GeriKelebek 200 milyon dolarlık şov
Paylaş
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Yorumlar
    0
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

200 milyon dolarlık şov

200 milyon dolarlık şov
refid:17131185 ilişkili resim dosyası

Bu yıl 83. kez verilecek Oscar ödülleri bu akşam sahiplerini bulacak.

Herkes adaylardan hangilerinin seçileceğini konuşadursun, tüm bunların ardında çok büyük emek ve yatırımlar dönüyor. Hazırlığın sadece ilk aşaması 15 milyon dolara mâl oluyor. İşte dev organizasyonun perde arkası...

Bu yıl 83’üncüsü gerçekleşecek Oscar ödül töreninin, yani ödül olarak verilen heykelcikle ilgili bölümün ilk aşaması Akademiye yaklaşık 15 milyon dolara mâl oluyor. Üstelik bu rakamda sponsor harcamaları, televizyon yayın hakları, organizasyon giderleri bulunmuyor. Yani, sadece büyük şölen için hazırlık döneminde  harcanan para.

Bu miktar şöyle bölünüyor:

Yüzde 37.1’i reklam kampanyası: Televizyonlara, radyolara spot, web sitelerine ilan, yapımcılık ve grafik harcamaları. Yüzde 25’i DVD teslimi: Aday adayı her film 5808 jüri üyesine teker teker acele posta servisi ile ulaştırılıyor. Yüzde 12.5’i tanıtım organizasyonları: Kokteyller, basın bültenleri, park ve güvenlik giderleri. Yüzde 12.5: Aday adayı filmlerin şirketleri adına tanıtımı için yapılan zorunlu gösterimleri.

KIRMIZI HALI 139 METRE

Tabii bir de Oscar ödül töreni galası için yapılan harcamalar var. Hollywood&Highlands Bulvarı’ndaki Kodak Tiyatrosu’nun Oscar ödül töreni gecesine hazırlanması da milyonlarca dolara mâl oluyor. Etrafı süsleyen dev Oscar heykelleri, törenin simgesi haline gelmiş 139 metre uzunluğundaki kırmızı halı, etrafı süsleyen ve Hollanda’dan özel olarak getirtilen çiçekler, bin beş elemandan oluşan özel güvenlik, 860 teknisyenin el emeği, 800 kadar limuzin kirası, ödül töreni sonrası resmi ve resmi olmayan balo, resepsiyon ve partiler... Geçen yıl 1100 adet Fransız şampanyası patlatılırken 950 kilo Maine ıstakozu tüketildi. Televizyon yayın hakları ile birlikte bu rakam 70 milyon dolara ulaşabiliyor.

Tüm bu yüksek rakamlara karşın Akademi cömertçe harcama yapabiliyor. Çünkü Oscar ödül töreni canlı yayın hakkı her 10 yılda bir ihale ile veriliyor. Şimdilik 2014’e kadar ABC televizyonunda. ABC kanalı Akademiye ödediği telif hakkı dışında tören öncesi, sırasında ve sonrasında yayınladığı reklamlardan elde ettiği gelirin yüzde 10’luk payı yine Akademiye devrediyor. Standart olarak 30 saniyelik bir reklam için bir milyon dolar alınıyor. Sadece ödül dağıtımı reklam kuşağında 17 kez dörder dakikalık reklam arası veriliyor.

66 ÜLKEDE CANLI YAYINLANIYOR

Bu yıl Oscar ödül töreni canlı yayını için Türkiye dahil 66 ülke başvuru yaptı. 69 ülke ise saat farkı nedeniyle törenin banttan yayın hakkını satın aldı. Paket olarak tek elden satılan canlı ve banttan yayın hakkı için ABC televizyon kanalı 138 milyon dolar elde ediyor. Oscar ödül töreninin dolaylı harcamaları ise ateşten gömlek.

Kodak Tiyatrosu’nu dolduracak 3334 ayrıcalıklı davetlinin giyim kuşam için pahalı markaları tercih etmeleri, değerli mücevherler ve takılarla görünmek arzusu artı kuaför harcamaları, konaklama ve ulaşım bütün bunlar toplanınca 15 milyon dolar ana harcamayla başlayan dünyanın en çekici ve en ilgi gören şovunun global maliyeti 200-215 milyon dolara ulaşabiliyor.

 


Yorumları Göster
Yorumları Gizle