Karacabey’de kahvaltılık gevrek için ‘üs’ kurdu 14 ülkeye gönderecek

Hürriyet Haber
08.01.2012 - 00:00 | Son Güncelleme:

Nestle, Bursa Karacabey’de 85 milyon lira yatırdığı kahvaltılık gevrek fabrikasını açtı. 10 bin tonun üzerinde kapasitesi olan ve yerli hammaddeyle üretime geçen fabrikadan Ortadoğu ve Kuzey Afrika ülkelerine ihracat yapılacak. Fabrika, 14 ülkenin bulunduğu 191 milyon nüfuslu pazara hitap edecek.

NESTLE, mart ayında hayata geçireceğini duyurduğu Bursa Karacabey’deki kahvaltılık gevrek fabrikasının açılışını yaptı. Toplam 85 milyon liralık yatırımla kurulan ve 9 bin 400 metrekare kapalı alana sahip olan yeni kahvaltılık gevrek fabrikası, Türkiye’den sağlanacak hammaddelerle üretime başlayacak ve Ortadoğu ve Kuzey Afrika ülkelerine ihracat gerçekleştirecek. Karacabey’den 14 ülkenin bulunduğu 191 milyon nüfusu olan pazara hitap etmeyi planlayan Nestle’nin tesisi bölgedeki yeni üretim üslerinden biri olacak. Fabrikanın devreye girmesiyle birlikte Nestle’nin Türkiye’de sattığı ürünlerin tamamına yakını Türkiye’de üretilir hale gelecek.
10 bin ton üretim yapacak
Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanı Mehdi Eker ve Nestlé Türkiye İcra Kurulu Başkanı Hans-Ulrich Mayer’in açılışını yaptığı Bursa Karacabey’deki kahvaltılık gevrek fabrikası, tesisin sahibi olan Nestlé ve Generals Mills şirketlerinin yüzde 50-50 ortak girişimiyle kurduğu Cereal Partners Worldwide (CPW) tarafından işletiliyor. 10 bin tonun üzerinde kapasitesi bulunan fabrika, hammaddesinin neredeyse tamamını Türkiye’den karşılayacak. Yıllık 5 bin 350 ton buğday, 4 bin ton mısır ve 1000 ton pirinç alımı gerçekleştirecek fabrika, Nesquik ve Nesfit markalarının üretimini gerçekleştirecek.
Kategori 10 kat büyüdü
Nestlé Türkiye İcra Kurulu Başkanı Hans-Ulrich Mayer, şunları söyledi: “Kahvaltılık gevrekler, sağlıklı beslenme bilincinin artmasıyla birlikte Türkiye’de çok hızlı gelişen kategori oldu. General Mills ortaklığı CPW ile bu kategoride 3 milyar TL’ye yakın bir ciroya ulaşarak dünyanın en büyük üreticileri arasında yer alan Nestle, Türkiye’de de kahvaltılık gevrek kategorisine 1998 yılında girdi. Geçen 13 yıllık sürede, Nesquik ve Nesfit markalarıyla Nestle, kategoriyi de 10 kat büyüttü. Kahvaltılık gevrek yatırımıyla ilgili ilk anonsu geçen yıl martta yapmıştık. O tarihten bu yana, kısa bir sürede kategorinin büyük oranda büyüdüğüne şahit olduk.”
İhracat ikiye katlanacak
Şimdi kendi fabrikalarında üretime başlayacaklarını ifade eden Mayer, şöyle konuştu: “Kendimiz büyürken kategoriyi de büyüteceğiz. Üstelik yeni fabrikamız sadece iç pazara üretim gerçekleştirmeyecek, Nestle Türkiye’nin yakın ilişki içinde olduğu Ortadoğu ve Kuzey Afrika pazarlarına da ihracat gerçekleştirecek. Fabrika üretiminin önemli bir bölümünü ihraç ederken, tam 14 ülkenin dahil olduğu 191 milyon nüfusu olan bir pazara hitap edeceğiz. Ayrıca, gelecek 3 yıl içerisinde Nestle Türkiye’nin ihracatını ikiye katlamayı da planlıyoruz. 85 milyon TL’lik son yatırımımızla birlikte, gelecek hedeflerimize emin adımlarla yürüyoruz.”

Gıda güvenliği sistemi kuruluyor

GIDA, Tarım ve Hayvancılık Bakanı Mehdi Eker, Türkiye’nin coğrafya ve tarımsal potansiyeliyle önemli bir ülke olduğunu belirterek, şöyle konuştu: “Uyguladığımız tarımsal politikalarla bu stratejik değere uygun bir  tarım sektörü yapılanması gerçekleştiriyoruz. Türkiye’de gıda sektörü ve sanayi  gelişiyor. Biz gıdayı bir zincir olarak nitelendiriyoruz. Önümüzdeki günlerde açıklayacağız, gıdayla ilgili 90 yönetmeliğin bir arada devreye girdiği Türkiye’de yeni bir ‘gıda  güvenliği sistemi’ kuruluyor.”

Yatırım ortamı iyileşti tarım yüzde 5.3 büyüdü

GIDA, Tarım ve Hayvancılık Bakanı Mehdi Eker, Türkiye tarım ve gıda sektörünün, gerek yarattığı istihdam gerekse katma değer, insanlara sağladığı beslenme ve düzeyi açısından son derece önemli olduğuna dikkati çekti. Tüketim kalıplarının değiştiğini dile getiren Eker, “Alışkanlıklar değişiyor. Yani, şehre uygun, şehir hayatına ve kültürüne  uygun formlar gelişiyor. Tarım sektöründe ilk 9 ayda yüzde 5.3 büyüme yakalanması önemli. Bunun için Türkiye’de, Nestle gibi dünya markaları gelip yatırım yapıyor” diye konuştu.

210 milyon liralık pazarda 235 gram kişi başı tüketim var

TÜRKİYE’de kahvaltılık gevrekler kategorisinde 2011 yılında bir önceki yıla göre ciro bazında yüzde 21’lik bir büyüme yaşandı. Nestle, pazar ortalamasını aşan ciro bazında yüzde 27’lik büyüme oranıyla kategorinin lideri durumunda bulunuyor. 2011 yılında yaklaşık 210 milyon TL’ye ulaşan kahvaltılık gevrekler pazarında Nestle, yüzde 60’lık pazar payına sahip bulunuyor. Her yıl 1 milyona yakın yeni hanenin yetişkin kahvaltılık gevreklerini tüketmeye başlaması, Türkiye’de bu ürüne ilginin artarak devam ettiğini gösteriyor. Dünyanın diğer ülkeleriyle kıyaslandığında, İngiltere’de kişi başı yıllık kahvaltılık gevrek tüketiminin 6.2 kg, Yeni Zelanda’da 5.8 kg, Fransa’da 1.9 kg, Yunanistan’da 2 kg, Meksika ve Polonya’da 1.3 kg, Arabistan ve Rusya’da 300 gram olurken, Türkiye’de kişi başı kahvaltılık gevrek tüketimi şu anda 235 gram seviyesinde.

Etiketler:


EN ÇOK OKUNAN HABERLER

    Sayfa Başı