GeriKobi Başarılı girişimlerin sırrı ne?
Paylaş
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Yorumlar
    0
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Başarılı girişimlerin sırrı ne?

Başarılı girişimlerin sırrı ne?

Günümüzde başarılı girişimciler herkese ilham veriyor. Peki başarılı girişimcilerin sırrının ne olduğunu biliyor musunuz?

Günümüzde adından söz ettiren ve örnek gösterilen başarılı girişimlerin arkasında pek çok etken bulunuyor. Deneyim, çalışmak, vazgeçmemek, bilgi gibi unsurlar bunlardan biri. Başarılı girişimlerin sırrı hakkında fikir sahibi olabilmek için tarihteki başarı öykülerine bakmak gerekiyor. Kişisel fikirlerle bu öyküler birleştiğinde ortaya yeni bir başarı örneği çıkabiliyor.

Kendinizin ve girişiminizin zayıf yönlerini tespit edin

Girişimcilik başta olmak üzere her konuda başarılı olabilmek için öncelikle kişinin kendini iyi tanıması gerekiyor. Bu bakış açısı ile girişim fikrinin zayıf yönlerini tespit etmelisiniz. Eğer yatırım aldıysanız, personel seçimi konusunda dikkatli olmalısınız. Her konuyu uzmanına bırakmak son derece önemli. Spanx şirketinin kurucusu Sara Blakely, girişimlerin büyümesindeki kilit faktörlerden birinin başarılı bir ekip çalışması olduğunu özellikle belirtiyor.

Yerinde ve doğru yatırım

Dünyanın önemli girişimcilerinden olan Sam Hogg ve Joseph Walla, başarıda finansal yatırımların çok önemli olduğunu belirtiyor. Başarılı bir şirket sahibi olmak için yerinde yatırımlar yapılmalı ve ihtiyaç olandan daha fazla yatırım desteği alınmalı. Yeterli maddi kaynağa sahip olmak, daha ilk adımda sizi kazanca götürecektir.

Pazar araştırması sağlam olmalı

Girişimcilerin yaşadığı en büyük sorunlardan biri de pazar hakkında yeterli bilgi sahibi olmama ve tecrübesizlik. Bu konuda sorun yaşamamak için yöneleceğiniz pazarı, hedef kitlesini, ekonomisini, ihtiyaçlarını ve daha pek çok teknik konuyu incelemek gerekiyor. Pazarda size yer olup olmadığını çok iyi analiz etmelisiniz.

Müşteri kazanımına yönelmek

Yatırımlarınızı kazançlı çıkarmanızı sağlayacak temel unsur müşteri. Bu nedenle müşterilerinize doğru araçlarla ulaşmanız gerekiyor. Ayrıca seçtiğiniz araç, hedef kitleniz tarafından da kullanılmalı. Bunun için Mail Chimp gibi e-posta pazarlama yazılımlarını kullanabilirsiniz.

İlk adımda cesur olun

Başarılı girişimlerin tarihine baktığımızda, şirket sahiplerinin ilk adımlarda büyük hayal kırıklıkları yaşadığını görürüz. Bu durum sizin de başınıza gelebilir. Steve Jobs'un Apple'daki görevinden kovulduğunu ancak onun vazgeçmeden Apple'dan daha büyük iki şirket kurduğunu unutmayın. Girişim aşamasında cesur olun ve hayallerinizden vazgeçmeden çalışmaya devam edin. Bu süreçte ne çok rasyonel ne çok hayalci olun. Meydana gelen hataların da telafi edilebileceğini unutmayın.


Yorumları Göster
Yorumları Gizle