Akıllı tekstil dönemi

Güncelleme Tarihi:

Akıllı tekstil dönemi
Oluşturulma Tarihi: Şubat 01, 2008 13:02

Daha kaliteli ve fonksiyonelliği olan ürünlere ihtiyacın artmasıyla tekstil sektörü, bu talebi akıllı kumaşlarla karşılamaya çalışıyor.

Haberin Devamı

Katma değeri yüksek olan bu ürünlerle ilgili Türk tekstil sektörü de birbirinden farklı özelliklerde ürünler geliştiriyor.
Bu ürünlerden bazıları olan, sigara kokusu tutmayan ve yürüdükçe parfüm kokusu yayan takım elbiselerden, klima görevi gören ürünlere, anti bakteriyel, selülit önleyici ve nem dengeleyici kadın çoraplarından, yaz aylarında kullanıma uygun hafif deri giysilere kadar pek çok ürün hayatımıza girdi ve girmeye hazırlanıyor.

Anti bakteriyel ve güneş ışığını geçirmeyen özellikteki ipliklerin yanında, kanseri azaltan iplik üzerinde de çalışılıyor.
AA muhabirinin aldığı bilgiye göre, Orka Group'un uluslararası markası Damat Tween ADV, yaklaşık 4 sene önce “akıllı kumaşları” koleksiyonlarında kullanmaya başladı.

Yeni teknik kumaşlar geliştiren Damat Tween “Smart Fabric” kumaşlarda yapılan araştırmalar neticesinde mikrokapsül teknolojisini kullanıyor.

Damat Tween, sigara kokusunu ve her türlü kötü kokuyu tutmayan takım elbiseler yanında yürüdükçe parfüm kokusu yayan takım elbiseler üretiyor.

Akıllı tekstil ürünlerine bir yenilik olarak klima görevi gören ürünler yapacak olan ve bu konuda araştırmalarını sonuçlandırmak üzere olan Damat Tween, bu özelliği, takım elbise, ceket ve pantolon gruplarında uygulamayı düşünüyor.

Bu ürünler yazın sıcaklığını geçirmeyerek kullanan kişinin serin kalmasını, aynı ürün yine kışın soğuğu geçirmeyerek kullanan kişinin üşümemesini sağlayacak.

“KIŞIN TAKIM ELBİSE İLE KARDA BİLE DOLAŞILABİLECEK”

Bu ürün sayesinde yazın ceket giymek sıkıntı olmaktan çıkacak. Kışın takım elbise ile karda bile dolaşılabilecek.
Damat Tween, bu ürünler sayesinde küresel ısınmanın tekstil sektörüne problem olmasını ortadan kaldırmayı hedefliyor.

Tüm Damat Tween ADV yurt içi ve yurt dışı mağazalarında satılına bu ürünler koleksiyonların yüzde 20'sini oluşturuyor.

Damat Tween ADV, şu an yurt içinde 54 konsept mağaza, yurt dışında ise 30'dan fazla ülkede 43 konsept mağazada yer alıyor.

KANSER

Marks&Spencer, Adidas, Nike gibi markalara üretim yapan ve kendi Morera markası bulunan Atateks Tekstil İşletmeleri San.ve Tic.A.Ş. ise güneş ışığını geçirmeyen ve kanseri azaltan iplikler üzerinde çalışıyor.

Atateks Tekstil İşletmeleri Genel Müdürü Sinan Bozdemir, dikişsiz iç çamaşırında Avrupa'nın “en büyüğü” olduklarını belirterek, güneş ışığını geçirmeyen iplik üzerinde çalışmaları olacağını, güneşte kalmaması gereken insanlar için bu ürünü geliştireceklerini belirtti.

Bozdemir, en son “freshpa” adlı bakteri üremesine engel olan anti bakteriyel iplik yaptıklarını, onun dışında kesiti köpek kemiği gibi olan hava ve teri geçiren iplikle, yine “Coolpa” denilen kışın özellikle ısı yalıtımını sağlayan başka bir ipliklerinin daha piyasaya çıktığını, bunların klimatik ortam yarattığını kaydetti.

Bozdemir, “Sağlıkta kanseri azaltan iplik üzerinde çalışıyoruz. Şu an patent aşamasında” dedi.
İpliğin içine gümüş ve bakır vererek bakteri üremesini engellediklerini söyleyen Bozdemir, bakırın yaraları iyileştirdiğini, bu tür ipliklerin normal ipliğin iki katı katma değer bıraktığını savundu.

Freshpa adlı anti bakteriyel ipliklerin özellikle asker çoraplarında kullanıldığını ifade eden Bozdemir, Atateks olarak ARGE yatırımlarının 7-8 milyon doları bulduğunu kaydetti.

YAZ AYLARINDA DA DERİ CEKET GİYİLEBİLECEK

Desa Deri'nin geçtiğimiz yıl çalışmaları tamamlanan su geçirmez deri koleksiyonu şu an satışa sunulurken, Desa'nın çalışmaları arasında yıkanabilir deri üretimi de bulunuyor.

Yaz aylarında kullanıma uygun hafif deri koleksiyonu satışa çıkacak olan Desa Deri, 390-440 gram aralığında değişen ceketlerden oluşan bu koleksiyonla yaz aylarında da deri ceket giyilebilmesini sağlayacak.

Haberin Devamı

Düzce Fabrikasındaki ARGE bölümünde derinin üretim aşamasında katma değer sağlayarak üretilen ürünlerin daha kolay kullanımını hedefleyen Desa Deri'nin TÜBİTAK ve İstanbul Teknik Üniversitesi Öğretim üyeleri ile de yaklaşık 9 aydır süren bir işbirliği var. Desa Deri'nin TÜBİTAK'a sunduğu projenin sadece proje maliyeti 3,2 milyon dolar.

İSTANBUL ÇORAP HER YIL 250 ÇEŞİT YENİ ÜRÜN TASARLIYOR

Parizien, Müjde ve Müjdelux çorap markalarıyla tanınan İstanbul Çorap Grubu ise 2000'li yıllarda kozmetiği bacağa taşıdı.

Teknik tekstil konusundaki çalışmalarını Avrupalı iş ortaklarıyla 2000 yılından beri sürdüren İstanbul Çorap Grubu, 2002 yılında “Clinique” ismiyle anti-selülit, nemlendirici ve anti-bakteriyel çorapları piyasaya sürdü. Bu ürünler dünyada teknik tekstilin tıp dışında yapılan ilk uygulamaları olarak sayılıyor.

İstanbul Çorap Grubu, ürün geliştirme ekibiyle her yıl yaklaşık 250 çeşit yeni ürün tasarlıyor ve bunlardan bir kısmı da teknik tekstil araştırmaları kapsamında oluşturuluyor.

Daha önce sağlık alanında kadın çorabında anti bakteriyel, selülit önleyici ve nem dengeleyiciyi ürünler gerçekleştiren İstanbul Çorap Grubu, kadın çorabında ipliği kendisinin üretmesi nedeniyle ek avantajları da bulunuyor.

İstanbul Çorap Grubu, kadın çorabında elyafın vereceği ek yapılarla daha fonksiyonel ürünler üzerinde çalışıyor ve bunu öncelikle iç piyasaya sürecek.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!