GeriKelebek Alışveriş merkezi kirası bavul devine bile dokundu
Paylaş
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Yorumlar
    5
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Alışveriş merkezi kirası bavul devine bile dokundu

Alışveriş merkezi kirası bavul devine bile dokundu
refid:8876277 ilişkili resim dosyası

Cirosu 1.2 milyar doları aşan dünyanın en büyük bavul markası Samsonite, 2007’de işbirliği yaptığı Desa ile birlikte mağazalaşmada önemli hedefler koyarken, Samsonite Türkiye Genel Müdürü John Haney, "Türkiye’de perakende son yıllarda büyük gelişme gösterdi. Talep AVM’lerdeki kiraları artırdı. Şartlar değişti. Artık yeniden düşünmeleri gerek" dedi.

TÜRKİYE’de 24 yıldır Desa ile sürdürdüğü işbirliğini 2007’nin son çeyreğinde ortaklığa dönüştürerek, mağazalaşma planları yapan 1.2 milyar dolar cirolu dünyanın en büyük bavul markası Samsonite da Türkiye’de alışveriş merkezlerinde (AVM) kiraların yüksek olduğundan yakındı. Samsonite Türkiye Genel Müdürü John Haney, Türkiye pazarını yakından takip ettiği ve bir süredir Türkiye’de olduğu için AVM’lerdeki yüksek kiralardan haberdar olduğunu belirterek, "Türk perakende sektörü önemli bir gelişim yaşadı. Büyük bir sıçrama oldu. Yerli markalar çok sayıda mağaza açarken pekçok yabancı marka da geldi. Talebin artması kiraları da artırdı. Şartlar değiştiği için artık bu konuyu (kiralar) yeniden düşünmeleri gerekir" dedi.

25 milyon Euro ciro

Şu ana kadar 7 Desa mağazası ortaklık kapsamında Samsonite mağazalarına dönüştürüldü. İlk konsept mağazasını ise perşembe günü Astoria Alışveriş Merkezi’nde açmaya hazırlanan Samsonite’ın 5 yıllık iş planı çerçevesinde 10-15 arası mağaza daha açacaklarını anlatan Haney, "Türkiye’de hiç mağaza açtınız mı bilmiyorum ama görüşmeler ve müzakereler uzun sürüyor" diyerek mağaza açmanın güçlüklerine değindi. Haney Türkiye pazarı için yaptıkları 5 yıllık iş planını şöyle aktardı: "Beş yılın sonunda yıllık 25 milyon Euro ciro hedefliyoruz. 2008 yılını Türkiye’de 10 milyon Euro ciro ile kapatacağız. Bu yüzde 150 büyüme demek. Türkiye’de hem perakende hem de toptan satış kanalında büyümek istiyoruz."

Black Label geliyor

5 bin çalışan ve tüm dünyada 30 bin satış noktasına ulaşan şirket; Samsonite, Samsonite Black Label, Samsonite OutLab, Lambertson Truex, American Tourister markalarına sahip ve Lacoste ile Timberland gibi markalara da üretim yapıyor. Tasarımcı Alexander McQeen’in de koleksiyon hazırladığı üst segmente hitap eden Samsonite Black Label mağazalarını Türkiye’de açacaklarını da açıklayan John Haney "Biri Ankara ikisi İstanbul’da olmak üzere 3 Black Label mağazası planladık. Tüm dünyada 53 Black Label mağazamız var" diye konuştu. Haney, başlangıç fiyatlara sahip ve piramidin alt ve en geniş kısmına hitap eden, American Tourister markasını da Türkiye pazarına sunacaklarını, dünyanın iki numaralı seyahat çantası markası American Tourister’ın çoğunlukla hipermarketlerde satıldığını anlattı.

Türkiye’de üretim neden olmasın

TÜRKİYE’
de üretimin Avrupa’ya ürün tedariği açısından bir fırsata dönüştüğünün altını çizen Samsonite Türkiye Genel Müdürü John Haney, "En üst kalitedeki ürünler için Türkiye’de üretim olanaklarını değerlendiririz. Bu anlamda uzun yıllardır tanıdığımız ve ortağımız Desa aklımıza gelen ilk şirket olur ama dünyanın önde gelen lüks markaları üretim için onların kapılarını çalıyor. Bu yıl üretim konusu netleşir. Türkiye’de üretim neden olmasın" dedi.

Petrol fiyatları maliyetleri artırıyor

JOHN
Haney, petrol fiyatlarının artmasının maliyetleri artırdığını belirterek "Üretimlerimizde petrol yan ürünlerini kullanıyoruz. Bu sebeple üretim maliyetlerimizi yükseltiyor. Seyahat ürünleri sattığımız için petrol fiyatlarıyla birlikte artan seyahat giderleri de bizi olumsuz etkiliyor" dedi.

Hafif çocuk çantası üzerinde çalışıyoruz

TÜKETİCİ
tercihlerini değerlendiren John Haney şöyle konuştu: "İskandinavlar daha rahat çanta ve bavul; Almanlar ve Türkler daha formal, sade ürünler tercih ediyor. Türkiye dahil, İtalya gibi Akdeniz ülkelerinde deri malzemeye ilgi var. Tüm dünyada hafif ve dayanıklı ürünlere kayış var. Samsonite sağlamlık kavramıyla özdeşleşmiştir. Hafif malzemeler üzerine de çalışıyoruz. Bu iki zıtlığı bir araya getirmek hiç de kolay değil. Ama biz bu yolda çok başarı elde ettik ve tüm çalışmalarımızı bu yönde yapıyoruz. Bunun yanında okul öncesi çağ dahil küçük çocuklar içinde ağır kitapların olduğu çantalarla omurgalarına çok yük biniyor. Bunun önüne geçmek için çalışmalar yapıyoruz. Dolayısıyla bu pazara ağırlık vereceğiz."


Yorumları Göster
Yorumları Gizle