Karel, Hindistan’da dijital santral üretecek

Cüneyt UZUNOĞULLARI
07.01.2006 - 00:00 | Son Güncelleme: 06.01.2006 - 20:22

Türk dijital santral üreticisi Karel bilişim alanında son 10 yılda büyük atılım yapan Hindistan’da santral fabrikası kuruyor. Karel Genel Müdürü Serdar Tunaoğlu, Hindistan’ın hızlı büyüyen bir pazar olduğunu ve Karel’in bu yüzden Hindistan’a yatırım yapma kararı aldığını söyledi.

TÜRK bilgi teknojileri şirketi Karel, Hindistan’ın Ahmedabad kentinde Hintli ortağı Intellicom’la birlikte 1.5 milyon dolarlık yatırımla dijital santral fabrikası kuruyor. Karel Genel Müdürü Serdar Tunaoğlu, Hindistan’da demiryolları, havayolları, Hindistan ordusu ve köy santralları (Rural santral) için açılacak ihalelere katılacaklarını ve bu ülkede yüzde 6 olan pazar paylarını 2006 yılında, yüzde 12’ye çıkarmaya çalışacaklarını söyledi. Karel’in Hindistan ordusu için özel protokoller gerektiren santrallar ürettiğini ve şu anda Hindistan piyasasında aktif olduğunu belirten Tunaoğlu, "Önümüzdeki 5 yılda Hindistan’daki faaliyetlerimizi yoğunlaştırarak bu ülkede PBX (Özel şirket santralı) alanında pazar payımızı yüzde 22-23’e bu ülkedeki ciromuzu 10-12 milyon dolara çıkartmayı hedefliyoruz" dedi.

DEVLERLE YARIŞIYOR: Karel’in Türkiye’nin en büyük PBX santralı üreticisi olduğunu ve iç piyasada yüzde 60’lık bir pazar payı bulunduğunu vurgulayan Tunaoğlu, önümüzdeki yıllarda iç ve dış piyasalarda büyümeye devam edeceklerini dile getirdi. Karel’in, Türkiye ve uluslararası piyasalarda; Panasonic, Samsung, Siemens, Ericsson, NEC gibi uluslararası markalarla rekabet ettiğini belirten Tunaoğlu, Karel’in gelişimiş teknolojisi ve esnek çalışma yapısı ile dünya markalarıyla rekabet ettiğini ve bazı pazarlarda bu markaların önüne geçtiğini bildirdi.

HİNTLİ RAKİP DE VAR: Tunaoğlu, Hindistan gibi bilişim alanında atak yapan bir ülkede Karel’in Hintli şirketlerle nasıl rekabet edeceği sorusuna, "Karel dünyanın her yerinde PBX alanında rekabet edebilir. Hindistan’da uluslararası markaların yanısıra Tata adlı Hintli şirketle rekabet ediyoruz. Üretim maliyetlerimizi kontrol edebildiğimiz, teknolojimizi kendimiz geliştirdiğimiz ve müşterinin isteğine göre özel üretim yapabildiğimiz için rakiplerimizle rekabet edebiliyoruz. Biz 6 aboneden 2 bin aboneye kadar kapasitesi olan PBX’ler yapabiliriz" yanıtını verdi. Tunaoğlu, Hindistan’da 46 milyon olan telefon hattı sayısının 2007 sonunda 70 milyon hatta ulaşacağını Karel’inde bu kadar hızlı büyüyen bir pazarın dışında kalamayacağını söyledi. Tunaoğlu, "Önümüzdeki yıllarda Azerbaycan’da bir fabrika kurmayı planlıyoruz" dedi.
Etiketler:


    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı