GeriKelebek 5 maddede Elif Cığızoğlu tarzı
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Yorumlar
    0
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

5 maddede Elif Cığızoğlu tarzı

5 maddede Elif Cığızoğlu tarzı
refid:26296135 ilişkili resim dosyası

Kendi markasını yaratarak sivrilen, Aşk-ı Memnu’da Nebahat Çehre ve Beren Saat’i de giydirince yıldızı parlayan Elif Cığızoğlu, geçen yıldan beri Network Kadın Koleksiyonu’nun da tasarımcısı. Tasarımcıyı 5 maddede çözümledik.

1-Risk alıyor
“Bence biz tasarımcıların en önemli görevlerinden biri müşterinin gözünü eğitebilmek” diyor Elif Cığızoğlu. Koleksiyonlarını Avrupa’daki yeni formları, yeni dokuları, yeni stilleri Türkiye’ye getirebilme temeliyle tasarlıyor. Çok fazla hayal kırıklığına uğramadığını da biraz şaşırarak anlatıyor: “İlk sezon tasarladığım astarsız etekler deneysel formlar bile satılmış. Önemli olan doğru alıcıya ulaşmak sanıyorum. Ama yine de defile koleksiyonlarım çok sattı desem yanlış olur. Onlar eninde sonunda şov parçası. Amacım işçilik göstermek ve yaratıcılığımın nereye gidebildiğini anlatmak. Benim asıl müşterim özel dikim için geliyor. Kişiye özel gece kıyafeti ve gelinlikte çok yoğun çalışıyoruz. Sezonluk gardıroplar hazırlıyoruz.”

2-Kaliteden vazgeçmiyor
Markası 8 yaşında. Tasarımcı ilk günden beri en kaliteli kumaş, en kaliteli aksesuar kullanıyor: “Ne tasarlarsanız tasarlayın en iyi kumaşı kullanmadığınız sürece o tasarımın ruhunu veremezsiniz, kol formunuz bile oturmaz.”

3-Markasının temeli istikrar
Koleksiyonların hiçbiri diğerinden alakasız değil. Her tasarımına imzasını atıyor. Ticari kaygılara yenilmemek ilk gün kendine verdiği sözlerden biriydi. Bu yüzdendir ki modadan az biraz anlayanlar bile elbiselerinden birini gördüğü zaman “Bu Elif Cığızoğlu olmalı” diyor.

4-Fashion Week’e katılmıyor
“Fashion Week’in şu anda oturduğu yeri çok seviyorum ama ben her zaman bir tık dışarda olmayı tercih ettim. Çünkü Fashion Week’lerin 800-1000 kişilik kalabalıklarının faydasına inanmıyorum. Sizin bir tasarımcı olarak yapmanız gereken doğru müşteriyi, doğru basını çağırıp koleksiyonunuzu göstermek. 1000 kişiyi çağırmak demek artık yoldan geçeni çağırmak oluyor. Biraz daha küçük gruplar içinde alıcı kitleye yapmayı tercih ediyorum” diyor. Hal böyle olunca daha özgür olabildiğini anlatıyor. Kendi alanını yaratma duygusunu hiçbir şeye değişmiyor.

5-Avrupa hayali kuruyor
Elif Cığızoğlu’nun bir sonraki adımı Avrupa. Ama oradaki önceliği de Fashion Week’ler değil. Doğru showroom’larla işbirliği yaparak yol almayı planlıyor.

Yorumları Göster
Yorumları Gizle