‘Kapılarda karşılandık’

Hülya GÜLER/ALMATI
12.09.2014 - 01:01 | Son Güncelleme: 11.09.2014 - 22:22

Yurtdışında mağaza atağı başlatan BMD’nin 2. durağı Kazakistan.

YURTDIŞINDA 20 bin mağaza sayısına ulaşmayı hedefleyen Birleşmiş Markalar Derneği’nin (BMD) çevre ülkelere yönelik başlattığı ticaret turunun Dubai’den sonraki ikinci durağı Kazakistan oldu. BMD üyesi 18 firma üç gün boyunca Kazakistan’ın başkenti Astana ve Almatı’da toplam 15 alışveriş merkezinde incelemelerde bulunurken, 177 iş görüşmesi gerçekleştirdi. Kazakistan ekonomi yönetimi yetkilileri ile de bir araya gelen Türk heyetine başkanlık eden BMD Başkanı Hüseyin Doğan, “Türk markalarının global gücünü burada bir kez daha çok net bir şekilde hissettik. Türk markalarının Kazakistan’da 150’ye yakın mağazası ve satış noktası bulunuyor. Bunların metrekare verimliliğinin çok yüksek olduğunu bildikleri için gittiğimiz her yerde alışveriş merkezi yöneticileri bizi kapılarda karşıladı. Bizimle işbirliği konusunda çok istekliler hatta ısrarcılar.” BMD’nin davetiyle katıldığımız Kazakistan Ticaret Turu’na ilişkin izlenimlerini paylaşan Doğan, Kazakistan’da sektör temsilcilerinin perakendenin gelişmesinde Türk markalarının büyük katkı sağlayacağına inandıklarını, bu nedenle işbirliğine çok açık olduklarını söyledi. Sektör temsilcilerinin Kazakistan’da perakendenin gelişmesi konusunda Türk markalarının büyük katkı sağlayacağına inandığını belirten Doğan, şunları kaydetti: “Son 4-5 yılda atak yapmaya karar verdiğimiz yurtdışında mağazalaşma stratejimiz kapsamında gerçekleştirdiğimiz iki ticaret turunda da çok yoğun ilgiyle karşılaştık. Dubai’de de, Kazakistan’da da Türk markaları çok iyi biliniyor, çok seviliyor. Çevre ülkelerin tamamında bunu hissediyoruz. Benim çocukluğumda, nasıl biz bazı yabancı markaların Türkiye’ye gelişini beklerdik, isterdik. Şimdi aynı durum, çevre ülkelerde Türk markaları için geçerli. Örneğin tüketici LC Waikiki’yi o kadar çok istiyordu ki, Erbil’deki mağaza açılışında izdiham oldu. Bunun gibi pek çok örnekle daha karşılaştık.”

Yurtdışında artık ne yapılır biliyoruz

BMD Yurtdışı ile İlişkiler Komitesi Başkanı Cüneyt Yavuz da, son 10 yılda Türkiye’de müthiş bir AVM (alışveriş merkezi) kültürü geliştiğini belirterek, şöyle konuştu: “Önce Türkiye’de yaygınlaştık, tüm illerde mağazalar açtık. Perakendeyi önce iç pazarımızda öğrendik. Müthiş bir know how birikimi elde ettik. Şimdi yurtdışındaki yeni pazarlara girince ne yapacağımızı biliyoruz.”

Etiketler:


    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı