Kapasite 320 bine çıktı yeni iş kapısı da açıldı ithal parça hızını kesti

Aslan BATUR
12.01.2011 - 00:00 | Son Güncelleme: 12.01.2011 - 09:17

Oyak Renault Genel Müdürü Tarık Tunalıoğlu, “2010’u 307 bin adetlik üretimle kapattık. Bu yıla 320 bin üretim hedefiyle girdik. Böylece 100’lerle ifade edilen yeni istihdam gereği gündeme geldi. Ancak, ithal parça üretim hızımıza yetişemedi. Üretime iki gün mola verdik” dedi.

ÜRETİMİ bir önceki yıla göre yüzde 11 oranında artırarak 2010’da 307 bin araç üreten Oyak Renault’un Genel Müdürü Tarık Tunalıoğlu, “Fabrikamızını kapasitesi 360 bin ve daha gidecek çok yolumuz var. Bu yıl üretim kapasitemizi 320 bin ve üzerine taşımak için 100’ler seviyesinde yeni istihdama ihtiyaç olacak. İstihdam katkısı bu yılın ilk yarısında gerçekleşecek. Şu andaki en büyük sıkıntı üretimde kullandığımız ithal parçaların aşırı talebe karşılık verememesi. İthal parçaların kapasite darlığından, üretimi 3 ve 4 Ocak’ta durdurup, 5 Ocak’ta yeniden başlamak zorunda kaldık” dedi.
İhracatın payı büyük
Bu yıl üretim hedeflerini 320 binler civarında programladıklarını dile getiren Tunalıoğlu, sözlerini şöyle sürdürdü: “Üretimimizin 4’te 3’ünü oluşturan 233 bin araç, ihracata gitti. Bu da 2009 yılına göre ihracatımızı yüzde 5 oranında artırdığımız anlamına geliyor. Ayrıca 2009 yılında ürettiğimiz motor sayısı geçtiğimiz yıla göre yüzde 38 arttı. Bu ürettiğimiz motorlardan 3’te 2’sini yerli otomobillerde, 3’te 1’ini de ihracat için kullandık.”
Üretimi iç pazar artırdı
2010 yılındaki üretim artışının ana nedenlerinden birinin büyüyen iç pazar olduğuna işaret eden Tunalıoğlu, şunları dile getirdi: “2009 yılının Eylül ayında iç pazarı 395 bin olarak tahmin ediyorduk. Daha sonra 500 bin ve ötesini görmeye başlar diye niyet ettik. Ama pazar 760 binin üzerinde bağlandı. İhracatta Oyak Renault 2009 yılında lider oldu, 2010’da da lider olacak. Oyak Renault birinci sırada, ikinci TÜPRAŞ var, üçüncü Ford, dördüncü Tofaş geliyor. Türkiye’de tüm fabrikalarda üretilen toplam taşıt ve araç sayısı OSD kayıtlarına göre 1 milyon 127 bin. Dolayısıyla Türkiye’de yapılan tüm taşıt araçlarının yüzde 27’si Oyak Renault Fabrikalarının kapılarından çıktı. Sadece otomobil bazında baktığımızda ise payımız yüzde 57 oluyor.”
Dış pazarla da büyür
Tunalıoğlu, ayrıca, dış pazara ilişkin şu beklentileri aktardı: “2011 yılında Avrupa’da yüzde 4 ila 5 arasında bir daralma tahmin edilse de dünya pazarlarında da yüzde 4 ila 5 arasında bir artış bekleniyor. Çünkü BRIC ülkelerinden sonra, Kolombiya, Endonezya, Vietnam ve Mısır ile aralarında Türkiye’nin de olduğu pazarlarda büyük artışlar bekleniyor. Biz de bu pazarlarda büyük bir pay bulacağımızı umuyoruz. Ayrıca Rusya ve Hindistan da bizden yarı mamül araçlar alacak.”

2011’den güzel ‘elektrik’ alıyorum

RENAULT için 2011 yılının elektrikli otomobilin yılı olacağını söyleyen Oyak Renault Genel Müdürü Tarık Tunalıoğlu, “2011 yılı için iyi elektrik alıyorum” dedi. “Şu anda tek amacımız, elektrikli otomobilleri Türk müşterilerle buluşturmak” diyen Tunalıoğlu, “Hem yasal mevzuatın hem de teknik alt yapının oluşturulması konusunda çalışmalarımıza devam ediyoruz. Aracın piyasaya çıkacağı eylül ayına kadar bu çalışmaların başarılı olmasını umut ediyoruz” diye konuştu.

Seçim otomotivin ritmini bozmaz

YENİ yılda pazarın geçtiğimiz, 2010 yılına paralel bir gelişim göstermesinin  beklendiğini ifade eden Renault Mais
Genel Müdürü İbrahim Aybar, şunları söyledi: “Önümüzde bir seçim dönemi var. Ancak bunun otomotivin ritmine engel olacağını zannetmiyorum. Türkiye’de büyümenin yüzde 5.5 civarında olması, bekleniyor. Enflasyon düşüyor, borçlanma oranının da daha düşük yüzdelerle ifade ediliyor olması bizim olumlu beklentiler içine girmemize neden oluyor. 2011’in ilk 6 ayında daha hareketli bir dönem yaşanmasını bekliyoruz.”

Etiketler:


    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı