Kapının kilidini ‘cep’ten açtı, krizde beklemeye aldı

Aslan BATUR
16.11.2009 - 00:00 | Son Güncelleme:

Kale Kilit, Çerkezköy’e yapacağı 60 milyon TL’lik yatırımla bölgesel güç olmayı hedefliyor. Kale Kilit Genel Müdürü Ali İhsan Yalçın, kartlı ve uzaktan kumandalı kilitlerle elektroniğe girdiklerini belirterek, “Cep telefonuyla kilidi açma teknolojimiz hazır ancak beklemeye aldık” dedi.

TÜRKİYE kilit pazarının önde gelen markalarından Kale Kilit, ekonomik krizde yaptığı yatırımlarla büyüme hedefini sürdürmeyi planlıyor. Üretiminin yüzde 50’sini ihraç eden firma, 2008 yılında 171 milyon TL ciro yaparken, bu yılın sonuna 150 milyon dolarlık hedef koydu. Önümüzdeki 10 yıl içinde bölgesel güç olmaktan çıkarak, kilit sektöründe dünyadaki 10 büyük markadan biri olmayı hedefleyen firma, günlük 100 bin olan üretim adedini yaptığı yatırımlarla 130 bine çıkarıp iç ve dış piyasada adetsel olarak yüzde 10 büyümeyi hedefliyor.

İstanbul’un ortası zor

Çerkezköy’de alınan bir arazide 60 milyon TL’lik bir yatırım yaptıklarını söyleyen Kale Kilit Genel Müdürü Ali İhsan Yalçın, “Bu sene bir kaç ay ertelediğimiz yatırım, şirketin geleceği için oldukça önemli bir tesis olacak” dedi. İstanbul’un ortasında sanayiciliğin zorlaştığını belirten Yalçın, oturmuş bir düzenin dışına çıkmanın en kötü tarafının yetişmiş işçileri o tesise çekebilmek olduğunu söyledi.

2009 yılı başında sıkıntılı bir döneme girdiklerini belirten Ali İhsan Yalçın, “Elimizdeki stokları tasfiye etme hedefi ve ihtiyacı yüzünden çok büyük bir daralma oldu. İşler nisan ayından itibaren rayına oturdu. Ortadoğu ve Kuzey Irak’taki işlerimizde ise herhangi bir değişiklik olmadı” dedi. Ekonomiyi dalgalı bir denize benzeten Yalçın, “Büyük dalgalar geçti ama küçük dalgalar halen devam ediyor. Bu nedenle ufak tefek iniş çıkışlar var” yorumunda bulundu. Yalçın, bu yıl 8 milyon Euro’luk verimlilik ve kapasite artırımı yaptıklarını hatırlattı.

Uzaktan kumandalı sistemler

Giriş teknolojileriyle ilgili sistemler konusunda kendilerini geliştirmeye çalıştıklarını belirten Ali İhsan Yalçın, şunları söyledi: “Kartlı, uzaktan kumandalı kilitlerle belli konularda elektroniğe giriyoruz. Teknolojik kilitleri yurtdışından getirerek burada pazarlıyoruz. Cep telefonuyla kapıyı açan bu sistem hazır ancak şimdilik bekleme aşamasında. Retina tarama gibi teknolojiler de henüz çok pahalı. Pazar oluşursa burada da oyuncu oluruz.”

Topuzlu kilide 20 milyon dolar yatırdık

İHRACATIN yüzde 25’ini Avrupa’ya yaptıklarını belirten Ali İhsan Yalçın, şöyle konuştu: “İyi ki bu oran yüzde 60 değil. Yoksa kriz döneminde oldukça zorlanırdık. ABD pazarını da tanımaya çalışıyoruz. Bu pazarda yüzde 95 oranında topuzlu kilitlerin kullanılıyor. Topuzlu kilitlerin Türkiye’de de yaygınlaşmaya başladı ve kapı üreticileri bu tip ürünleri tercih etmeye başladı. Biz de topuzlu kapı kilitleri geliştirmek için 20 milyon dolar yatırım yaptık.”

Kopyacılar için Şanghay’da büro kurdu

KALE Kilit markasını kopyalayan firmaları yakalamak için Şangay’da bir büro kurduklarını belirten Ali İhsan Yalçın, uzakdoğulu üreticilerin maliyet hesaplarının da altında fiyatlara mal sattığını söyledi. Bu üreticilerle rekabetlerinin devam ettiğinin altını çizen Yalçın, “Kopyalama öyle bir boyutta ki, bizim kilitlerin paketlerini hazırlayan firmanın adı ve telefonu bile var. Kopyacılığı ihracat pazarlarındaki diğer müşterilerin şikayeti üzerine farkettik. ‘İki Kale var. Biri diğerinin yarı fiyatı’ dediklerinde araştırmamızı genişlettik” dedi. İtalya ve İspanya’da satışa çıkarılan aile şirketleriyle de ilgilendiklerini söyleyen Yalçın şöyle konuştu: “Mali bünyemiz kuvvetli. Alabileceğimiz tipte bir şirket var mı diye bakıyoruz. Herşeyi Güngören’de yapacağız diyebir şey yok”
Etiketler:


EN ÇOK OKUNAN HABERLER

    Sayfa Başı