GeriKelebek Acele edin
Paylaş
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Yorumlar
    0
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Acele edin

Sicaklari beklerken, vucudunuzda az miktarda fazlalik oldugunu dusunuyorsaniz, basit kurallari uygulayarak, onlardan kolaylikla kurtulabilirsiniz. Ozellikle bes kilo vermek isteyenler, asagidaki rehberin ipuclarina gozatarak, yazlik giysilere bugunden hazirlanabilirler.

Kendinizi test edin. Ornegin, kahvalti veya ogle yemegini yemezsem, daha cabuk zayiflarim diye dusunuyorsaniz, bu dogru degil. Ogun atladiginizda, metabolizmanin calisma hizi da dusuyor, dolayisiyla yakilan kalori miktari da azaliyor. Eger bir kalori, bir kaloridir deyip, siki hesaplar yapiyorsaniz, kendinizi yoruyorsunuz demektir. Ornegin pirzolanin kalorisi, makarnadan dusuktur ama yagi nedeniyle daha cok kilo almaniza neden olur. Disarida yemek yerken, zayiflayamayacaginizi dusunuyorsaniz yine yaniliyorsunuz. Artik tum lokantalarda kilo vermenize yardim edecek yiyecekler bulunuyor. Saunaya gitmek sadece su kaybetmenize neden olur, yaglardan kurtulamazsiniz. Egzersiz mutlaka yapmalisiniz.

Gercekci bir hedefiniz olmali. Vucudunuzun yapisina uygun olarak, ne beklediginizi tespit etmelisiniz.

Hazirladiginiz porsiyonlar cok onemli. Kendinize karsi durust olun, ornegin yaptiginiz rejimde esmer undan yapilmis bir parca kek oneriliyorsa, dilim her zaman yediklerinizden daha buyuk olmamali.

Yiyecekleri satin aldiginiz kaplarda veya paketlerde yemeyin. Farketmeden cok fazla tuketebilirsiniz. Kucuk tabak, kase ve bardak kullanin. Salata tabagini, aksam yemeklerinde servis tabagi olarak kullanan insanlar arasinda yapilan bir arastirmaya gore, bu insanlarin yuzde 70'i sadece tabaklari degistirerek, kilo kaybetmisler.

Duzenli yemeginizi yiyin. Iki ogun arasindaki zaman bes saatten fazla olmamali. Sebze, lifli yiyecekler, meyve her zaman sofranizda bulunsun.

SEKERDEN UZAK DURUN

Her yarim fincan seker, 400 bos kalori anlamina geliyor. Eger sekerden vazgecerseniz, dortte bir oranindaki kalori miktarini hemen azaltabilirsiniz. Alternatiflerini dusunun, aci, tarcin, vanilya gibi secenekleri kullanin. Ancak elinizdeki tarif nedeniyle, ornegin kek pisirirken, mutlaka ihtiyac duyuyorsaniz, iki tatli kasigindan fazla kullanmamaya gayret edin. Bali unutun. Sekerden cok daha fazla kaloriye sahip.

Alisverise gittiginizde, etiketleri okumayi aliskanlik haline getirin. Satin aldiginiz urunun icerigini kesfedin. Enerjik ve tok oldugunuz anlarda alisveris yapin.

Koyu renkli baliklar, beyaz etlilerden daha yuksek kaloriye sahip.

Cok sebze yemeniz gerekiyor. A vitamini yonunden zengin olan sebzeler, havuc, patates, domates, brokoli, kavun, ispanak. C vitamini yonunden zengin olan sebzeler, greyfurt, kiwi, brokoli, portakal, biber, kabak, cilek, karnabahar.

Kullanacaginizdan fazla sebze almayin. Sebzeleri taze tuketmeye gayret edin. Sebzeleri soymadan pisirin. Pisirene kadar sebzeleri dogramayin, rendelemeyin, parcalamayin.

Yemekten sonra tatli yemeyin.

Hayir demeyi ogrenin. Ikram edilen herseyi yemeyin.

Tansiyonunuzu takip edin

Eger hipertansiyondan mustaripseniz ve ilac almaktan hoslanmiyorsaniz, Amerikan Ulusal Saglik Enstitusu'nun hazirlamis oldugu programa gozatabilirsiniz. Tansiyonunuzu duzenli olarak takip etmelisiniz. Eger zaman zaman ilac almak istiyorsaniz, dozunu mutlaka doktorunuza sormalisiniz. Cunku yuksek veya az doz tehlikeli olabilir.

Sigara icmeyin.

Kilo almamaya calisin eger fazlaniz varsa verin.

Alkolden vazgecmeniz gerekmiyor ancak sinirli icmeye calisin.

Duzenli egzersiz yapin, haftada bes gun 30-45 dakika egzersiz yapmaya gayret edin.

Sodyumu yuksek besinlerden uzak durun. Ozellikle konserve edilmis yiyecekleri tuketmeyin.

Yeterli potasyumu aldiginiza emin misiniz? Gerekiyorsa, potasyum tableti kullanmalisiniz.

Beslenme duzeninizin icinde kalsiyum ve magnezyuma yer verin. Eger yeterince almadiginizi dusunuyorsaniz, mutlaka ilaclarla takviye etmelisiniz.

Aldiginiz ilaclari kiyaslayin. Vucudunuz icin en ideal olan ilaci bulmasini, doktorunuzdan isteyin.

Bu konuda daha fazla bilgi isteyenler icin Internet adresi, http://www.amhrt.org

Meme kanseri risk

Eger cok merak ediyorsaniz, meme kanserine yakalanma riskinizi hesaplayabilirsiniz. Amerikan Kanser Birligi'nin hazirladigi bu testin, size uygun olan maddelerinin yanindaki rakamlari toplayin ve degerlendirmeyi okuyun.

Yasiniz 35'in altindaysa; 10 puan;

35-39 yaslari arasindaysaniz; 20 puan;

40-49 yaslari arasindaysaniz; 50 puan;

50 veya daha yasliysaniz; 90 puan;

Memelerinizle ilgili bir hastaliginiz olduysa; 10 puan;

Akcigerlerinizde bir problemle, kistle karsilasildiysa; 15 puan;

Daha once meme kanseri teshisi koyulduysa; 100 puan;

Gectigimiz yil icinde bir doktor elle meme muayenesi yaptiysa ve mammogram cektirdiyseniz:-25 puan;

Mammogram cektirmediyseniz, doktora da gitmediyseniz; 0 puan;

30 yasindan once bebek sahibi olduysaniz; 10 puan;

30'dan sonra bebek sahibi olduysaniz; 15 puan;

Eger hic hamile kalmadiysaniz; 20 puan;

Her ay kendi kendinizi muayene ediyorsaniz:-10 puan;

Duzenli muayene etmiyorsaniz; 0 puan.

Degerlendirme: Kendinize verdiginiz puanlari toplayin. 100'un altindaysa; meme kanserine yakalanma riskiniz dusuk. 100-199 puan arasindaysa; meme kanserine yakalanma riskiniz ilimli duzeyde. Ne cok fazla, ne cok az. 200 ve yukarisindaysa; meme kanserine yuksek oranda yakalanma riskiniz var.


Yorumları Göster
Yorumları Gizle