« Hürriyet.com.tr
MENÜ

Kazanan ekibi alkışlamasını bilen bir takımız

Ford Rallye Sport Turkey Takımı yeni sezon öncesinde atağa kalktı. Yeni pilotlar, yeni otomobiller, yeni oluşumlar ve Fiesta Cup projesi gibi önemli olayların gündeme geldiği takım hakkındaki gelişmeleri Serdar Bostancı açıkladı.

Murat TOSUN mtosun@hurriyet.com.tr
SON GÜNCELLEME
Bostancı, yeni sezonda sahaya yine şampiyonluk için çıkacaklarını söylerken, kendilerinin kazanamasalar bile kazanan ekibi alkışlayan bir takım olduklarını belirtti. Bostancı, Fiesta Cup ile ilgili olarak yaptığı açıklamadaysa umut vaat eden pilotlara kesinlikle şans vermek istediklerini dile getirirken bu organizasyonda start alabilmek için sembolik bir bedel alacaklarını da sözlerine ekledi.

Geçtiğimiz sezon kazanılmış birçok başarınız var. Bunları koruyabilmek adına yeni sezonda neler yapmayı planlıyorsunuz? Ayrıca, yeni pilotlarınız hakkında neler söylemek istersiniz?

Aslına bakarsanız korumak o kadarda gerekmiyor. Ülkemizde birçok takım var ve bunların her biri bu unvanı kazanma şansına sahip. Biz yine kazanmak için sahaya çıkacağız, ama kimin kazanacağı belli olmaz. Ben yeni pilotlarımızdan hem Nejat Avcı’ya hem de Mehmet Besler’e güveniyorum. Nejat, kendisini ispatlamış bir pilot. Mehmet içinse geçtiğimiz sezonun parlayan yıldızı oldu diyebilirim. Nejat, yaptığımız testlerin ardından adaptasyon kabiliyeti ve performans olarak bize ümit verdi. Mehmet ise kendi imkanlarıyla geçtiğimiz sezon daha fazla tecrübesi olan pilotları zorladı ve geçti. Bu uzun soluklu bir yarış. Belki her yarışı kazanamayabiliriz. Ama her yarışta hem otomobilimize hem de pilotlarımıza güveniyoruz.

Sezon için tahminleriniz nedir? Ayrıca, takımda bu sezon iki tane genç pilot yer alıyor. Bunlarla ilgili düşünceleriniz neler?

Bütün yarışlarda iyi sonuçlarla finişe geleceğimizi ümit ediyoruz. Sezon sonunda da ipi şampiyon olarak göğüsleyebileceğimize inanıyoruz. Ama göğüsleyemesek bile kazanan ekibi alkışlamasını bilen bir takımız. Nejat ve Mehmet gibi iki tane kazanmaya aday pilota sahip olmamızın yanında Yağız Avcı gibi Emre Yurdakul gibi 20’li yaşlarda iki tane pilota da sahibiz. Bu pilotların ülkemizde otomobil sporlarının en büyük eksikliklerinden olan genç pilot alt yapısını oluşturacak pilotlar olduğuna inanıyorum. Bu bana ayrı bir heyecan veriyor. Markalar Şampiyonası’nı, Türkiye Ralli Şampiyonası’nı unutturacak kadar beni heyecanlandırıyor. Bizim tek gayemiz şampiyonluklar kazanmak değil. Tabii ki bu konularda da çok iddialıyız, ama kazanamazsak da çok fazla üzülmeyiz. Biz önümüze hatta uzağa bakarak planlar yapıyoruz. Otomobil sporu için ilk olacak işlerden söz ediyoruz. Şöyle düşünün 2006 yılının ilk rallisinde 10 tane Fiesta otomobil yarıştırabilmeyi hayal edebilen bir vizyona sahibiz.

2006 yılından itibaren düzenlenmesi planlanan ve 10 tane Fiesta’nın boy göstereceği organizasyon hakkında biraz bilgi verir misiniz? Kimler yarışabilecek? Fiesta Cup’ta start alacak pilotlar nasıl seçilecek?

Bununla ilgili olarak açıkçası çok fazla yorum yapmak istemiyorum. Önümüzdeki üç ay içinde kurallar daha fazla belirlenmiş olacak. Haziran ayına kadar konuyla alakalı olarak bütün bilinmeyenlerin cevabını vermeye çalışacağız.

Bakıldığında 10 otomobillik kapasitemiz var. Bu kapasiteyi en iyi şekilde, Türkiye’deki otomobil sporlarının alt yapısına en iyi hizmet edecek şekilde kullanmak zorundayız. Bize gelen müracaatlara göre, adayların özelliklerine göre karar vereceğiz. Baktığımız zaman umut vaat eden pilotlara kesinlikle şans vermeyi düşünüyoruz.

Fiesta Cup’ta start almak yarışçılara ne kadara mal olacak?

Şimdi bir rakam telaffuz etmek istemiyorum. Ama sembolik diyebileceğimiz bir karşılığı olacak. Bu bedel kendi kendilerine bu işi yaptıkları zaman mal edeceklerinin 3’te 1’i belki de 4’te 1’i gibi bir rakam olacak. Yani bir bedel ödeyecekler, ama motorsporları ölçüsünde bedava diyebileceğimiz bir rakam olacak.

Bu sezon en ciddi rakibiniz olarak görülen Hyundai Takımı hakkında neler söylemek istersiniz? Ayrıca, sizin bünyenizde son şampiyonluğunu kazanan Serkan Yazıcı’ya karşı mücadele edeceksiniz? Buna nasıl bakıyorsunuz?

Açıkçası başka bir takımın gücüyle alakalı olarak yorum yapmak istemem. İyi pilotları ve iyi otomobilleri var. Bizim kadar kazanma şansları var ve sezon sonunda da iyi olan kazanacak. Kazanmak için elimizden geleni yapacağız. Serkan Yazıcı’nın durumuna Dünya Ralli Şampiyonası vizyonuyla bakarsanız bu gayet normal bir durum. Ford Takımı’na bakacak olursak iki yıl öncesine kadar takımda Colin McRae ve Carlos Sainz vardı. Daha sonra Markko Martin ve Francois Duval geldi. Bu sezon ise onlar da yok. Şimdi ismi duyulmamış diyebileceğimiz pilotlarla yarışıyorlar, ama yine kazanıyorlar. Kazanan pilotlar değildir takımdır. Tabii ki burada pilot faktörünü de göz ardı edemeyiz. Ama belli kapasiteye sahip pilotlarla kazanmayı bilen bir takım kazanabilir.

Avcı: Focus WRC teklifi gelince diğerlerini unuttum

Bu sezon Ford Takımı adına Focus WRC’nin direksiyonunda başarı arayacak olan tecrübeli pilot Nejat Avcı ise geçtiğimiz sezon yalnızca iki yarışta start alması ve yeni sezonla ilgili olarak şu açıklamayı yaptı: ‘Geçtiğimiz sezon Opel Corsa ile bir deneyimim oldu. Ancak sonrasında bunun devam etmesinin iki taraf için çok faydalı olmayacağını karar verdik ve bıraktık. Böylelikle, bir sezon boş geçmiş oldu. Şimdi 2005 sezonu geldi. Çeşitli Super 1600 teklifleri almama rağmen Focus WRC ile ilgili olarak Serdar Bostancı’dan böyle bir teklif gelince hepsini unuttum. Kariyerimin bu bölümüne kadar dört tekerlekten çekişli bir otomobil kullanmamıştım. Ben iki tekerlekten çekişli otomobilleri kullanmış bir pilotum. Ancak önden çekiş 270 beygir gücünde otomobil kullanmış bir pilotum. Gücün iki tekerlekte olması bence dört tekerleğe yayılmış bir güçten daha agresif bir manzara teşkil ediyor. O otomobili yolda tutmak bence daha zor bir işti. Otomobillerin teknik olarak, stil olarak farklılıkları var. Test etme şansı bulduğum Focus WRC’ye çabuk adapte olduğuma inanıyorum. Serdar Bostancı’nın da görüşü bu yönde. Otomobil gerçekten kullanılması kolay ve çok itaatkar. Kendisini ispatlamış bir otomobili kullanmak benim gibi tecrübeli bir pilot için çokta zor olmuyor. Bu nedenle bir stres yok, tam tersine güven var.’

Bu sezon oğlumu düşünmeyeceğim herkes kendine konsantre olacak

Oğlu Yağız ile birlikte yarıştığı dönemlerde Nejat Avcı için oğlunu çok fazla düşünüyor ve bu nedenle yarışlara konsantre olamıyor gibi söylentiler vardı. Avcı bu konu hakkında yaptığı açıklamada Yağız ile aynı takımda olmanın kendisine gurur verdiğini söyledikten sonra şu açıklamayı yaptı: ‘Birlikte yarıştığımız dönemlerde Yağız’ın yarış tecrübesi daha yeni başlıyordu. Günümüze geldiğimizde artık Yağız kendini ispatladı. Super 1600 kullandı, İstanbul Şampiyonası’nda başarılı oldu. Geçen sezon Focus kullandı. Otomobili çizmeden getirdi. Yani bu sezon onu düşünmek gibi bir işim yok. Ben tamamen kendime konsantre olacağım, herkes kendine konsantre olacak. Diğer takım arkadaşlarım ve Yağız ile beraber takımımızın elinde bulunan Markalar Şampiyonluğu’nu bünyemizde tutabilmek için elimizden geleni yapacağız.’

CANLI SKOR CEBİNDE!

Cep telefonunuza Spor Arena uygulamasını gönderelim.

SMS GÖNDERİLDİ!

Cihazınıza özel bağlantı linki sms ile gönderildi. Lütfen smslerinize bakınız.

Bunları da Beğenebilirsiniz