66 yıllık ayakkabı markası, ceket kürk, panço satmaya baÅŸladı

Güncelleme Tarihi:

66 yıllık ayakkabı markası, ceket kürk, panço satmaya başladı
OluÅŸturulma Tarihi: Eylül 03, 2005 00:00

Adını Saraybosna’daki bir tepeden alan Hotiç markası yeni açılımlar yapıyor. Tasarım sorumlusu Selin Hotiç artık dünyada yalnızca ayakkabı satan bir markanın kalmadığını söylüyor. Bu yüzden koleksiyonlarını geniÅŸletmiÅŸler. Yeni sezonda pançodan atkıya, cüzdandan eldivene, kolyeden küpeye, kürkten deri cekete kadar birçok ürün satacaklar.Adettendir; Türkiye’de ayakkabı markalarının tasarımcısı, firma sahibinin karısıdır. Åžirket kurulurken görevler bölüşülmüştür. Erkek ticaretle, kadın tasarımla ilgilenir. Hotiç’teki durum görünüşte buna benziyor ama aslında çok farklı. Selin Hotiç, ÅŸirkete 10 yıl önce tasarımcı olarak girdi. Marmara Ãœniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Heykel Bölümü’nden mezundu. GeçmiÅŸte Gön Deri gibi markalar için tasarım yapmıştı. Hotiç için ilk tasarımı bir çanta koleksiyonuydu. Çantalar çok satılınca kadroya geçme teklifi aldı. Selin Haktanır altı yıl sonra, 2001’de Serdar Hotiç’le evlendi. Selin Hotiç oldu. Åžimdi tasarım departmanının başında. Klasik Hotiç koleksiyonunu tasarlıyor ve 11 kiÅŸilik ekibi yönetiyor. ‘Çağı yakalamak için genç bir ekiple çalışıyorum. Yeni mezun tasarımcıların heyecanına bayılıyorum’ diyor. Hotiç giyen kadını şöyle tanımlıyor: ‘Çalışan, dinamik, aktif ve ÅŸehirli.’ Bu kadınlar gündüz iÅŸe giderken giydiÄŸi ayakkabıyla, geceye devam etmek istiyormuÅŸ. Hotiç koleksiyonunu ana hatlarıyla üçe ayırmak mümkün. Birinci grupta en klasik ayakkabılar var. Rahat topuk, rahat burun! Ä°kinci grup trendy ile klasik arası. Üçüncü grubun ismi ‘Fashion’. Yani moda olan neyse o grupta bulabiliyorsunuz. Fashion koleksiyonu için son iki yıldır olduÄŸu gibi bu yıl da Yazbükey tasarım yaptı.EL ÖRGÃœSÃœ SARIYERLÄ° KADINLARDAN Hotiç 2005-2006 sonbahar-kış koleksiyonundan sonra yalnızca bir ayakkabı markası olarak anılmayacak. Aksesuvar koleksiyonlarını çok geniÅŸlettiler. Çanta, kemer, cüzdan, takının yanı sıra deri ceket, kürk, panço, atkı da üretiyorlar. Selin Hotiç detayları şöyle anlatıyor: ‘Ciddi bir el iÅŸi örgü koleksiyonumuz var. Pançolar, atkılar, tozluklar... Hepsini Sarıyer’de evde çalışan kadınlar yapıyor. Sarıyer’in yarısı bize çalışıyor.’ Selin Hotiç koleksiyonu hazırlarken Anadolu ve Osmanlı kültüründen esinlendiÄŸini söylüyor. ‘Kültürümüzün yüzyıllar önceki öğeleri yeniden moda oldu. Kadife mesela. Ortaçağın at figürlerini gotik tarzı ile birleÅŸtirdim. El boyaması keçeler kullandım. Çizme ve çantalardan halat sarkıyor. El örgüsü desenlerini Konya bölgesinden aldık. Bugünün renkleriyle ördürdük.’ MANKEN POZLARINDAN SIKILMIÅžTIK Cansu Dere ile Mehmet Günsür’ün buluÅŸmasını Selin Hotiç şöyle anlatıyor: ‘Markayla özdeÅŸleÅŸecek bir erkek aradık. Ağırlık verdiÄŸimiz erkek koleksiyonunun görünmesini istiyorduk. Mehmet’in yüzü Batı’ya dönüktü, oyuncuydu ve ortalarda deÄŸildi. Karakteriyle, duruÅŸuyla Hotiç erkeÄŸi olabilirdi. Son dönemde Cansu Dere de oyuncu kimliÄŸiyle ön plana çıktığı için uygun düştüler. Manken pozlarından sıkılmıştık. Mimik kullanabildikleri için onlarla çalıştık. Ayrıca Mehmet’le Cansu ten ve fizik olarak birbirlerine çok benziyor, çok yakışıyorlar.’ Mehmet Günsür: Kaşı gözü bilmem, biz ten olarak benziyoruz Cansu Dere: AÅŸk dedikodularının üstesinden geliriz Hotiç size marka yüzü olmanızı teklif ettiÄŸinde aklınızdan neler geçmiÅŸti? Cansu: Türkiye’de her sezon kampanya yapan marka sayısı çok az. Hotiç’in daha önce gerçekleÅŸtirdiÄŸi kampanyalar etkin ve baÅŸarılıydı. Markayı uzaktan uzaÄŸa beÄŸenerek takip ediyordum. Teklif geldiÄŸinde çok tereddüt etmedim.Mehmet: Selin ve Serdar’la yıllardır tanışırız. Benim kafamda böyle bir ÅŸey yoktu. Teklif ettiler, oldu. Birlikte poz vereceÄŸinizi öğrenince neler düşündünüz? a- Eyvah ÅŸimdi hakkımızda aÅŸk dedikoduları çıkartacaklar.b- Acaba kasıntı bir tip midir? c- Ya yanımda eÄŸreti durursa? d- Yakışıklı çocuk / Güzel kız canım, bence bu iÅŸin üstesinden gelir. Cansu: Mehmet’i önceden tanıyordum, arkadaÅŸtık. Tabii ki ‘a’ şıkkı aklıma geldi. Birlikte üstesinden gelebileceÄŸimizi düşündüm. Mehmet, aktör. FotoÄŸrafların farklı olacağından emindim. Onunla çalışmak çok rahat ve eÄŸlenceliydi.Mehmet: Cansu’yu güzel, tatlı ve sevimli buluyorum. Bir araya gelmenize kim karar verdi? Aynı menajerle çalışmanın dışında ortak noktanız var mıydı? Cansu: Hotiç’in aklında Mehmet Günsür hep vardı. Bana da bir önceki sezon için teklif etmiÅŸlerdi. Bir anda denk geldi. AyÅŸe Barım’ın menajerimiz olması da avantajdı tabii.Mehmet: Bizi bir araya getirmek AyÅŸe Barım’ın fikriydi. Zaten onun ofisinde tanışmıştık. Hotiç yaz fotoÄŸraflarından sonra kış fotoÄŸraflarını da sizinle çekti. Mükemmel uyum yakalandı mı dersiniz? Cansu: Ben çok mutluydum. Zaten ilk kampanya için konuÅŸulurken muhakkak iki sezon olmasının daha etkin olacağına ortak karar verilmiÅŸti. Aslında biliyorduk kışı da çekeceÄŸimizi... Kış kampanyası bence çok iyi oldu. Ayrıca biz başından beri uyumluyduk. Mehmet: Eee tabii zaten yaz sezonundan idmanlıydık. Çekimlere çok iyi konsantre olduk. Sizi ilk kez yan yana görmemize raÄŸmen fotoÄŸrafları hiç yadırgamadık. Bize samimi geldi. Ä°ÅŸin sırrı nedir? Birbirinize benziyor olabilir misiniz? Ten? KaÅŸ? Göz? Mehmet: Kaşı, gözü bilmem ama biz ten olarak benziyoruz. Ama daha da ötesinde ikimiz de çok doÄŸalız. DoÄŸallığımız ve