Kış ayları sağlıklı ve zinde geçsin

Hürriyet Haber
15.12.2017 - 16:14 | Son Güncelleme:

Açılan iştahlar, yavaşlayan bir metabolizma, daha fazla enerji isteği, soğuk algınlığıyla savaş derken kış ayları bazen çok zorlu geçebiliyor. Oysa beslenmenizde dikkat edeceğiniz birkaç ipucuyla sağlığınızı güçlendirmek ve soğuk kış aylarını keyifli hale getirmek mümkün. Diyetisyen Oya Neva Demirkol, kış aylarında beslenmenizde dikkat etmeniz gerekenleri sıraladı.

  • Kışın en değerli içeceği su: Kış aylarında daha fazla sıcak içecek tüketmek isterken suyu fazlasıyla geri plana atıyor olabilirsiniz. Oysa hiçbir içecek suyun yerini tutmadığı gibi çay, kahve gibi içeceklerin yüksek tüketimi vücuttan daha fazla sıvı atılmasına sebep olur. Sağlıklı çalışan bir metabolizma, düzenli çalışan bir sindirim sistemi ve zinde bir vücut için günde 2,5-3 litre su tüketimini ihmal etmeyin.

  • Kahvaltı yapmadan asla: Kahvaltısız güne başlayan bir vücut, benzinsiz sürülmeye çalışan bir arabaya benzer. Arabaya yakıt koymadan gitmesini bekleyemeyeceğiniz gibi sürmeye çalışmanın da arabaya zarar verebileceğini bilirsiniz. Vücudunuzu da aynen bu şekilde düşünün. Sabah güne zinde başlamak için mutlaka sağlıklı bir kahvaltı yapmaya özen gösterin. Tam tahıllı ekmek, peynir ve yeşilliklerle lezzetli bir tost hazırlayabileceğiniz gibi yağsız süt/yoğurt, yulaf ve mevsim meyveleriyle pratik ve keyifli bir kahvaltıyla güne başlayabilirsiniz. Kahvaltı yaparak güne başlamak buz gibi kış aylarında konsantrasyonunuzu toparlamanıza, bağışıklığınızın güçlenmesine ve diğer öğünlerde iştah kontrolüne yardımcı olacaktır.

    Kış ayları sağlıklı ve zinde geçsin

    Ara öğün yapmayı ihmal etmeyin! Metabolizmanızı canlı tutmak ve vücuda ihtiyacı olan enerjiyi vermek için sadece ana öğünler yeterli değil. Kaliteli ara öğünlerle beraber hem iştahınızı kontrol altına alabilir hem de kan şekeri dengenizi çok daha kolay sağlayabilirsiniz. Aralarda tüketeceğiniz çiğ badem, fındık, ceviz, yer fıstığı gibi sağlıklı yağ kaynakları veya vitamin-minerallerle dolu kuru ve taze meyveler sayesinde bu kış çok daha enerjik geçecek!

  • Haftada 2-3 gün balık: Sağlıklı bir kış ayı geçirmek istiyorsanız omega-3’ün en değerli kaynaklarından biri olan balığa sofralarınızda yer vermenin tam vakti! Kalp sağlığının korunması, yağ yakımının artırılması, bağışıklığın güçlendirilmesi gibi benzersiz faydalara sahip omega-3 sayesinde hastalıklardan korunabilir ve vücudunuzun formunun korunmasına yardımcı olabilirsiniz.
  • Her öğünde 1 kase salata: Kış aylarının soğuk ve gri geçmesi sofralarınızın da aynı şekilde geçeceği anlamına gelmez. Her öğünde en az 1 kase salata ile sofralarınızı lezzetli ve renkli bir hale getirebilirsiniz. Roka, maydanoz, dereotu, havuç, turp, ıspanak, kırmızıbiber, lahana gibi sebzeler yüksek vitamin-mineral içerikleriyle vücudunuzun hastalıklara karşı korunmasına yardımcı olurken, yüksek lif içerikleriyle de sindirim sisteminizin düzenli çalışmasına da destek olacaktır.
  • Baharatların gücüne güvenin! Bu zamana kadar baharatları kullanmakta biraz çekindiyseniz artık mutfağınızı onlara açmanın vakti geldi! Tatlarıyla olduğu kadar yararlarıyla da sizi büyüleyecek zencefil, zerdeçal, karabiber, pul biber, kimyon, sumak, nane, kekik gibi baharatları yemeklerinizde, salatalarınızda kullanarak bağışıklığınızı güçlendirebilir ve kış hastalıklarına karşı koyabilirsiniz. Bu baharatların yüksek antioksidan içerikleri sizi sadece soğuk algınlığı, grip gibi hastalıklara karşı değil, aynı zamanda uzun dönemde kanser, diyabet gibi birçok hastalığa karşı korumaya da yardımcı olur.

    Kış ayları sağlıklı ve zinde geçsin

  • Probiyotikleri dost edinin: Sağlıklı bir vücudun sırrının sağlıklı bir sindirim sistemi ve mikrobiyota olduğu bir gerçek. Beslenmenizde probiyotik yoğurt, kefir gibi besinlerin düzenli tüketimini sağlayarak bağırsağınızdaki dost bakterilerin sayısını ve çeşitliliğini artırabilirsiniz. Böylece daha sağlıklı bir sindirim sistemini garantileyebilir, bağışıklığın güçlendirilmesine yardımcı olursunuz. Elbette güçlü bir bağışıklık sistemiyle kış aylarında hastalıklara “dur” demek ve daha enerjik olmak çok daha mümkün hale gelecektir.

    Beslenmenin hayatınızdaki önemi tartışılmaz. Bu yüzden sağlığınızı güçlendirmek adına bütün mevsimlerde olduğu gibi kış aylarında da beslenmenize dikkat etmelisiniz. Ancak kış aylarında daha yoğun görülen soğuk algınlığı, grip gibi hastalıklardan korunabilmek için beslenmenizde daha çok dikkat etmeniz gerektiğini ve beslenme ile karşılayamadığınız zamanlarda doktorunuza/diyetisyeninize danışarak vitamin-mineral takviyesinin gerekli olabileceğini unutmamalısınız.

    Benzer bilgiler ve daha fazlası için 365gun.com’a tıkla.


    Sponsorlu İçerik

Sayfa Başı