Türkiye'nin en iyi köşe yazarları en güzel köşe yazıları ile Hürriyet'te! Usta yazarlar ve gündemi değerlendiren köşe yazılarını takip edin.

Kaşınıyorum

Hayırdır inşallah, yine kaşıntım tuttu. Geceleri daha çok rüya görmeye, sık sık uykumdan uyanmaya başladım. Altımdaki koltuk yerinde pek sağlam durmuyor, tekerlekleri üzerinde kayıp duruyor. Zaten ben de üzerinde fazla oturamıyor, sık sık yerimden kalkıp masamın etrafında dolaşıyor, zaman zaman koridora çıkıp kimseye sataşmadan volta atıp duruyorum.Aklıma TRT'nin tek tabanca olduğu devirde, onca büyük medya kuruluşu varken, ne sihirdir ne keramet peydah oluveren MagicBox geliyor. Sağlıklı bir haber ağı dahi kurmadan, radyo yayınlarını andırır görüntüsüz haber bültenlerine rağmen Star'a rakip olan Show TV'yi anımsıyorum. Gazeteler kendi televizyonlarını kurmakta gecikmiyorlar ama atı alan Üsküdar'ı geçmiş bir kere. İzlenilirlikte bir numarada kalamıyorlar belki ama delinemez sanılan tekeli delip ayakta kalmayı başarıyorlar sonuçta.Aklıma dergi yayıncılığının sarsılmaz devleri geliyor. Harıl harıl kadın dergisi çıkartma yarışındalar. Dergi sektörüne bizden başka kimse bulaşamaz havasındalar. Televizyonun rekabetine dayanamayan genel ilgi alanlarına yönelik dergiler tüm dünyada topu atarken, çıkarttıkları genel ilgi alanlarına yönelik haftalık dergilerin başarısına bakınca haklılarmış gibi geliyor. Bu arada dergicilik sektörü tüm dünyada, özel ilgi alanlarına yönelik dergilere yöneliyor. Çünkü reklamverenler onbeş, yirmi bin satışlı dergilere ilan vermektense reklam medyası olarak televizyonlara kayıyorlar. ‘‘Cost per Thousand’’ (Reklamla bin kişiye ulaşmanın fiyatı) hesapları yalnızca özel ilgi alanlarına yönelik dergileri ayakta bırakıyor. Nedeni basit, her türlü insandan oluşan bir kitleye ulaşmak isteyenler için en ucuz reklam ortamı televizyon. Ama eğer yalnızca sizin ürününüzle ilgilenen bir kitleye ulaşmak istiyorsanız, önünüzdeki en ucuz yol, okurlarının tamamı hedef kitlenize giren, özel ilgi alanlarına yönelik dergilere ilan vermek. Türk girişimciler de boş durmuyor. Dergi devlerinin göremediği boş alan yeni girişimcilerin yayınladığı bilgisayar dergileriyle dolduruluyor. PC World bir numaraya, Chip iki numaraya oturuyor. Yıllar sonra devler de bilgisayar dergisi çıkartmaya başlıyor. Atı alan Üsküdar'ı geçmiş bir kere...Aklıma İnternet hakkındaki haberlerin küçümsendiği yıllar geliyor. Gazetelerdeki bilgisayar sayfalarının, şirketlerin ilan karşılığı basılan basın bültenlerinin yayınlandığı kağıtlardan öteye gitmediği yıllar... Gazeteler birer ikişer İnternet için özel hazırlanmış sayfalara yer vermeye başlıyorlar. Endüstrinin köşe başlarını tutan sektör dergileri, anlaşılmaz bir nedenle İnternet'i küçümseyen bir tutum takınıyorlar. Sonra sonra bu dergiler de İnternet konulu özel sayfalar, özel sayılar yayınlamaya başlıyor. Sür eşeğini Niğde'ye...Büyük gazetelerin İnternet üzerinde hazırladıkları, ilkokul çocuklarının ‘‘homepage’’lerini andırır Ağ sitelerine göz atıyorum. Sırtım kaşınmaya başlıyor, altımdaki koltuğun rahatı batıyor... Hayırdır inşallah...www.list2000.com.tr/ interaktifyurtsan@ibm.net
X