arkadaÅŸlığımız fotoÄŸraflara yansıdı. Cansu: Fiziksel benzerlik önemli ama dost olmamızın da faydası büyük. Çok rahat çalıştık. Mehmet Günsür oyunculuktaki baÅŸarısını bu iÅŸe de yansıttı. Günlük hayatınızda Hotiç giymeye baÅŸladınız mı? Yoksa iÅŸ ile hayatı birbirine karıştırmıyor musunuz? Cansu: Showroom’dan ürün seçmek gibi bir lüksüm oldu. Bazı modelleri keyifle giyiyorum. Ayrıca bu sezon oynadığım Güz Yangını adlı dizinin çekimlerinde Hotiç ayakkabılarını kullanıyorum. Mehmet: Evet bir tane Hotiç ayakkabım var... Şık bir kıyafetin altına giyilecek türden. Ama o şık kıyafeti yılda bir kere giyiyorum. Sizce daha kaç sezon Hotiç için poz verebilirsiniz? Mehmet: Bilmiyorum. Ä°nsanları sıkmak istemeyiz. Cansu: Markayla özdeÅŸleÅŸmek zaten zaman alıyor. Seçim markanın pazarlama stratejileriyle de alakalı. Belki önümüzdeki sene de olabilir.Hotiç ile anlaÅŸmanız bittikten sonra bir boya ya da sucuk firmasından teklif alsanız kabul eder misiniz? Cansu: Åžu anda daha geniÅŸ kapsamlı olarak OPET kampanyasında yer alıyorum. Marka ve kampanyanın içeriÄŸi benim için çok önemli. Mehmet: Reklamı pek sevmesem de, çok zevkli olduÄŸunu söylemeliyim. Markayı sevdiÄŸim sürece o markanın yüzü olabilirim. Ne markası olduÄŸu pek önemli deÄŸil, sevmem önemli. Ama reklam filminde oynamak istemiyorum. Mehmet Bey, bundan sonra meslek hanenize model diye yazılır mı dersiniz? - Yanına bir ÅŸey yazmaya gerek yok, oyuncu milleti her ÅŸeyi yapar.Peki fotoÄŸraflarınızın billboard’lara çıkması, adınızın marka ile anılması nasıl bir his? - Enteresan bir his... Gerçi ben yurtdışında yaÅŸadığım için pek görmüyorum o reklamları. Ä°stanbul’da rastlarsam güzel duygular hissediyorum. Çekim anını hatırlıyorum. O günü, konuÅŸmaları, gülüşmeleri falan. BLAZER CEKET HEM DE DERÄ°Hotiç’in erkek koleksiyonu bu sezon yaklaşık 120 parça. Kadın koleksiyonu kadar iddialı ürünler var. Yılan ve kroko baskılı ve eskitilmiÅŸ görünümlü derilerle tasarlanmış motosiklet botları göz alıyor mesela. Binici çizmeleri, yürüyüş ayakkabıları için farklı modeller var. Takım elbise ile kullanılabilecek ayakkabı koleksiyonu geniÅŸ. Erkek koleksiyonunun aksesuvarları kemer, cüzdan, anahtarlık ve trok detaylı deri bileklikler. Deri blazer ceketler ise koleksiyonun tamamlayıcısı.SÄ°VRÄ° BURUNLAR ÇOÄžUNLUKTA Hotiç’in kadın koleksiyonu tam 220 model. Yılan ve timsah baskılı derilerle çeÅŸitlendirilen siyah, kahve, koyu dore ve bakır renkleri öne çıkıyor. YeÅŸil, mor, kahve ve tonları, eskitilmiÅŸ efektli deriler, balık sırtı ve baskılı kumaÅŸlar da kullanılmış. Selin Hotiç, ayakkabı burunlarında tercihini sivriden yana kullanmış. Koleksiyonda yuvarlak hatlı formlar da yok deÄŸil. Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!