Kapımızı çalan DiaSa oldu

YILDIZ Holding’e bağlı Şok Marketler Ticaret ile Bizim Toptan’ın DiaSa’yı 320 milyon liraya almak üzere imza attığının açıklandığı gün grubun Kurumsal İlişkiler Genel Müdürü Zuhal Şeker’e mesaj gönderdim:

Haberin Devamı

- Yıldız Holding Yönetim Kurulu Başkanı Murat Ülker, marketlerle ilgili sorulara, “Ben müşterilerime rakip olmam” yanıtı verirdi. Şok’un ardından DiaSa’yı da alıyor. Neden o sözünden döndü?
- Perşembe akşamı Şükrü Saraçoğlu Stadı’na gel, Fenerbahçe-Benfica maçını birlikte izleyelim. Sorunu Murat Bey’e bizzat sorarsın.
Heyecanlı karşılaşma başlamadan önce Murat Ülker’e önce o sözünü anımsattım:
- Babam rahmetli Sabri Ülker, “Müşterilerine rakip olma” diyordu. Ben de onun sözünü aktarmıştım.
- Babanız vefat edince ona verdiğiniz sözden vaz mı geçtiniz?
- Ben bakkal dükkanı açmıyorum. Yani, yine sözüm söz. Satışa çıkan market zincirini bünyemize katıyoruz. Bu alanda bakkallarla bağlantılı en önemli işimiz Bizim Toptan. Orada da bakkallara toptan satış yapıyoruz.
Bu noktada ilk teklifin kendilerine DiaSa yönetiminden yöneldiğini belirtti:
- DiaSa yönetimi, “Bizi alın” diye geldi. Biz de şartımızı koyarak masaya oturduk.
- Şartınız neydi?
- Kendilerine, “Bizimle iş bitene kadar başkalarıyla görüşmeyin” dedik. Yani münhasırlık istedik.
- Uydular mı?
- Uyduklarını düşünüyoruz. Nitekim masaya oturduktan sonra DiaSa’yı devralma konusunda anlaşmaya imza attık. Şimdi başta Rekabet Kurulu izinleri olmak üzere işlemlerin bitmesini bekleyeceğiz. Birkaç ay içinde bu işlemlerin biteceğini düşünüyoruz.
- Dia’dan devraldığınız 1200 mağazayı Şok bünyesine mi katacaksınız?
- Dia’nın patronu Şok oldu. Şok Marketler’in Yönetim Kurulu Başkanlığını Cengiz Solakoğlu yürütüyor. Koç Holding’in eski üst düzey yöneticilerinden olan Cengiz Bey, Ülker’de de bağımsız üyemiz. O bizi yönlendirecek. Ancak, ilk planımız Dia’yı da ayrı marka olarak sürdürmek.
- Şok’la Dia, aynı kulvarda birbiriyle yarışacak mı öyleyse?
- Dia markasını kullanma hakkını da aldık. En azından devirden sonra 6 ay kadar ayrı marka olarak sürdüreceğiz. Başarılı olup olmadığını göreceğiz. Sonra karar vereceğiz. Eğer, Şok ve Dia ayrı markalar halinde başarılı şekilde yoluna devam edebilirse, o yönde ilerleriz.
- Mintax gibi eskinin çok bilinen, ancak raflardan çekilmiş markaları alıp canlandırarak Şok’un raflarına koydunuz. Bunu Dia’da da sürdürecek misiniz?
- Raflara koyduğumuz markalar konusunda BİM’den de farklı hareket ediyoruz. BİM, kendine ait market markası ürettiriyor. Biz, özel bir markayı alıp, Mintax örneğinde olduğu gibi canlandırıp raflara koyuyoruz. Bunu sürdüreceğiz.
Yıldız Holding, “Alır, büyütür, satarım” planıyla Gözde Finansal Hizmetler üzerinden önce Şok Marketler’i bünyesine kattı.
DiaSa’yı da devralınca, toplam 2 bin 500 mağazayla, “ucuz market” piyasasının ikinci büyük oyuncusu konumuna yükselecek.
Bu noktaya ulaşmışken, 5-7 yıl sonra, “Zamanı geldi, satıyorum” diyebilecek mi?

Haberin Devamı

Bizimle masaya oturunca alkollü içkiyi kesmişler

Haberin Devamı

YILDIZ Holding Yönetim Kurulu Başkanı Murat Ülker’e Şok Marketler’i devraldıktan sonra alkollü içkiyi mağazalarına sokmaz olduklarını anımsattım:
- DiaSa, sizinle görüşmeye oturduğu andan itibaren alkollü içki alımını kesmiş, doğru mu?
- DiaSa’nın İspanyol yöneticisi bizim genel tavrımızı sanırım biliyordu. Ya da soruşturup öğrendi. İmza aşamasına yaklaştığımızı gördüğü andan itibaren alkollü içki alımını kesmiş.
Bu kararın stok eritme çabasından kaynaklandığını vurguladı:
- DiaSa’nın İspanyol yöneticisi, mağazalardaki alkollü içki stoğunun birkaç aylık devir işlemleri sırasında bitmesini hedeflemiş olmalı. Biz devralana kadar da stokları tükenir sanıyorum.
Sağlığa zararlı ürünleri pazarlamak istemediklerini belirtti:
- Ben de arada puro içiyorum ama yapabilsem marketlerimizde sigara da satılmasını istemem. Ancak, şimdilik öyle bir karar veremiyoruz.

Haberin Devamı

Bir şubede, ‘ikincisi bedava’ galeteyi aldı diğeri uyarmadı

MURAT Ülker, DiaSa’yı satın alma sözleşmesine imza atmaları sonrasında mağazaları gizli müşteri gibi incelemeye başladığını vurguladı:
- Geçen gün bir DiaSa mağazasına girdim. Bir paket kepekli galete aldım. Kasadaki hanım, “Bir alana ikincisi bedava kampanyamız var” diyerek ikincisini verdi.
Ardından bir başka mağazaya daha girdiğini belirtti:
- Oradan da aynı galeteyi aldım. “Bir alana ikincisi bedava” kampanyasını hatırlatmak şöyle dursun, ödemeyi yapmak için kasiyerin yerine geçmesini bir süre bekledik.
Bu tura çıkmasının nedenini aktardı:
- DiaSa mağazalarını gezip göreceğiz, eksiklerini, aksaklıkları belirleyeceğiz. Daha iyi nasıl yöneteceğimize karar vereceğiz.

Yazarın Tüm Yazıları