniz-güneş-eğlence, yaşlılarının da 5 yıldızlı otelleri tercih ettiği ifade edilen İngiliz turistlerin, fazla alışveriş yapmadıkları ve bahşiş bırakmadıkları, sarhoş olduklarında ise geçimsizleşerek çevreyi rahatsız edebildiklerine dikkat çekildi. Rusların “Cimri turist” sınıfına girdiği araştırmada, İspanyol turistler de çok az alışveriş yapanlar arasında. Parasının hesabını iyi bilen İsrailliler yine bahşiş vermeyen turist grubunda.

TÜRK TURİSTLERDEN “1980 SONRASI ZENGİNLERİ” DİL BİLMİYOR

Türkiye’den yurt dışına kitle turlarının özellikle 1980’li yıllardan sonra başladığı kaydedilen araştırmada, Türk turistler için “1980 Sonrası Zenginleri”, “Sanatçı ve Siyasiler”, “Zengin Dul Bayanlar”, “Erkek-Erkeğe Tatile Çıkanlar”, “Genç Bayan Grubu” gibi 10 ayrı alt grup profili çıkartılmış. Buna göre, “1980 Sonrası Zenginleri”, genel olarak yabancı dil bilmiyor, tur için ödedikleri parayla oteli ve rehberi de satın aldıklarını düşünüyor ve rehberin anlattıklarından çok “efendiliğine” ve kendilerine gösterdiği ilgiye göre not ve bahşiş veriyorlar. “Zengin Dul Bayanlar“ grubuna dahil edilen turistler de dil bilmeyenler ve iyi bahşiş bırakanlar arasında.

“Çalışan Genç Çiftler“ ise dil biliyor, ücretsiz olan şehir turlarını tercih ediyor ve bahşiş vermiyor. Araştırmaya göre, bahşiş vermeyen “Genç Bayan Grubu“nun rehberlere yönelttiği ilk soru “Gece nerede eğlenebilecekleri” oluyor. “Erkek-Erkeğe Tatile Çıkanlar“ gündüzleri değil ama geceleri rehberlerinin yanlarından ayrılmasını istemiyor.

Araştırmaya göre, “Sanatçı ve Siyasiler“ ise özel istek üzerine hazırlanan turları ve 5 yıldızlı otelleri tercih ediyor, en iyi restaurantlarda en iyi yemekleri seçiyor, ya hiç ya da bol bahşiş bırakıyor.

“Zenginler Klübü“ne dahil edilen Türk turist grupları, gözde mekanlarda yemek yiyor, bilmedikleri en pahalı şarabı açtırıyor, "Sosyete veya Elit Grubu" ise birkaç dili birlikte konuşabiliyor ve bildikleri şarapları ısmarlıyor. Bu grup, abartısız ama iyi bahşiş bırakıyor.

Yorumları Göster
Yorumları Gizle