KDV'siz alışverişin 10 günlük cirosu 6 trilyon

Hürriyet Haber
19.01.2002 - 00:00 | Son Güncelleme:

Yeni yılı KDV'siz alışveriş kampanyası ile karşılayan Gima, 10 günde 6 trilyon liralık ciro yaptı. KDV'siz alışveriş kampanyasının büyük talep gördüğünü söyleyen Gima Genel Müdürü Dengiz Pınar, tüm sektörleri KDV'siz alışveriş kampanyası yapmaya davet etti.KDV'siz alışveriş kampanyası ile tüketicilerin karşısına çıkan Gima, 10 günde ‘KDV yok’ kampanyasıyla 6 trilyon liralık ciro yaptı. 50 milyon lira ve üzeri alışverişlerde KDV'siz alışveriş imkanı sağlayan kampanya ile, 50 milyon ve üzeri alışverişler için verilen fiş adedi kampanya öncesine göre 4 kat arttı.Gima Genel Müdürü Dengiz Pınar, 7 Ocak'ta başlayan KDV'siz Alışveriş Kampanyası ile müşteri akınına uğradıklarını ve 10 günde 150 bin kişiye 6 trilyon liralık satış yaptıklarını söyledi.KDV Yok kampanyasında müşteri memnuniyetini esas aldıklarını ve kár marjından vazgeçtiklerini belirten Pınar, ‘‘KDV konusu son dönemde Türkiye'nin gündemine oturdu. KDV tartışmasına bir son koyarak, perakende sektöründe bir ilke imza attık ve sektördeki öncülüğümüzü pekiştirmek istedik. Tüm sektörleri KDV kampanyası yapmaya davet ediyorum’’ dedi.7 Ocak'ta tüm Gima mağazaları ile birlikte Sen-Al Market www.gima.com.tr ve Alo Gima 444 1000'de başlayan kampanyanın öncü bir kampanya olduğunu vurgulayan Pınar, gösterilen ilgiye göre kampanyanın uzayabileceğini ve yeni kampanyaların geleceğini söyledi.Gima'nın KDV'siz alışveriş kampanyası ile alışverişi ateşlediğini vurgulayan Pınar, ‘‘KDV'siz alışveriş halkın ilgisini çekti. Müşteri sayımızda yaklaşık yüzde 27'lik bir artış gözlemledik. Hergün 30 bin kişi Gima'ya geliyor ve alışveriş yapıyor’’ diye konuştu.Pınar, 50 milyon lira ve üzerindeki alışverişlerde KDV alınmamasını öngören kampanyanın düşük kár marjları ile çalışan gıda sektöründe bugüne dek yapılmadığını belirterek şöyle devam etti:‘‘Bütün süpermarket zincirleri birkaç gün süre ile birkaç üründe çarpıcı fiyat uygulaması yapar, ancak bu kampanyanın farkı satın alınan tüm ürünlerde KDV tutarı kadar indirim yapılması. KDV Yok kampanyası bir ilk olmasının yanısıra, müşteriye gerçekten önemli ölçüde kazanç da sağlıyor. Bu kampanya ile mevcut müşterilerimize daha çok kolaylık sağlamakla birlikte diğer müşterilere de Gima'nın bu noktada müşterilerine daha ayrıcalıklı davrandığını göstermek istedik. Yani bu diğer müşterilere de yapılan çok cazip bir davet, hepsinden öte bir fırsat.’’ Geçen yılların Aralık-Ocak satış değişimlerine bakıldığında kampanyanın olumlu gittiğini gördüklerini söyleyen Pınar, kampanya ile birlikte müşteri sayısının ve 50 milyon liralık minimum alışveriş limiti nedeni ile sepet ortalamalarının da yüzde 25 oranında arttığını belirtti. İYİ TANITTIKPınar, KDV Yok kampanyasını duyurmak için televizyon, gazete, radyo reklamları ile birlikte veri tabanında kayıtlı olan müşterilere e-posta ve SMS'lerle ulaşmaya çalıştıklarını, iyi bir tanıtım yaptıklarını söyledi. Kampanyada indirim oranının tamamen müşterinin satın aldığı ürünün KDV oranı ile doğrultulu olduğunu ifade eden Pınar, indirim oranının yüzde 1 ile yüzde 26 arasında değiştiğini belirtti. Pınar, ‘‘Bu kampanya ile beraber müşteri SüperKazanç sistemi dahilinde, SuperCard ile bazı ürünlerde anında indirim almaya, SüperPuan kazanmaya devam ediyor. Kampanyanın müşteriye geri dönüşü de alışveriş tutarının yüzde 10'una kadar çıkabiliyor. Üstelik müşteri Galaxy Card veya Maximum Card'la 25 milyon ve üzeri alışverişlerini vade farksız 2 taksitte ödüyor’’ diye konuştu.
Etiketler:

EN ÇOK OKUNAN HABERLER

    Sayfa Başı