Kapıdan gireni tanıyacak!

Sadi ÖZDEMİR
26.09.2014 - 01:12 | Son Güncelleme:

Migros, verimlilik stratejisi ile 80 mağazanın yatırım tutarı kadar tasarruf sağladı. Genel Müdür Özgür Tort, “Büyümeye devam ederken teknoloji yatırımlarımız da hızlandı. Artık müşterimizi kapıdan girdiğinde tanıyan ve ona özel indirim ve bedavaları sunan sistemimiz var” dedi.

TÜRKİYE’nin ilk kurumsal perakendecisi Migros Türk A.Ş., (Migros) 60. kuruluş yılı olan 2014’ü 1.200 mağazaya ulaşarak tamamlayacak. Halen sektörünün tek Ar-Ge Merkezi olan firması konumunda bulunan Migros, büyümeye devam ederken teknoloji yatırımlarını da sürdürüyor. Artık, müşteri Migros’tan içeri girdiği anda ‘teknoloji’ onu tanıyacak ve ona özel indirimleri, yeni ürünlleri akıllı telefonuna mesajla bildirecek. Migros Genel Müdürü Özgür Tort, çok sayıda yeni nesil perakende teknolojisini Maslak’taki Uniq İstanbul mağazasında tanıtırken, “2013’ü 1004 mağaza ile tamamlamıştık. 2014 sonunda 1200 mağaza olmayı hedeflemiştik. Bu hedef tutuyor. Büyüme stratejimiz başarıyla devam ediyor. Verimlilik stratejimizle de ciddi tasarruf sağladık. Rakam 80 mağazamızın yatırım tutarına ulaştı. Yani, enerjide (elektrik), tedarik zincirinde (akaryakıt), işgücü ve stok verimliliğinde yaptıklarımızla 80 mağazayı bedavaya getirdik” dedi.

4 DİREKLİ KALYON GİBİYİZ

Özgür Tort, “Migros markasının kuvvet unsurları; verimlilik, penetrasyon, alışveriş deneyimi ve büyümedir. Bu kavramlarla biz Migros’u 4 direkli kalyona benzetiyoruz. İster fırtına olsun ister hafif bir meltem biz yolumuza istikrarlı bir şekilde devam ederiz” dedi. Son 5 yıldır yıllık ortalama yüzde 11 büyüme kaydettiklerini belirten Tort, 2014’ün ilk 8 ayına bakıldığında yüzde 13 büyüme görüldüğünü ve yıl sonunda cironun 8 milyar liraya ulaşacağını anlattı. Tort şöyle devam etti: “70 vilayette varız. Müşterimizin hem aklına hem kalbine dokunuyoruz. 8 milyon 350 bin müşterimiz Money Club üyemiz ve bu ülkemizin en büyük sadakat programı. Yurt genelinde 13 milyon haneye ulaşıyoruz. Temel ihtiyaç ürünlerini kapsayan Migros Sepetimiz piyasadaki en uygun fiyatlı sepete eşitlenmiş durumda. Türkiye toplam müşteri kitlesinin yüzde 62’si orta sınıftan ve Migros’un da müşteri kitlesinin yüzde 62’si orta sınıf.”
Migros’un günde 1 milyon 750 bin müşteriye dokunduğunu belirten Özgür Tort, “MigrosJet, 5M, MacroCenter, Migros Toptan, Tansaş, Sanal Market ve Ramstore olarak 21 bin kişilik doğrudan istihdamımız var. Dolaylı çalışanlarla 30 bin kişiye çıkıyoruz” dedi.

Kapıdan gireni tanıyacak

Müşteri isteyecek, 3D yazıcı üretecek

YENİ Nesil Migros’un içinde deneme amaçlı ‘üç boyutlu yazıcı’ da bulunuyor. Bu yazıcıda, bazı ürünler müşterinin o andaki talebi üzerine üretilecek ve satılacak. Örneğin, tahta kaşık, saksı ve bazı plastik ürünler bu yöntemle üretilebilecek.

Kapıdan gireni tanıyacak

Meyveyi sebzeyi ‘görerek’ tanıyan terazi

UNIQ İstanbul AVMdeti Migros, geleceğin teknolojileriyle donatıldı. Mağazada, tüm kasalar ‘kasiyerli ve kasiyersiz’ çalışabilecek. Teraziler de ‘barkod yanlışlığını’ ortadan kaldıracak. Çünkü, meyve sebzeyi ‘görerek’ tanıyorve tartıyor. En büyük Migros 5M’deki bütün ürünlerin satın alınabildiği ‘sanal alışveriş’ kioskları da tüketiciyle buluşacak. Öte yandan Migros’ta ürünü satılan birçok marka da yüksek teknolojili stantlar hazırladı. Bir kola markası, rafından alınan ürünü aynı stantta 3 saniyede soğutan teknoloji uygularken kozmetik reyonunda da kadınların önemli problemi olan ‘hangi saç rengi’ sorusuna sanal saç ve yüz uygulaması ile anında yanıt veriliyor.

Etiketler:


EN ÇOK OKUNAN HABERLER

    Sayfa Başı