Gündem Haberleri

    Karayolları ağı genişliyor

    A.A.
    16.07.2007 - 11:07 | Son Güncelleme:

    Karayolları Genel Müdürlüğü, 2006 yılında 1.240 kilometre bölünmüş yol ile 459 kilometre tek yolu tamamlayarak hizmete açarken, 2007 yılı içinde 500 kilometre duble yol yapmayı planlıyor.

    Kurumun 2006 Faaliyet Raporuna göre, 2006 yılında devlet ve il yolları, turistik yollar ve enerji sektöründe 23 milyar 25,6 milyon YTL proje bedelli 490 adet projede çalışıldı ve toplam 2,6 milyar YTL harcama yapıldı. 260 kilometre beton asfalt (Bitümlü Sıcak Karışım-BSK), 980 kilometre sathi kaplama olmak üzere 1.240 kilometre bölünmüş yol ile 459 kilometre tek yol tamamlanarak, hizmete açıldı. 1.517 kilometrelik yolda çalışmalar devam ediyor.

    Geçen sene ayrıca 195 kilometre otoyol, 78 kilometre yan yol ve bağlantı yolu ile 64 kilometre kavşak kolu ile birlikte trafiğe açıldı. 133 kilometre otoyol, 133 kilometre yan yol ve bağlantı yolu ile 118 kilometre kavşak kolunda da yapım çalışmaları sürdürülüyor.

    Devlet ve il yollarında, yapım çalışmaları devam eden bazı projeler şöyle:
    “Karadeniz Sahil Yolu (542 km), Ankara-Samsun (400 km), Ankara-Akyurt-Çankırı-Kastamonu (233 km), Afyon-Konya-Ereğli-(Aksaray-Pozantı)Ayr. (400 km), Bozüyük-Mekece-Adapazarı (137 km), İzmit-Yalova (63 km), Bursa-Balıkesir-Akhisar-Manisa-İzmir (325 km), Bozüyük-Kütahya-Afyon (152 km), Konya-Karaman-Mut-Silifke (249 km), Kınalı Ayr.-Tekirdağ-İpsala (158 km), Kayseri-Gürün-Darende-Malatya (330 km), Malatya-Elazığ-Bingöl (240 km), Elazığ-Diyarbakır (147 km), Sivas-Yıldızeli-Tokat-Amasya (222 km), Şanlıurfa-Habur (367 km), Diyarbakır-Batman (96 km), Kırıkkale-Kırşehir-Kayseri (247 km), (Ankara-Aksaray)Ayr.-Kulu-Konya (161 km), Ankara-Aksaray-Ereğli (302 km), Ankara-Afyon-İzmir (518 km), Sivrihisar-Eskişehir-Bursa (245 km), Afyon-Sandıklı-Burdur-Antalya (288 km), Gerede-Merzifon-Niksar-Refahiye-Erzincan-Erzurum-Ağrı-Doğubayazıt (1239 km), (Kırıkkale-Delice)Ayr.-Yozgat-Yıldızeli (270 km)”
    Faaliyet raporuna göre, 31 Aralık 2006 tarihi itibariyle Türkiye'de toplam yol ağı 64 bin 196 kilometreye ulaştı. Bunun 2 bin 431 kilometresini otoyol (yan ve bağlantı yolları ile kavşak kolları dahil), 31 bin 335 kilometresini devlet yolu, 30 bin 429 kilometresi il yolu oluşturdu.
    Otoyol ve köprülerin geçen yıl bütçeye sağladığı gelir de 410 milyon 663 bin 489 YTL'yi buldu.

    KARAYOLLARININ 2007 YILI HEDEFLERİ...

    Karayolları Genel Müdürlüğünün faaliyet raporunda, 2007 yılına ilişkin performans hedeflerine de yer verildi.
    500 kilometre duble yol yapılacağı, 80 adet kaza kara noktasının iyileştirileceği belirtilen hedefler arasında, İzmit Körfez Geçişi Projesi de yer alıyor. Gebze-Orhangazi-Bursa-Balıkesir-İzmir (otoyolu dahil) toplam 410,8 kilometrelik güzergahı içine alan köprü ve yol yapım projesinin YİD (Yap-İşlet-Devret) modeli veya farklı finansman modelleri ile ihalesinin yapılarak, 2007 yılında işe başlanılması amaçlanıyor.

    Kurumun bu yıl için öngördüğü hedeflerden bazıları şöyle:
    -2007 Yılı Yatırım Programında yer alan mevcut yolların 1500 kilometresinde asfalt yenilemesi, 500 kilometresinde asfalt onarımı yapılacak.
    -2007 Yılı Yatırım Programında bulunan standardı düşük yolların yüzde 1'i yeniden yapılacak.
    -Yıl sonunda otoyollardaki bakım, onarım ve temizlik (yol, banket, refüj, drenaj ve menfez) çalışmalarının yüzde 90'ı tamamlanacak.
    -2007 yılında Korutepe ve Gültepe tünellerinin bakım ve onarım işi tamamlanacak.
    -İstanbul'daki büyük açıklıklı köprülerin sismik takviyesi işinin yapım ve müşavirlik hizmetleri ile çevre yollarındaki büyük sanat yapılarının bakım ve onarımlarının 2007 yılında yüzde 66'sının tamamlanması hedefleniyor.
    -Otoyollar üzerinde köprü ve viyadüklerin onarım ve sismik takviyesine ait projelerin hazırlanması, müşavirlik hizmetlerinin yürütülmesi ile Boğaziçi ve Fatih Sultan Mehmet köprülerine ait teknik etüt ve kontrollük işlerinin 2007 yılında yüzde 41 oranında bitirilmesi amaçlanıyor.
    -Anadolu Otoyolundaki köprü, viyadük ve tüneller ile Sağmalcılar Viyadükünün depreme karşı güçlendirilmesi ve Boğaziçi Köprüsünün koruyucu kaplamasının yenilenmesi işlerinin 2007 yılında yüzde 64,4'ünün bitirilmesi hedefleniyor.
    -2007 yılında mevcut tünellerin tamamının bakımı ve birinin aydınlatması yapılacak.

    “OTOMATİK BARİYERSİZ HEMZEMİN GEÇİT KALMAYACAK”

    -2007 yılında TCDD ile hemzemin olan geçitlerin kalanları (7 adet) otomatik bariyerli hale getirilecek.
    -2007 yılında 500 kilometre bölünmüş yol yapılacak.
    -Yıl içinde otoyol gişeleri sahalarının yüzde 30'unun kameralarla izlenimi ve kontrolü sağlanacak.
    -Yıl sonunda otoyol kullanıcılarını memnun eden teknolojik uygulamalar olan OGS ve KGS sistemlerine yüzde 80 oranında geçilecek.
    -İstanbul civarındaki otoyolların 30 kilometrelik bir kesiminde trafik yönetimi ve sürücü bilgilendirme sistemi uygulaması başlatılacak.

    OTOYOLLARDA SES PERDESİ...

    -2007 yılında yaklaşık 80 adet kaza kara noktası iyileştirilecek.
    -İzmit Körfez Geçişi Projesinin YİD (Yap-İşlet-Devret) Modeli veya farklı finansman modelleri ile ihalesinin yapılarak 2007 yılında işe başlanılması hedefleniyor.
    -2007 yılında otoyollarda yol boyu ağaçlandırma ve peyzaj çalışmaları devam edecek 200 bin adet ağaç fidanı dikilecek.
    -2007 yılında otoyollarda gürültü kirliliğinin yaşandığı kesimler tespit edilerek gerekli yerlerde ses perdesi yapımı işleri başlatılacak.
    -2007 yılı Yatırım Programında yer alan yol ve ocakların arka plan gürültü ölçümleri ve gürültü perdesi projesi yapılacak.
    -Rezervi bitmiş malzeme ocaklarının doğaya yeniden kazandırılması için pilot proje uygulaması yapılacak.
    -Toprak Koruma Projesi hazırlanacak ve bir pilot proje yapılacak.

    Etiketler:
    

    EN ÇOK OKUNAN HABERLER

      Sayfa Başı