GeriKelebek 25 ülkede yapılan araştırmaya göre yüz gerdirme ve botoks outcilt bakımı in
Paylaş
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

25 ülkede yapılan araştırmaya göre yüz gerdirme ve botoks outcilt bakımı in

Her yıl İtalya’nın Bologna kentinde düzenlenen uluslararası Cosmoprof Fuarı, kozmetik sektörünün en önemli fuarlarından biri. 2-5 Nisan tarihleri arasında 37.’si gerçekleştirilen fuarda, güzellik ve kozmetik alanındaki yeni trendler, önemli gelişmeler ilk kez duyurulup, basına tanıtılıyor. Bu yıl bir de araştırma sonucu açıklandı fuarda.Cosmoprof 2001 sırasında kurulan Dünya Güzellik Araştırmaları birimi, 25 ülkedeki araştırmalarında elde ettiği sosyo-kültürel güzellik anlayışına ilişkin verileri duyurdu. Sonuçlara bakılırsa bugünün insanı artık güzellik denince ruh ve bedeni bir arada algılıyor. Bu nedenle de SPA’lar ve spor salonları sosyalleşme ortamları olarak öne çıkıyor. Arkadaşlarla iş sonrası gidilen spor salonlarında buluşuluyor. İnce ve sağlıklı bir vücuda sahip olmak için bol bol spor yapılırken, SPA’larda vücut ve akıl arasındaki uyum sağlanmaya çalışılıyor. Bunun için Doğu’nun meditasyon yöntemlerinden de faydalanılıyor. Biz de bünyesinde Max Factor, Pantene, Wella ve Olay gibi markaları barındıran Procter & Gamble’ın Cilt Bakım Ürünleri Başkan Yardımcısı Gina Drossos ile piyasadaki kozmetik ürünleri ve etkileri üzerine konuştuk.Kadınlar sonsuz gençlik ve güzellik peşinde koştukça, kozmetik teknolojisi de her geçen gün ilerliyor. Gençlik vaat eden kremler, serumlar hatta kozmetik haplar var. ABD’de kişinin genetik haritasına bakılarak özel bakım kremleri üretiliyor. Sırada ne var, kozmetik teknolojisi nereye gidiyor?- Sorunuzu birkaç şekilde cevaplamak mümkün. Gelecek planlarımızı belirleyen iki etken var. Biri tüketici ve onun istekleri. Artık kadınlar yaşlanmaya karşı kendilerine sunulan alternatifler hakkında daha fazla bilgililer. Ortalama bir kadın serum nedir, haplar ne işe yarar, estetik cerrahi ne durumda, hepsini biliyor. Beklentileri de çok yüksek artık kadınların. Yaptığımız son araştırmalardan birine göre kadınların yüzde 80’i ‘Cildinizin daha genç görünmesini ister miydiniz?’ sorusuna evet diyor. Buna karşılık kadınların yüzde 90’ı yüz gerdirme ve veya Botoks gibi müdahalelere tamamen karşı. Bu da bizi büyük bir mücadele içine sokuyor. Yeni geliştirdiğimiz bir krem var. Bilim adamlarımız cildin yaraları nasıl kapattığını inceledi ve bu ürünü yarattı. Amino-peptid içeriyor ve aynı yöntemle çalışıyor. Kırışıklıklar üzerinde etkisi büyük. Bizi yönlendiren diğer bir etken ise iç ve dış güzellik arasındaki bağlantı. Sağlıklı bir beden sağlıklı bir cilde sahip olur. Bu yediklerinizle de ilgili.Cilt bakım ürünleri gittikçe kafa karıştırır olmaya başladı. Kırışıklık için, sağlıklı görünüm için, berrak cilt için, nefes alan cilt için farklı ürünler var. Bunları tek üründe toplamak mümkün değil mi? Tuvalet masalarının üzeri krem kutularıyla dolmaya başladı da...- Farklı ihtiyaçları olan kadınlar ve farklı ciltler olduğu sürece bu pek mümkün değil. Bazı kadınlar tek bir krem kullanarak her şeyin çaresine tek seferde bakmak istiyor. Bazıları da örneğin güneş lekelerim yok olsun, ama kırışıklık gibi bir derdim yok diyor. Bir de aynı amaca hizmet eden, sunumu farklı olan ürünler var. Örneğin piyasada kırışıklıklara karşı krem, serum veya hap bulmak mümkün. Neden aynı amaca hizmet eden farklı ürünler üretiliyor?- Bunun sebebi de farklı ciltler ve farklı ihtiyaçlar. Bir ürünü satın almadan önce hangisinin size en uygun olduğunu bilmeniz gerekir. Hepsinin amacı aynı ama etki etme yöntemleri farklı. Avrupa’da kadınlar günlük bakım için ağırlıklı olarak kremleri tercih ediyorlar. Daha yoğun ve tedavi edici bir bakım gerekiyorsa serumlar öne çıkıyor. Haplara karşı mesafeliler. Yaşlanmaya veya kırışıklıklara karşı kullanılan ürünlere başlama yaşında bir düşüş var mı? Kadınlar kırışıklıkları sanki daha erken dert etmeye başlıyor gibi.- Evet haklısınız, düşüş var. Bir de bölgelere göre neyin yaşlılık belirtisi olduğu değişiyor. Asyalı kadınlar cildinin yaşlandığını ancak güneş lekesi de denen yaşlılık lekeleri çıkmaya başladığında anlıyor mesela. Avrupa’da bu artık yaşlılığın son belirtisi olarak kabul ediliyor. 50’li yaşlarda ortaya çıkıyor. Japonya, Çin ve Tayvan gibi ülkelerde ise güneş lekeleri 25 yaşından sonra görünmeye başlıyor. Avrupalı kadınlar eskiden yaşlanmaya karşı ürünleri 35 yaşında kullanmaya başlardı. Şimdi bu sınır 20’li yaşlara kadar düştü. Neden?- Çünkü kadınlar ciltleri konusunda bilinçlendi. Eskiden güneşin altında saatlerce yatardık. Artık bunun çok yanlış olduğunu biliyoruz. Çünkü yaşlılık bardağın dolması gibi bir şey. Taşana kadar bir şey anlamıyorsunuz. Ama son damla birdenbire yaşlanmayı ortaya çıkarıyor. Mesela güneş o bardağı yavaş yavaş dolduran etkenlerden biri. 15 yaşında cilde uygun bir nemlendirici ve temizleme ürünü kullanmaya başlamak lazım. Artık erkekler için de yoğun biçimde cilt bakım ürünleri üretiliyor. Bunların kadınlar için olanlardan farkı var mı? Yoksa değişen sadece ambalaj mı?- Bazılarının gerçekten de kadın ürünlerinden bir farkı yok. Ancak erkek cildi kadından çok farklı. Daha kalın, daha yağlı ve daha iri gözenekli. Buna karşılık kadınlardan daha az kırışıklıkları var. Bu nedenlerle ürünlerin farklı olması gerekiyor. Erkeklerin şansı her gün tıraş oluyor olmaları. Böylece ciltlerini sürekli yeniliyorlar. Bu nedenle yaşlanmaya karşı ürünleri kadınlardan daha geç kullanmaya başlayabilirler.